تأکید دوباره ترکیه بر مبادله تجاری با استفاده از ارز‌های ملی

وزیر امور خارجی ترکیه تأکید کرد: برای دور زدن فشار‌های آمریکا باید با کشور‌ها بر مبنای ارز ملی مبادله کنیم.

خبرگزاری فارس: به نقل از حریت، مولود چاووش اوقلو، در یک کنفرانس خبری با همتای ونزوئلایی خود در کاراکاس گفت: ما واقعاً تمایل داریم در مبادلات تجاری دوجانبه از ارز‌های ملی کشور‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این مسئله نباید تنها بین ترکیه و ونزوئلا باشد بلکه باید بین ترکیه و دیگر کشور‌ها نیز شکل گیرد.

چاووش اوقلو ادامه داد: به این دلیل که آمریکا از دلار به عنوان ابزاری برای حمله به اقتصاد کشور‌ها استفاده می‌کند، بسیاری از کشور‌ها در تلاش هستند تا در مبادلات خود از ارز‌های ملی استفاده کنند.

وزیر امور خارجی ترکیه ادامه داد: ترکیه علیه ارز ملی هیچ کشوری نیست، اما نباید از ارز‌ها به عنوان ابزاری برای حمله به اقتصاد ملت‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اخیراً ترکیه نیز در این زمینه مورد هدف قرار گرفته و به همین دلیل بود که شاهد افت قابل توجه ارزش ارز ملی خود بوده است.

این وزیر ترک تأکید کرد: ما با قدرت مقابل این مسئله ایستاده‌ایم و تمام اقدامات لازم را برای باثبات کردن اقتصاد خود انجام می‌دهیم.

چاووش اوقلو گفت: روسای ترکیه و ونزوئلا مانند برادر هستند. ونزوئلا در حال گذر از یک دوره بحرانی است و ترکیه در تلاش است تا از این کشور حمایت کند.

وزیر امور خارجی ترکیه افزود: همکاری اقتصادی بین دو کشور افزایش یافته و هر دو طرف در حال نفع بردن از این مسئله هستند.

وی در این کنفرانس خبری گفت: آنکارا و کاراکاس روابط برادرانه‌ای دارند و زمانی که ونزوئلا در تحریم اقتصادی قرار داشت، ترکیه از این کشور حمایت کرد.

چاووش اوقلو گفت: ترکیه و ونزوئلا مواضع مشترکی در قبال سیاست‌ها و روابط بین‌الملل دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر