کسب و کار موبایل ال جی در چند سال اخیر با زیان های متوالی روبه رو بوده و بررسی های تحلیلگران نشان می دهد که این روند در سه ماهه جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بخش موبایل این کمپانی در سه ماهه سوم 2018 زیانی برابر 600 میلیارد یوان یا 533 میلیون دلار را به گروه ال جی تحمیل خواهد کرد. دلیل چنین عملکرد ناموفقی هزینه های سنگین تبلیغات و بازاریابی و از سوی دیگر فروش پایین تر از حد انتظار ذکر شده است.
در این میان یکی از معدود نکته های مثبتی که به چشم می خورد احتمال کاهش هزینه های عملیاتی از ابتدای سال 2019 است که به لطف معیارهای مختلف کاهش هزینه نظیر استفاده مجدد از طراحی موبایل های پرچمدار محقق خواهد شد. علی رغم عملکرد ناامید کننده و چشم انداز نه چندان مثبت برای بخش موبایل ال جی، دیگر زیرمجموعه های این کمپانی نظیر بخش تلویزیون و دیگر محصولات مصرفی الکترونیکی کارنامه موفقی را ثبت کرده اند و حالا انتظار می رود که کمپانی کره ای برای نخستین بار در تاریخ خود به سودی بالغ بر 2.66 میلیارد دلار دست پیدا کند.
در آستانه ورود به سه ماهه چهارم سال 2018 انتظار می رود که درآمد کمپانی ال جی به روند رو به رشد خود ادامه دهد. علاوه بر این در صورت پیاده سازی موفق معیارهای کاهش هزینه،حفظ یا بهبود میزان فروش در بخش های دیگر و کاهش زیان دهی بخش موبایل، این شرکت می تواند رکورد جدید دیگری را در میزان سوددهی به ثبت برساند.
یکی دیگر از راهکارهای این کمپانی برای جلوگیری از زیاندهی بیشتر کاهش میزان معرفی موبایل های جدید عنوان شده بود. علاوه بر این برخی تحلیلگران بر این باورند که ال جی می تواند از نبرد تجاری بین چین و آمریکا برای تقویت جای پای خود در صنعت موبایل بهره ببرد.