به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی فولکس واگن امید زیادی به پلتفرم خودروهای برقی خود بسته است.
گروه خودروسازی فولکس واگن (VW Auto Group) قصد دارد 10 میلیون خودروی برقی (EV) را بر اساس ماتریس الکتریکی ماژولار (MEB) خود در تمام برندهای خود به فروش برساند.
این شرکت امیدوار است تا سال 2020، تعداد 150 هزار دستگاه خودروی برقی به فروش برساند که 100 هزار دستگاه آن از مدلهای تولید شده در آلمان خواهد بود.
پلتفرم MEB به طور خاص برای رقابت با خودروسازانی نظیر تسلا و دیگر برندهایی که خودروی برقی میسازند، طراحی شده است.
این پلتفرم بر اساس میزبانی از یک باتری با ظرفیت بالا به طور مداوم و همزمان با پایین آوردن مرکز جاذبه، اداره خودرو (هندلینگ) را بهبود میبخشد.
فولکس واگن همچنین قول شارژ نسبتا سریع را داده است. به طوری که هر خودرو ظرف نیم ساعت به ظرفیت 80 درصد برسد.
در حالی که این موج ابتدایی فروش برای اجراییشدن طی چندین سال در نظر گرفته شده است، بد نیست بدانید این شرکت در سال 2017 تعداد 10.7 میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان فروخته است.
با اینکه خودروهای برقی هنوز هم ممکن است درصد کمی از فروش فولکس واگن باشند، اما آنها میتوانند بسیار رایجتر از مدلهای تکراری کنونی شرکت شوند.