ماهان شبکه ایرانیان

سفری به شهرک توریستی نمک آبرود

اگر به شما بگویند قرار است یک #سفر مفرح و هیجان انگیز بروید که به زمان خیلی زیبادی نیاز ندارد و می تواند خستگی یک هفته کاری را از تن شما بیرون ببرد ، چه حسی پیدا می کنید؟ حتما خیلی خوشحال و شگفت زده خواهید شد . 

اگر به شما بگویند قرار است یک #سفر مفرح و هیجان انگیز بروید که به زمان خیلی زیبادی نیاز ندارد و می تواند خستگی یک هفته کاری را از تن شما بیرون ببرد ، چه حسی پیدا می کنید؟ حتما خیلی خوشحال و شگفت زده خواهید شد . 

امروز قرار است همراه کارناوال به یک سفر نه خیلی دور ولی پرهیجان و پر شور برویم .

 به #شهرک توریستی نمک آبرود در شمال #ایران . سفری لذت بخش با تفریحاتی بی نظیر .

همراه ما باشید . 

شهرک توریستی نمک آبرود
منظره تماشایی از شهزک نمک آبرود
شهرک توریستی نمک ابرود
شهرک توریستی نمک ابرود

شهرک توریستی نمک آبرود

از شهر #چالوس در حدود 12 کیلومتر به سمت غرب می رویم و با پرداخت ورودی وارد شهرک توریستی نمک آبرود می شویم.شهرکی با وسعت تقریبی 650 هکتارکه از شمال به دریای #مازندران و از جنوب به ارتفاعات مدوبن( از ارتفاعات سلسله جبال البرز ) محدود می شود. هوای مه آلود، چشم انداز #جنگل و #دریا و فضای مفرح مجموعه، در اولین لحظه های ورود، انرژی و طراوات وصف ناپذیری را به مهمان خود می دهد. دو پارک جنگلی بنفشه و شمشاد در نمک آبرود و جنگل های فشرده دامنه کوه مدوبن، چشم انداز خیره کننده ای به این مجموعه بخشیده است.

البته هنوز در ابتدای سفرهستیم؛ سفری مهیج و شاد خواهیم داشت با جاذبه ها و تفریحات کم نظیر #نمک آبرود در کنار فضایی پوشیده از جنگل و طبیعت مازندران و …،که خاطره ی شاد آن همیشه همراه مان خواهد بود.

داخل فضای مشخص شده برای گشت وگذار، قدم می زنیم و از طبیعت و هوای بی نظیر لذت می بریم، هرچقدر دراین فضای دل انگیز قدم بزنیم و از مناظر عکاسی کنیم، باز هم دلمان می خواهد که بمانیم و غرق در این آرامش شویم؛ اما زمان سفر اندک است و باید به قسمت تفریحات هیجان انگیز نمک آبرود هم سری زد.

تفریحاتی از قبیل تله کابین، پینت بال، سورتمه، دوچرخه سواری، زیپ لاین،کارتینگ، تیراندازی و…

نمک آبرود
photo by علی اضلی
چشم انداز نمک آبرود
نمک آبرود
در حال بارگذاری ویدئو ...

تله کابین

مرتفع ترین تله کابین کشور را در این شهرک می توانید سوار شوید و بعد از 12 دقیقه به قله #کوهستان مدوبن برسید .برای وارد شدن به محوطه تله کابین باید به ضلع جنوب شرقی شهرک بروید. تله کابین نمک آبرود یکی از امن ترین تله های کشورمی باشد که تاکنون هیچ مشکلی و حادثه ای در تله کابین اتفاق نیفتاده است.

در حال حاضر دو خط تله وجود دارد.

خط 1

در این خط، 42 کابین4 نفره وجود دارد که گردشگران را در کمتر از 15 دقیقه به قله می رساند. دمای بالای قله در حدود 10 درجه خنک تر از پای کوه است. از اینجا چشم انداز بینظیری از دریا و جنگل وجود دارد که تنها چشم زیبایی آن را درک می کند. اینجا نوشیدن یک چای داغ یا یک پیاله آش محلی بسیاردلچسب است.

امکانات رفاهی و بهداشتی در انتهای مسیر بسیار کامل و مناسب است.

نمک آبرود-تله کابین خط 1
نمک آبرود-تله کابین خط 1
نمک آبرود-تله کابین خط 1
چشم انداز نمک آبرود از فراز قله

خط 2

این خط تعداد 35 کابین دارد که با طی 1700متر به قله بکر “دیوحمام” می رسد. در این قله غارهایی طبیعی وجود دارد که در کنار چشم انداز بی نظیر آن، بسیار جذاب و  دیدنی است. در این قسمت نیز رستوران و امکانات بهداشتی و رفاهی با کیفیت عالی فراهم است.

هزینه

قیمت بلیط هردو خط برای گردشگران داخلی 25000تومان و برای گردشگران خارجی35000تومان است. بلیط را هم به صورت اینترنتی از سایت شهرک نمک آبرود و هم به صورت حضوری از باجه های فروش بلیط تله کابین در محوطه می توان تهیه کرد.

تتله کابین نمک آبرود-خط 2
تتله کابین نمک آبرود-خط 2
چشم انداز نمک آبرود

تفرجگاه نمک آبرود

در قسمت شمالی شهرک، تفرجگاهی امن و زیبا در کنار ساحل آرام و تمیز #دریای مازندران برای رفاه گردشگان در نظر گرفته شده که دارای همه امکانات رفاهی اقامتی و بهداشتی می باشد و امکان اقامت شبانه روزی در داخل تفرجگاه برای گردشگران فراهم است. در این قسمت نیز تفریحات جذابی چون جت اسکی، شاتل، پاراسل، پیست موتور و ماشینATV، پیست دوچرخه سواری، شهربازی و پلاژ بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است. تفرجگاه در تمام ایام سال به جز روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد.

ساحل
طبیعت نمک آبرود
شهربازی نمک آبرود
پیست دوچرخه سواری نمک آبرود
اسب سواری
ATV
تفریحات دریایی

سورتمه سواری نمک آبرود

اولین سورتمه ایران در شهرک نمک آبرود احداث شد، مسیری به طول 1250متر دارد که از میان درختان جنگل های نمک آبرود گذر می کند، سورتمه سواری در نمک آبرود هیجان و شوری وصف ناپذیر دارد؛ آنقدر که ممکن است چندین بار بلیط تهیه کنید و دوباره تجربه اش کنید. 

هزینه

قیمت بلیط سورتمه سواری در نمک آبرود برای هموطنان 25000تومان و برای گردشگران خارجی 35000تومان می باشد.

سورتمه سواری نمک آبرود
سورتمه سواری نمک آبرود
سورتمه سواری نمک آبرود
در حال بارگذاری ویدئو ...

زیپ لاین

تفریح و ورزشی مهیج که به وسیله هاردنس، تسمه و کارابین به قرقره های روی کابل وصل شده و مسیری را با آن طی می کنید. تفریح بسیار هیجان انگیزی است که کمی ترس دارد اما کلیه بررسی های ایمنی رروی مسیر و کابل ها صورت گرفته. اگر بتوانید بر ترس خود غلبه کنید و یکبار زیپ لاین را امتحان کنید، حتما لذت و حس آن را همیشه تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین
زیپ لاین1

باشگاه تیرانداری نمک آبرود

باشگاه تیر اندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی کشور است که در هر مرحله به شرکت کننده یک تفنگ دولول داده می شود و او باید با تمرکز به پرنده های بی جان شلیک می کند. اگر اهل هیجان و تمرکز توامان با هم هستید، حتما سری به این باشگاه بزنید. در تمام ایام سال باشگاه پذیرای گردشگران و علاقه مندان است.

علاوه براین، اگر به تیراندازی با تفنگ علاقمند نیستید، می توانید تیرو کمان گرفته و تبحر و تمرکز خود را با تیرو کمان بسنجید.

هزینه

برای دریافت تفنگ با ده تیر مبلغ 30000تومان و برای کمان با ده تیر مبلغ 12000تومان بایذ پرداخت کنید.

باشگاه تیر اندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود
photo by موسوی

پینت بال؛ Paint Ball

پینت بال  ورزشی پر هیجان است که از لحاظ هیجان و تحرک در رده چهارم در جهان قرار دارد. بازی که حداقل به دو نفر و حداکثر 40 شرکت کننده نیاز دارد. حتی تصور انجام چنین بازی پر تحرک و هیجانی در میان جنگل های بکر و زیر سایه درختان بسیار شعف انگیزاست. پینت بال نمک آبرود شور و شعف واقعی این بازی را در وجود شما قرار می دهد. بازی در میان درختان توسکا و تعقیب و گریز و شلیک توپ های رنگارنگ، می تواند بهترین خاطره یک سفر باشد.

هزینه

هزینه ورود به این بازی مبلغ 30000تومان است که بااین مبلغ تجهیزات و 50عدد گلوله مخصوص به شما داده می شود.

 
پینت بال نمک آبرود
پینت بال نمک آبرود

کارتینگ ؛karting

کارتینگ یک تفریح و ورزشی پرانرژی است که کالری زیادی مصرف می کند. زمان استفاده ازاین تفریح 6 دقیقه است، زمان بیشتر از این ممکن است باعث خستگی راننده شود و مشکلاتی را برایش پیش آورد. اما اگر به یک رانندگی پرسرعت و با تمرکز بالا در یک مسیر پرپیچ و خم علاقه دارید، حتما کارتینگ نمک آبرود را تجربه کنید.

هزینه

قیمت بلیط برای بزرگسالان 25000تومان و برای نوجوانان 20000تومان می باشد.

 

 

کارتینگ نمک آبرود
کارتینگ نمک آبرود

مجموعه تفریحی آکوالیون

در شهرک توریستی نمک آبرود، یکی از شیر دریایی های توانمند دنیا حضور دارد که در حدود 45 تا 1ساعت برای گردشگران برنامه اجرا می کند. شیردریایی نر کالیفرنیایی که از کشور اسپانیا به ایرن آورده شده است. در کنار بازی های این شیردریایی می توان از فلامینگو و کافه آکواریوم دیدن کرد.

 

شیردریایی
در حال بارگذاری ویدئو ...

دیگر تفریحات شهرک توریستی نمک آبرود

مجموعه پروازی

در ضلع شمالی شهرک مجموعه پروازی برای علاقه مندان به پروازدر برفراز طبیعتی زیبا در نظر گرفته شده که هواپیماهای گلایدر و پاراگلایدر، بالگرد ، چتر ، کایت و … را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

نمایشگاه حیوانات

در این قسمت به نمایش و پرورش پرندگان و حیوانات خانگی و همچنین خرید فروش این نوع حیوانات پرداخته می شود.

ماشین چهارچرخ ATV

سینما 6 بعدی

و…

سینما
چتر سواری

پذیرایی و رستوران های نمک آبرود

در داخل محوطه شهرک  قسمت های تفریحات و قله رستوران ها و کافه های مناسبی قرار دارد که جوابگوی هرنوع سلیقه ای هستند چند نمونه از آنها شامل 

تالار پذیرایی ملل، رستوران آبشار، اکبرجوجه،رستوران میزبان، کافی شاپ هزار و یک شب و فست فودهای و آب میوه فروشی هامتنوع هستند.

رستوران نمک آبرود
نمک آبرود
رستوران نمک آبرود

شرایط اقامت در شهرک نمک آبرود

اگر قصد ماندن در شهرک را داشته باشید می توانید به هتل آزادی خزر بروید و اتاقی را در آنجا رزرو کنید. یا اینکه در قسمت تفرجگاه ساحلی یکی از کلبه های چوبی را اجاره کنید.

اگر اهل کمپینگ و چادر برپا کردن باشید در قسمت تفرجگاه، سکوهایی برای چادر زدن مسافران در نظر گرفته شده که با پرداخت هزینه ای اندک در قسمت ورودی تفرجگاه می توانید در این قسمت شبی خوش و امن را سپری کنید.

 

هتل آزادی چالوس
اقامت در نمک آبرود
نمک آبرود

شرایط آب و هوایی نمک آبرود

نمک آبرود نیز مانند دیگر شهرهای حاشیه دریای مازندران دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. در زمستان هوا سرد و گاه با بارش برف و باران و درتابستان گرم و شرجی است. البته در صورت بارش باران در فصل گرما، هوایی دلچسب دارد.

طبیعت نمک آبرود

 پوشش گیاهی و نمک ابرود

نمک آبرود در استان مازندران و مابین چالوس و تنکابن قرار دارد. به همین خاطر پوشش گیاهی آن شبیه به دیگر نقاط مازندران است و در جنگل های آن درخت های بلند مازو و ممرز، آزاد، انجیلیف توسکا، شمشاد، افرا و زبا گنجشک و راش وجود دارد.

 

طبیعت نمک آبرود
طبیعت نمک آبرود
طبیعت نمک آبرود

سخن کارناوال

شهرک  توریستی نمک آبرود فضای بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی دارد که بدون شک برای هر مسافری دنیایی از تجربه و خاطره های شیرین به یادگار می گذارد. حتما شما هم خاطرات شنیدنی بسیاری از این دهکده توریستی دارید که ما ازشنیدن آنها خوشحال و سرافراز خواهیم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان