ماهان شبکه ایرانیان

جهرمی:

نظام آموزشی باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه جهان یافته هایی نو برای آموزش کودکان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است، گفت: نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد.

نظام آموزشی باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به مناسبت اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی نوشت: اول مهر که می شود پرنده خاطراتم پر می کشد به روزهایی که با بدرقه دعای مادر راهی مدرسه می‌شدم. لباس و کیف و کفشم و لوازم التحریرم معمولی بود و متناسب با وضع معاش خانواده ای به نسبت شلوغ، پدری کارگر و حال و هوای شهری جنوبی، اما کانون خانواده ما گرم بود و مادر و پدرم مهربان و بسیار سختکوش.

وی ادامه داد: کم بود، سخت بود و گاهی به مو می رسید ولی هرگز گسسته نمی شد چون دلهایمان خوش بود و قلبهایمان لبریز از محبت و عاطفه‌ای که همدیگر را با آن می‌نوازیدیم و رشد می‌کردیم.

جهرمی افزود: آن روزها تازه نام جبار باغچه‌بان را می شنیدیم که چگونه با سخت‌کوشی و ابتکار، روش هایی را برای آموزش ناشنوایان ابداع کرده بود. با مهدی آذریزدی آشنا شده بودیم که قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشته بود. شعرهای کودکانه و زیبای عباس یمینی شریف و مصطفی رحماندوست را می خواندیم و لذت می بردیم. با بیان لطیف پروین و ملک الشعرای بهار حال می کردیم و با «توانا بود هر که دانا بود» فردوسی خو گرفته بودیم و از سرگذشت نابغه شرق، بوعلی سینا لذت می بردیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: با همه سختی ها و خوشی ها و ناخوشی ها بالیدیم و تغییر در نظام آموزشی را بارها دیدیدم و آزمودیم و بالاخره وارد دانشگاه شدیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایمان برای آینده و اشتغال و ازدواج دو چندان شود و آن روزها همه جوانان بیش و کم چنین دغدغه‌هایی داشتند و متاسفانه اکنون بیش از آن روزها نگران آینده و سرنوشت خویش هستند.

به گفته وی، بی تردید بخش مهمی از این دغدغه ها ریشه در نظام آموزشی داشت که متناسب با اقتضای جامعه و فرهنگ و نیاز ما، طراحی نشده بود و همچنان نیز ادامه دارد.

جهرمی با تاکید براینکه حالا زمان تغییر کرده و جهان یافته هایی نو برای آموزش کودکان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است گفت: این یافته ها مبتنی بر استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه آموزش است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: دیر یا زود، نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد. تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازی های رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار؛ در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

وی گفت: تحول دیجیتال کانون خانواده را تهدید نمی کند. میان خانواده ها فاصله ای ایجاد نمی شود و همان عاطفه و محبت دوست داشتنی و به یاد ماندنی دوباره تکرار می شود. تحول دیجیتال برای سهولت و نزدیکی طراحی شده است نه برای دوری و سختی، و خواه ناخواه همه اجزای زندگی را به تدریج در بر خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان