ماهان شبکه ایرانیان

ایرج محمدی‌رزینی در گفتگو با مهر:

«دارزا» را با تکنیک شنی ساختیم/ انیمیشنی درباره رنج‌های آدم

ایرج محمدی رزینی با اعلام اینکه ساخت انیمیشن «دارزا» را به پایان رسانده است درباره داستان آن گفت.

«دارزا» را با تکنیک شنی ساختیم/ انیمیشنی درباره رنج‌های آدم

ایرج محمدی رزینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی ساخت یک انیمیشن کوتاه 8 دقیقه و 30 ثانیه ای با عنوان «دارزا» را به پایان رسانده‌ام و قرار است این اثر در دوسالانه پویانمایی تهران به نمایش در بیاید.

وی افزود: این فیلم که موضوع اساطیری دارد درباره پرنده ای به نام دارزا است که از آب، باد و آتش گذر می کند اما هنگامی که به خاک می رسد در زمین توسط یک زن در یک دام اسیر می شود. این زن دارزا را به خانه می برد و در آنجا این پرنده با دختر او مواجه می شود و ... .

محمدی رزینی بیان کرد: «دارزا» به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است و ما برای ساخت آن یک سال و نیم زمان گذاشتیم. این را هم باید بگویم که ما این اثر را با تکنیک شن تولید کردیم.

این کارگردان اظهار کرد: در این اثر پرنده نماد یک انسان است که سیری در زندگی می کند. در واقع «دارزا» روایتگر گذشته، حال و آینده یک انسان است.

محمدی رزینی عنوان کرد: ما پژوهش چندانی برای این اثر نکردیم اما با توجه به اینکه من از گذشته درباره اساطیر ایران و شرق مطالعه و تحقیق داشتم این موضوع در ذهنم باقی مانده بود و تصمیم به ساخت این اثر گرفتم.

این کارگردان در پایان بیان کرد: «دارزا» روایتی از رنج ها و تنهایی های آدمی با زبان تمثیلی است و همه سنین می توانند مخاطب آن باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان