عضو کمیته اجتماعی و رسانه هیات ویژه رسیدگی حادثه پلاسکو:

حادثه پلاسکو وارد کتب‌ درسی شود/پخش زنده حادثه از رسانه ملی آن را به بحرانی ملی تبدیل کرد

عضو کمیته اجتماعی و رسانه هیات ویژه رسیدگی حادثه پلاسکو گفت: پیشنهاد می‌دهم که حادثه پلاسکو به عنوان یک درس وارد کتب‌ درسی شود.

حادثه پلاسکو وارد کتب‌ درسی شود/پخش زنده حادثه از رسانه ملی آن را به بحرانی ملی تبدیل کرد

به گزارش ایسنا، محمد فاضلی، عضو کمیته اجتماعی و رسانه هیات ویژه رسیدگی حادثه پلاسکو نیز در نشست خبری صبح امروز که در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: در کشوری زنذگی می‌کنیم که 75 درصد مردمش بر اساس پیمایشی که انجام دادیم در یک سال اخیر هیچ برنامه‌ مرتبط با ایمنی ندیده‌اند؛ این درحالی است که بارها خبر تولد پاندا در باغ وحش و تبلیغات چیپس و پفک را دیده‌اند.

وی گفت:  در آلمان 27 هزار نفر آتش‌نشان رسمی وجود دارد و یک میلیون و 55 هزار نفر آتش‌نشان داوطلب دارد که این امر به معنای مشارکت در ایمنی است. در حالی که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که رستاخیز غفلت در آن وجود دارد.

فاضلی اظهار کرد: در کشور ما تولید تجهیزات ایمنی بسیار نامناسب انجام می‌شود، حال چطور می‌شود که در کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت این افراد نسبت به خریدگوشی آخرین مدل در بازار و خرید ال‌سی‌دی حساسیت دارند اما بر اساس پیمایش ما 64 درصد مردم در خانه کپسول اطفای حریق ندارند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از حالا شروع کرده و می‌گویند که گزارش ما در مورد حادثه پلاسکو علمی نیست، اظهار کرد: 1700 صفحه گزارش نوشته و هنوز منتشر نشده را چطور می‌گویند گزارش علمی نیست؟!!!!! ما احتیاج به گفت‌وگوی اجتماعی فراگیر درباره ایمنی داریم، نیاز به ائتلاف اجتماعی داریم که بتوانیم ایمنی را به اندازه تبلیغ پفک نمکی در صداوسیما مهم کنیم.


عضو کمیته اجتماعی و رسانه هیات ویژه رسیدگی حادثه پلاسکو ادامه داد: جامعه ما، جامعه مسایل حل نشده است، هیچ سقوط هواپیمایی انتهایش مشخص نمی‌شود، هیچ ملک نجومی به نتیجه نمی‌رسد و هیچ حقوق نجومی مشخص نمی‌شود، سرانجام هیچ اسیدپاشی معلوم نمی‌شود و ... و من امیدوارم به یک رستاخیز آگاهی برسیم و کمیته رسیدگی پلاسکو به قانون تبدیل شود.

وی اظهار کرد: آمار ما توسط ایسپا و با نمونه آماری 4600 نفر انجام شده است. تحقیقات دیگری هم توسط ایسپا با حدود 300 نفر از کارفرمایان انجام شده است که شرایط مشابه پلاسکو داشتند.

فاضلی در پاسخ به ایسنادر مورد عذرخواهی‌ در موضوع پلاسکو گفت: عذرخواهی کلامی فایده‌ای ندارد، احتیاجی به عذرخواهی و استعفا وجود ندارد و فکر می‌کنم بهترین عذرخواهی در حادثه پلاسکو اصلاح قوانین و اصلاح مقررات ملی ساختمان است.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های فرماندهی صحنه در حوزه حوادث در ستاد مدیریت بحران وجود ندارد و در همین حادثه پلاسکو 29 بار مواردی تکذیب شد.

فاضلی با اعتقاد به اینکه پخش زنده ده روزه حادثه از رسانه ملی آن را به بحرانی ملی تبدیل کرد، ادامه داد: حادثه‌ای که به گفته آقای مرتضوی سطح دو بوده است. اینکه چه کسی تصمیم گرفته 24 ساعته در ده روز حادثه پخش شود معلوم نیست. این حادثه برای حساسیت جامعه مثبت بوده، اما اینکه یک حادثه غمبار ساعت‌ها در طول روز پخش شود برای جامعه خوب نیست و باید یک پروتکل در این زمینه ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان