شهربازی سان وی لاگون مالزی ؛ یک روز مهیج در کوالالامپور

مالزی یکی از آن کشورهایی است که علاقه و توجه گردشگران ایرانی را معطوف خود کرده و بسیاری در ماه های پاییز و زمستان و تعطیلات نورورزی خود به سراغ شهر کوالالامپور و کشور مالزی می روند

مالزی یکی از آن کشورهایی است که علاقه و توجه گردشگران ایرانی را معطوف خود کرده و بسیاری در ماه های پاییز و زمستان و تعطیلات نورورزی خود به سراغ شهر کوالالامپور و کشور مالزی می روند. این کشور که در منطقه ای استوایی قرار دارد با طبیعت همیشه سبزش و تفریحات رنگارنگ پایتختش سر گردشگران را گرم خود می کند. کوالالامپور پایتخت و یکی از مهم ترین شهرهای این کشور است که امکانات جذاب، مراکز خرید متنوع و مارک دار و البته تفریحاتش زبانزد است.

امروز می رویم سراغ یکی از بهترین شهربازی های مالزی که با مرکز شهر کوالالامپور تنها دقایقی فاصله دارد و طیف متنوع تفریحاتش شما را انگشت به دهان می کند. قول می دهم با خواندن معرفی این شهربازی، آن را در نخستین رده های لیست بازدید از جاذبه های مالزی قرار دهید.

شهربازی سان وی لاگون که به پارک آبی اش شهرت دارد، گزینه های خارق العاده ای چون موج سواری، بادی بوردینگ، بزرگ ترین سرسره آبی مالزی و غول وو’ووزلا را در پیش روی شما قرار می دهد و چشم پوشی از آن ها را غیر ممکن می کند.

پیش از این برخی از جاذبه های دوست داشتنی مالزی را معرفی کردیم:

بزرگترین مرکز خرید کوالالامپور ؛ وان اوتاما

مسجد پوترا مالزی ؛ عبادتی به رنگ صورتی

ارتفاعات کامرون ؛ سرزمین چای مالزی

برج های پتروناس کوالالامپور 

این بار همراه کارناوال به گردشی با طعم آدرنالین در سان وی لاگون مالزی بیایید.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

چرا پارک آبی سان وی لاگون؟


– یکی از بهترین پارک های آبی کشور مالزی را در این مجموعه خواهید یافت. 

– علاوه بر سرسره های آبی، تفریحات آبی و هیجان انگیز دیگری در مجموعه سان وی لاگون وجود دارد.

– می توانید از نزدیک حیوانات خارق العاده ای را ببینید.

– می توانید در یکی از بلندترین سرسره های آبی دنیا هیجان را ببلعید!

– پیاده روی بر روی طولانی ترین پل معلق مالزی از امکاناتی است که تنها در این مجموعه تفریحی دارید.

– سالانه 2 میلیون نفر پارک آبی سان وی لاگون را برای خوشگذرانی و تفریح در مالزی انتخاب می کنند. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

آشنایی با شهربازی سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon

یکی از بهترین پارک های موضوعی و شهربازی های مالزی، قطعا سان وی لاگون است که پارک آبی آن شهرت بسیاری دارد. این مجموعه در پتالینگ جایا ( Petaling Jaya ) منطقه ای در 15 کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور می باشد. پارک موضوعی سان وی لاگون، مجموعه ای از انواع تفریحات آبی و غیر آبی متنوعی است که محال است پا به درون آن بگذارید و لحظه ای کسل و کلافه باشید!

این پارک موضوعی بزرگ در کل 35 هکتار وسعت دارد و از 6 بخش مختلف تشکیل شده است:

نیکلدیون لاست لاگون

پارک آبی

شهربازی

باغ وحش

پارک هیجان

پارک وحشت

 در هر یک از این بخش ها سرگرمی های متنوع و غیر قابل چشم پوشی، به گونه ای در برابر شما قرار می گیرد که متوجه گذر زمان و اتمام روز نخواهید شد. زمانی که پارک موضوعی سان وی لاگون در سال 1992 در مالزی افتتاح شد، سالانه 2 میلیون بازدیدکننده را به خود اختصاص داد و افتخارات و عناوینی را از آن خود کرد. به طور مثال نخستین فلو راید (نوعی شبیه ساز موج سواری) و نخستین سینما 5 بعدی و آبی مالزی، در مجموعه سان وی لاگون افتتاح شد. همچنین عنوان بزرگترین سرسره آبی جهان در سال 2013، به سرسره وو’ووزلا در ساون وی لاگون مربوط می شود. البته بزرگ ترین ساحل مصنوعی موج دار در دنیا و طولانی ترین پل معلق مالزی را نباید از قلم انداخت. طیف متنوع سرسره های آبی، بازی های هیجان انگیز با گردش 360 درجه، بلندترین اسلینگشات مالزی و … و … دیگر تفریحات جالب توجه سان وی لاگون هستند. 

خوب است بدانید در اطراف این مجموعه وسیع تفریحی، امکاناتی چون هتل، مرکز خرید، داروخانه و دفاتر اداری به چشم می خورد. 

همراه کارناوال باشید تا با هم یک روز کامل و سراسر از هیجان را در ساون وی لاگون بگذرانیم و به بخش های مختلفش سر بزنیم.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

بخش های مختلف پارک موضوعی سان وی لاگون

همان طور که اشاره کردیم در این مجموعه تفریحی بخش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به طور کامل به معرفی تمام بخش ها و جذابیت ها خواهیم پرداخت. 

1) نیکلدیون لاست لاگون

از وروردی های جذاب این بخش که بگذرید، دیگر خبری از فضا و منظره شهری کوالالامپور نیست و دور تا دور محوطه را پوشیده در گیاهان سرسبز می بینید. خودتان را برای تجربه لحظاتی ماجراجویانه و آبی آماده کنید. بخش نیکلدیون لاست لاگون با 4 هکتار فضای جنگلی احاطه شده و در خود بیش از 12 سرسره و تفریحات متنوع دارد. مهم نیست در چه سنی هستید، در نیکلدیون لاست لاگون به شما بسیار خوش خواهد گذشت! 

نیکلدیون نوعی پارک موضوعی است که با شخصیت های کارتونی شبکه ای آمریکایی به همین نام ساخته شده است و این بخش سان وی، نخستین پارک نیکلدیون آسیا می باشد. بخش های تفریحی پارک نیکلدیون را در ادامه معرفی کرده ایم:

* بخش آبی باب اسفنجی ؛ Spongebob Splash Adventure

بخش ماجراجویی باب اسفنجی، محیطی خانوادگی است که فواره ها، سرسره ها، آبشار و بازی با باب اسفنجی رامی توانید تجربه کنید.

شهربازی های مالزی
شهربازی های مالزی

* سقوط آزاد در مانسون 360 ؛ Monsoon 360

آماده باشید، به جلو نگاه کنید و دست به سینه بشمارید: 3٫٫2٫٫1 ! 

در مانسون 360 قرار است هیجانی بی نظیر را تجربه کنید و از سرسره سقوط آزاد با سرعتی برابر 60 کیلومتر در ساعت، به پایین سر بخورید. 

سقوط آزاد سانوی لاگون
سقوط آزاد سانوی لاگون

* سرسره خشم جنگل ؛ Jungle Fury

سرسره خشم جنگل، تفریحی چند نفره و دوستانه است که در تیوپ هایی گرد، دور هم می نشینید و سقوط های ناگهانی و پیچش های سریع را در مسیری هیجان انگیز با یک دیگر تجربه می کنید. 

شهربازی های مالزی
شهر بازی سان وی لاگون

* سرسره کوبارانگو ؛ KUBARANGO

در این سرسره هیجان انگیز از ارتفاع و شیب تندی به پایین خواهید رفت و لحظه ای سبک وار را تجربه می کنید. سپس همان طور از مسیری منحنی بالا رفته و با برگشت از آن، این بار با سرعت به مسیر کناری هدایت می شوید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

* بازی شالاپ شلوپ ؛ Splish Splash

یک آب بازی تمام عیار کودکانه را در بخش شالاپ شلوپ تجربه کنید. آب در اشکال مختلف، با سرعت و در فضایی شاد و هیجان انگیز، در قسمت کودکان به نمایش در می آید. می توانید برای سرگرمی بیشتر بچه ها، قوانینی بگذارید؛ مثلا هر کسی توانست از زیر فواره ها بگذرد و خیس نشود و ….

شهربازی سان وی لاگون
شهربازی سان وی لاگون

* سرسره های باستانی ؛ Primeval

در این بخش با سرسره هایی به شکل و شمایلی از موجودات کهن و باستانی بر می خورید. با این سرسره ها سفری ماجراجویانه و تلفیقی از پیچش ها، چرخش ها و سقوط های پی در پی در انتظار شماست و مسیری را از میان درختان گذر می کنید و از تپه ها بالا می روید. سه سرسره جذاب کبرا کریک (Cobra Creek)، بوآکانستریکتور (Boa constrictor) و کرکدیل (Crocodile Gully) در این بخش وجود دارد که استفاده از آن ها برای تمام سنین ممکن است. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* دره کرگردن ؛ Hippo Valley

دره کرگدن جایی است که همه رودهای پارک آبی به آنجا می ریزد و می توانید در زیر فشار قوی آب، آب بازی متفاوتی را تجربه کنید. 

شهربازی سان وی لاگون

* پلکان عجایب ؛ Wonder Steps

از پلکان عجایب بالا بروید تا بان منظره دل انگیزی از آبشارها و سقوط آب ها احاطه شوید. در این محوطه کمپ جستجوگران، ستون های آناناس و قلعه ای باشکوه خواهید دید.

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* کمپ جستوجوگران ؛ Explorer’s Campsite

این کمپ محلی است برای استراحت کاشفان پارک وسیع و موضوعی سان وی لاگون. 

این محوطه به قدری جا دارد که بتوانید در آن پیک نیک کرده و یا ضیافتی خانوادگی و دوستانه در کمپ برگزار کنید. 

شهربازی سان وی لاگون

* مسیر کاوشگران ؛ Explorers’ Trail

راه بیفتید در مسیر کاوشگران همچون سیاح و جهانگردی کنجکاو به میانه درختان بروید و آواز پرندگان را به خاطر بسپارید. در این مسیر با منظره ای نفس گیر رو به رو می شوید که در آن رودخانه ای خروشان، آبشار، تالاب های مرموز، آبراه ها و تپه ها به چشم می خورند. این مسیر ممکن است برای برخی ترسناک و خسته کننده باشد، در این صورت توصیه می شود از مسیری کوتاه تر استفاده کنید. 

شهربازی سان وی لاگون

2) پارک آبی سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon Water Park

می توان گفت مهم ترین و شناخته شده ترین بخش مجموعه سان وی لاگون، پارک آبی محبوب آن است. پارک آبی سان وی لاگون به گونه ای ساخته شده که جنگل های استوایی آفریقا را برای شما تداعی می کند و اغلب بخش های آن نامی آفریقایی دارند. در ادامه تفریحات این پارک آبی برای شما معرفی می شود:

* سرسره های اصلی 

در این پارک آبی سه سرسره اصلی و بی نظیر به چشم می خورد که نباید تفریح در آن ها را از دست بدهید.

1- سرسره چالش کنگو ( Congo Challenge ) : در این سرسره هیجان انگیز باید به روی شکم بخوابید و با سر وارد آب شوید. سرسره کنگو با الهام از رود پیچ دار کنگو ساخته شده است.

2- سرسره صعود کامرون ( Cameroon Climb ) : با امتحان کردن سرسره صعود کامرون، یعنی با سقوطی 15 متری موافقت کرده اید! پس از آن نیز در حدود 8 متر به جلو پرتاب می شوید. 

3- سرسره مار پیتون ( African Pythons ) : نوعی سرسره پیچ و واپیچ دار است که به شکل مار پیتون ساخته شده و برای امتحان کردن آن احتیاج به یک همراه دارید.

سرسره چالش کنگو

شهربازی سان وی لاگون

سرسره صعود کامرون 

شهربازی سان وی لاگون

سرسره مار پیتون

شهربازی سان وی لاگون

* سرسره وو’ووزلا ؛ Vuvuzela

با این سرسره یکراست به درون هیجان شیرجه بزنید! برای ورود به سرسره وو’ووزلا باید از بالای برجی 11 طبقه بپرید و درون آبراهی پرپیچ و خم، همانند رودخانه های خروشان به حرکت درآیید، سپس با سقوطی مستقیم به درون بزرگ ترین سرسره قیفی دنیا انداخته شوید و توسط هیولا وو’ووزلا بلعیده می شوید. 

با وو’ووزلا یکی از بزرگ ترین، مرتفع ترین و هیجان انگیز ترین سرسره های دنیا را تجربه کنید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

* سرسره کودک زیمباوه کوچک ؛ Little Zimbawe

زیمباوه کوچک نوعی سرسره جالب برای کودکان است که در آن کودکان با جنجگجوهای ماسائی می جنگند و در سرسره های آبی کودکانه تفریح می کنند. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* سینما واترپلکس 5 بعدی ؛ Waterplexx 5D

از سرسره سواریِ سینمایی و 5 بعدی در پارک آبی سان وی لاگون لذت ببرید. این سفر مجازی پر هیجان، تنها شامل تصاویر و حرکت صندلی ها نمی شود و گهگاهی بر روی شما آب پاشیده می شود.

همچنین باد، مه، غبار، افشانه های آب، جت آبی، نور، لیزر، تصاویر سه بعدی، صدا و حرکت، سینما 5 بعدی خاطره ای متفاوت را برای شما می سازد. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* ساحل موج دار ؛ Surf Beach

بخش ساحلی سان وی لاگون، اعجابی دست ساز در میانه شهر است که مکانی جالب را برای گذران تعطیلات ایجاد می کند. می توانید تنها در ساحلش دراز بکشید و از گرمای آفتاب لذت ببرید و یا اگر عاشق هیجان و ماجراجویی هستید، به سراغ موج سواری و والیبال ساحلی بروید. یا توانایی تعادل و موج سواری خود را در تنها شبیه ساز موج مالزی، فلو رایدر به نمایش بگذارید. 

این بخش ساحلی وسعتی در حدود 13,000 متر مربع دارد و با موج ساز خود، موج هایی با ارتفاع 8 متر ایجاد می کند. با امکاناتی که این موج ساز دارد، موج های ساختگی سان وی لاگون بهشت بی نظیری برای موج سواران حرفه ای و آماتور خواهد بود. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

3) شهربازی سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon Amusement Park

اگر به هر دلیلی نمی توانید به سراغ تفریحات آبی بروید، شهربازی سان وی لاگون را گزینه اول خود بدانید و حجمی از خوشی و هیجان را برای خود رقم بزنید. توصیه می کنیم پیاده روی بر روی طولانی ترین پل معلق مالزی را از دست ندهید و یا با انتقام دزدان دریایی و تبرزین، دنیا را برعکس ببینید. 

در ادامه معرفی بخش ها و عکس های هر یک را می بیینید:

* بازی انتقام دزدان دریایی ؛ Pirate’s Revenge

شهربازی سان وی لاگون

* بازی تبرزین ؛ Tomahawk

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* ترن شهر گمشده جیغ ؛ Lost City Scream Coaster

شهربازی سان وی لاگون

* طولانی ترین پل معلق مالزی ؛ Suspension Bridge

طولانی ترین پل معلق مالزی، در شهربازی سان وی لاگون است که طولی 428 متری دارد و با آن به اشرافی دوست داشتنی به محوطه پارک و اطراف آن دست می یابید.

طولانی ترین پل معلق مالزی
طولانی ترین پل معلق مالزی

* دنیای هیجان کودکان ؛ Fun World

در این بخش کاملا هوای مشتری های کوچک شهربازی را داشته اند و تفریحات کودکانه، جذاب و رنگارنگی مانند دیگ آپاچی ها، کندی لند و تاب گردان وجود دارد.

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* بازی دیگ آپاچی ها ؛ Apache Pots 

دیگ آپاچی شبیه چرخ و فلک است که هر کدام گنجایش نشستن 4 نفر را دارد. این دیگ ها هم به دور خود و هم به دنبال باقی دیگ ها می چرخند. 

شهربازی سان وی لاگون
شهربازی سان وی لاگون مالزی

* تاب گردان سان وی لاگون ؛ Carousel

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* کندی لند کودکان ؛ Captain Kid’s Candyland

می توانید کودکان تان را در کندی لند جذاب رها کنید تا ساعات خوشی را بگذرانند. این محوطه بازی مخصوص کودکان 5 تا 12 است.

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* بخش بازی غرب وحشی ؛ Wild West

در بخش غرب وحشی به کشف و گشت و گذار در شهری آمریکایی خواهید رفت. از رودخانه گرند کنیون تا سرسره بازی در کلرادو اسپلش، همگی لحظات منحصر به فرد توآمان با هیجان را برای شما خواهند ساخت.

سه بازی اصلی در غرب وحشی به چشم می خورد:

1- بازی رودخانه خروشان گرند کنیون ؛ Grand Canyon River Rapids : در این بازی سراسر هیجان سوار بر قایق های دایره ای در طی رودخانه ای پرخروش و شبیه گرند کنیون به تفریح خواهید پرداخت. 

2- بازی کلرادو اسپلش ؛ Colorado Splash : نوعی سرسره آبی است که ارتفاع و فراز و فرود جالبش وسوسه انگیز است. 

3- دنباله بوچ کسیدی ؛ Butch Cassidy Trail : نوعی تاب چرخشی و مناسب برای کل خانواده است.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

4) باغ وحش سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon Widlife Park

یکی از بخش های جالب توجه سان وی لاگون، پارک وحش آن است که با گشت و گذار در آن می توانید حیوانات وحشی را از فاصله بسیار کم ببینید و یا حیواناتی را لمس کنید. در باغ وحش سان وی لاگون بیش از 150 گونه حیوانی از سر تا سر دنیا جمع آوری شده که در نتیجه یکی از کامل ترین باغ وحش های مالزی را تشکیل داده است. از جاذبه های این باغ وحش، بخش های تعامل و نمایش حیوانات است که توصیه می کنیم هیچ یک را از قلم نیندازید. در این باغ وحش برنامه های آموزشی وجود دارد که برای تمام سنین و کل خانواده سرگرم کننده است. 

ساعات اجرای نمایش حیوانات: روزانه 15 تا 15:15

بخش های مختلف باغ وحش سان وی لاگون عبارت است از: 

* سرزمین ببر ؛ Tiger Land

تایگر لند یا سرزمین ببر، جدید ترین بخش باغ وحش سان وی لاگون است که در آن می توانید به بازدید از یک جفت ببر سپید و کمیاب بپردازید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* نمایشگاه دلربا ؛ Enchanting Exhibits

در این نمایشگاه می توانید زیستگاه ها و جاذبه های حیوانی خارق العاده را از نزدیک ببینید. از بخش های نمایشگاه دلربا می توان به: قفس جدید مارها، دنیای جدید میمون ها، شهر حیوانات خانگی، مسیر جنگلی، تراس درختی، شیرهای سفید، پرندگان ساوانا، ریمبا و .. اشاره کرد. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* بخش شیرهای سفید ؛ White Lion Kingdom

در این بخش با زولا و زوری، نخستین زوج شیر سفید در شهر و افتخار باغ وحش سان وی لاگون آشنا خواهید شد. البته این شیرها کاملا سفید نیستند و تنها پشم های بسیار بوری دارند. زولا و زری بومی آفریقا هستند و از نواحی جنوبی پارک کروگر آمده اند. 

باغ وحش سان وی لاگون

* بخش رویارویی با حیات وحش ؛ Wildlife Encounters

در این بخش بی نظیر باغ وحش، از نزدیک پرندگان و حیوانات را در جایی مشابه زیستگاه اصلی شان می بینید. حیواناتی چون شیرهای سفید، تامارین کلاه‌پنبه‌ای، مارموست کوتوله، میرکت یا دم عصایی، خرس آفتاب، اسب مینیاتوری، سمور آبی، ببر، عقاب، پانتر یا پلنگ مشکی، نوک شاخ، سگ دشتی، طاووس، افعی و … است. 

ساعات این برنامه ها به ترتیب زیر است: 

بخش ریمبا: 11 تا 11:30 و 14:10 تا 14:40                        بخش روستا: 13:55 تا 14:00

بخش سرزمین ببر: 13:00                                              بخش قفس های درختی: 13:35

بخش خرس آفتابی: 13:10                                             نمایش طبیعت وحش: 15:00

بخش شیر سفید: 13:30                                               دریاچه: 16:20

بخش پرندگان ساوانا: 13:15

بخش پرندگان: 13:20 تا 13:40

بخش شهر حیوانات خانگی: 10 تا 17

بخش مسیر جنگلی: 13:50

برای اطلاعات بیش تر از برنامه و ساعات آن به اینجا بروید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* قفس های درختی ؛ Tree Top Terrace

باغ وحش سان وی لاگون مالزی

* پرندگان ساوانا ؛ Bird Savannah

باغ وحش سان وی لاگون

* شهر حیوانات خانگی ؛ Pet Village

باغ وحش سان وی لاگون مالزی

* بخش ریمبا ؛ Rimba 

باغ وحش سان وی لاگون

* مسیر جنگلی ؛ Jungle Trail

باغ وحش سان وی لاگون

5) پارک هیجان سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon Extreme Park

پارک هیجان درست میعادگاه عاشقان ماجراجویی و آدرنالین است!

خودتان را برای کاوشی مهیج و هوایی در طولانی ترین زیپ لاین مالزی با طول 206 متر آماده کنید و البته پرشی بی نظیر را در نخستین بانجی جامپینگ مالزی از دست ندهید.

مسابقات کارتینگ و موتور چهار چرخ سواری نیز مخصوص افراد عشق جاده، همین جا در سان وی لاگون پیش روی شماست.

معرفی و عکس های دیگر تفریحات پارک هیجان را در ادامه ببینید:

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

* بازی جی فورس ایکس ؛ G-Force X

مواظب قلب خود باشید چرا که تنها در طی دو ثانیه به سرعت 120 کیلومتر در ساعت می رسید! 

خوب است بدانید که جی فورس مرتفع ترین اسلینگ شات آسیا است که شما را با روی جدیدی از هیجان آشنا می کند. اسلینگ شات نوعی بازی خارق العاده است که ابتدا در میان سازه ای کروی می نشینید، این سازه با میله های مستحکم به دو میله مرتفع متصل است. چشمانتان را ببنید و آماده پرتابی بی نظیر شوید. 

این سازه با سرعت به سمت بالا پرتاب می شود و در همان حال که به دور خود می چرخد، ارتفاعش کم و زیاد می شود. 

در زیر ویدیویی جالب از اسلینگ شات جی فورس در مالزی ببینید:

شهربازی سان وی لاگون مالزی

ویدیویی هیجان انگیز از بازی جی فورس را تماشا کنید

در حال بارگذاری ویدئو ...

* کارتینگ ؛ Go Kart

در رقابتی دوستانه وارید کارتینگ ساوی وی لاگون شوید و لذت ببرید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی

* دیگر تفریحات

 پینت بال، کایاک سواری، تیر و کمان، گلف و صخره نوردی و … دیگر تفریحات جالب و مهیج سان وی لاگون هستند. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

6) پارک وحشت سان وی لاگون ؛ Sunway Lagoon Scream Park

پارک وحشت جایی است که به راحتی مو بر تن تان سیخ می شود و قلبتان از وحشت می ایستد. این پارک با بازیگران و اجرهای ترسناکش اصلا برای کودکان و افراد حساس مناسب نیست. در ادامه با بخش های پارک وحشت آشنا می شوید:

* ماجراجویی شکارچیان روح ؛ GHOSTBUSTERS ADVENTURE-LIVE

ماجراجویی شکارچیان روح، در واقع پیاده روی و گردشی هیجان انگیز در میان بخش هایی ترسناک و خاص است. ماجراجویی شکارچیان از عمارت آلدرج شروع می شود. این عمارت، خانه و موزه ای قدیمی در نیویورک است که در این بخش، راهنمای گروه داستان ترسناک گرترود آلدرج را برای شما شرح می دهد. با خروج از خانه به سوی مترو نیویورک منحرف می شوید و سپس به سراغ رستوران چینی ژو می روید. پس از آن به زیرزمین ترسناک رووان، ساختمان شوم هتل مرکادوو رفته و در نهایت پایانی ترسناک در میدان تایمز نیویورک خواهید داشت.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

* شب وحشت ؛ Nights of Fright

ترسناک ترین و بزرگ ترین فستیوال شکار ترس مالزی در ماه اکتبر و در چندین شب برگزار می شود. این فستیوال سالانه به هنگام شب هالووین در سان وی لاگون برگزار می شود.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

نمایش های شهربازی سان وی لاگون

علاوه بر بخش های معرفی شده، در شهربازی سان وی لاگون مجموعه ای از نمایش ها و فعالیت های جالب انگیز برگزار می شود. در زیر نام هر یک از نمایش ها، محل و ساعت برگزاری را آورده ایم:

ملاقات با شخصیت های کارتونی: 9:30 تا 9:50 در ورودی بخش ساحلی

نمایش گاد آو پراسپریتی: 10:30 تا 10:50 در محل بازی انتقام دزدان دریایی

بازی های مفرح: تعدادی ورزش و بازی های هیجان انگیز است که می توانید در آن ها شرکت کنید؛ 11 تا 12 در محل بازی انتقام دزدان دریایی

و 16:30 تا 17:00 در محل سکو مالی کاو 

ملاقات با عروسک های باب اسفنجی و پاتریک: 12:00 تا 12:20 در سکو تالاب گمشده (Lost Lagoon Podium) ؛ 17:30 تا 17:50 در تراس لاگونا

ملاقات با عروسک های دورا و بوتس: 12:30 تا 12:50 در سکو تالاب گمشده ؛ 17:00 تا 17:30 در تراس لاگونا

اجرای نمایش کونگ فو: 14:15 تا 14:25 در محل سکو مالی کاو 

اجرای نمایش طبل زنی: 14:30 تا 15:00 در محل سکو مالی کاو 

ملاقات با لئو و دونی (شخصیت های لاک پشت های نینجا): 14:30 تا 14:50 ؛ 15:30 تا 15:50 در تراس لاگونا

ملاقات با راف و مایکی (شخصیت های لاک پشت های نینجا): 15:00 تا 15:20 ؛ 16:30 تا 16:50 در تراس لاگونا

طوفان بزرگ لجن : هر روز 16:00 تا 16:10 در بخش آبی باب اسفنجی، 10 دقیقه هیجان انگیز را تجربه کنید.

ملاقات با شخصیت های کاپیتان و بانو کواک: 17:30 تا 17:50 در محل تاب گردان

برای اطلاعات دقیق تر از برنامه ها و ساعات آن به اینجا مراجعه کنید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

دیگر برنامه ها در شهربازی سان وی لاگون

1- کنسرت و دیگر رویدادها: استخر بخش ساحل گردی سان وی لاگون با گنجایش 40,000 نفر، تا به حال میزبان کنسرت خواننده های مشهور دنیا و برنامه هایی بین المللی بوده است. البته فستیوال هایی مانند فستیوال موسیقی ببرهای آسیایی، روز آرتور و … نیز در این محل برگزار می شود.

2- برنامه آموزشی باغ وحش: در این بخش می توانید اطلاعات مفید و جالبی از حیوانات باغ وحش مجموعه به دست آورید.

3- دورهمی خانوادگی یا کاری: سان وی لاگون با بیش از 80 سرسره و 150 گونه حیوانی، محل مناسبی برای تمام سنین و گذران دورهمی دوستانه است. با برگزار کننده مراسم تماس بگیرید و باقی کارها را به او بسپارید.

4- شام و مهمانی: می توانید مهمانی ها و حتی مراسم عروسی خود را در فضاهای مختلف سان وی لاگون برگزار کنید. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

غذا و نوشیدنی در سان وی لاگون

اگر پس از این همه خرج انرژی و آزاد کردن آدرنالین گرسنه شوید، طبیعی است. در این مجموعه انواع بسیاری کافه، فست فود و رستوران وجود دارد.

1- رستوران های سان وی لاگون: طیفی از غذاهای بین المللی، محلی و هندی در میان سه رستوران سان وی لاگون به چشم می خورد. رستوران های سان وی لاگون عبارت اند از : رستوران زولو کوپیتیام (با غذاهای مالایی)، ساگار (با غذاهای هندی) و رستوران لایت هوس بیسترو.

2- غذاهای آماده و فست فود: در کل 10 کافه و فست فودی در سان وی لاگون وجود دارد که پیش از همه نام های آشنایی چون برگر کینگ و استارباکس توجه را به خودشان جلب می کند. از دیگر گزینه ها می توان به: ناتهانز فیمس، توس سام بیگ چیکن، کیوبز پیتزا، هات داگ 1901، لایت هوس بیچ بیسترو، کافه استریم، سابوی و ماری بروون اشاره کرد.

3- انواع آبمیوه و بستنی: 7 غرفه متفاوت در نقاط مختلف سان وی لاگون وجود دارد. این مغازه ها سیسترز کریسپی پوپیا، واید بایتز، هات اند رول، زوکا، تیک 5، نستل آیس کریم، چیلا و کپتین جک می باشند. 

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

هزینه های تفریح در سان وی لاگون 

در این بخش تمامی هزینه های آورده شده اند:

1- هزینه های ورود برای مسافران:

بزرگسالان (بالای 13 سال) : 170 رینگت مالزی (حدود 120 هزار تومان)

کودکان (12 سال به پایین) : 140 رینگت (حدود 100 هزار تومان)

کهنسالان (بالای 60 سال) : 140 رینگت (حدود 100 هزار تومان)

هزینه ورود برای شهروندان مالزیایی (داشتن کارت شناسایی مایکد/MYKAD ):

بزرگسالان (بالای 13 سال) : 120 رینگت (حدود 87 هزار تومان)

کودکان (12 سال به پایین) : 96 رینگت (حدود 70 هزار تومان)

کهنسالان (بالای 60 سال) : 96 رینگت (حدود 70 هزار تومان)

هزینه ورود در صورت خرید اینترنتی برای مسافران :

بزرگسالان : 153 رینگت (حدود 95 هزار تومان)

کودکان و کهنسالان : 126 رینگت (حدود 90 هزار تومان)

هزینه ورود در صورت خرید اینترنتی برای شهروندان مالزیایی:

بزرگسالان : 120 رینگت (حدود 87 هزار تومان)

کودکان و کهنسالان : 96 رینگت (حدود 70 هزار تومان)

2- هزینه بازی ها: 

بانجی جامپینگ: 138 رینگت ( حدود 100 هزار تومان) 

جی فورس: 64 رینگت (حدود 47 هزار تومان)

کارتینگ: 22 و 27 رینگت به ترتیب برای یک نفره و دو نفره (حدود 16 و 20 هزار تومان)

بلیت ترکیبی: بانجی جامپینگ و جی فورس: 115 هزار تومان

3- هزینه اجاره وسایل:

وسیله سپرده؟ اجاره هزینه نهایی با مالیات
تیوپ دو نفره 10 رینگت (7000 تومان) 16 رینگت (12000 ت) 26 رینگت (19000 ت)
بادی بورد 10 رینگت (7000 ت) 22 رینگت (16000 ت) 32 رینگت (24000 ت)
موج سواری 20 رینگت (15000 ت) 32 رینگت (24000 ت) 52 رینگت (38000 ت)

4- هزینه کمد:

کمد برای استفاده در ساعات مختلف: 22 رینگت (حدود 16 هزار تومان)

کمد برای چمدان: 43 رینگت (حدود 30 هزار تومان)

برای خرید بلیت اینترنتی شهربازی سان وی لاگون به اینجا بروید.

شهربازی سان وی لاگون مالزی
شهربازی سان وی لاگون مالزی

نکات مهم شهربازی سان وی لاگون

1- نرخ ورودی کودکان تنها برای بچه های بالای 90 سانتی متر و زیر 12 سال می باشد.

2- نرخ ورودی کهنسالان تنها برای افراد بالای 60 سال و به همراه کارت شناسایی (پاسپورت یا شناسنامه) می باشد.

3- رایگان! ورود گودکان زیر 90 سانتی متر و زیر 3 سال رایگان است.

4- هزینه ورودی به جهت بسته بودن سرسره ها و یا هوای نامناسب بازگردانده نمی شود.

5- پس از خرید اینترنتی هیچ گونه گزینه لغوی وجود ندارد.

6- برای دریافت مچبند و کمد باید هزینه رو به صورت نقدی در باجه فروش بلیت پرداخت کنید.

7- حداقل بیعانه برای مچبند 50 رینگت است.

8- بازپرداخت بیعانه تنها در همان روز و تا پیش از ساعت 19 انجام می شود. 

9- توصیه می شود در نگهداری از مچبند خود نهایت دقت را خرج کنید چرا که هیچ گونه بازپرداختی برای مچبندهای مفقود و معیوب صورت نمی گیرد. 

هزینه سان وی لاگون مالزی

اطلاعات دسترسی به سان وی لاگون

سان وی لاگون در محله شهری و شلوغ بندر سان وی قرار گرفته که خود در منطقه پتالینگ جایا و ایالت سلانگور قرار دارد.

1- اگر بخواهید با ماشین به این مجموعه تفریحی برسید، با وجود ترافیک روان از کوالالامپور تنها 15 دقیقه راه در پیش خواهید داشت. برای رسیدن به سان وی لاگون می توانید از بزرگراه ها و آزادراه هایی چون: بزرگراه فدرال، آزادراه دامانسرا پوچانگ، آزادراه نیوپانتای و بزرگراه کساس استفاده کنید. برای پارک ماشین خود نیز می توانید روی پارکینگ های وسیع مرکز خرید سان وی پیرمید و هتل سان وی حساب باز کنید.  

2- اگر قصد دارید از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به سان وی لاگون استفاده کنید، ابتدا سوار مترو شده و در ایستگاه سوبانگ جایا پیاده شده و سپس با استفاده از اتوبوس های فیدر به ایستگاه سان وی پیرمید بروید. 

3- با استفاده از ال آر تی پوترا نیز می توانید خود را به مجموعه تفریحی سان وی لاگون برسانید. در ایستگاه کلنا جایا پیاده شوید و باقی راه را با استفاده از اتوبوس های فیدر به ایستگاه سان وی پیرمید برسانید.

4- استفاده از اتوبوس های سریع اقامتگاه سان وی، راه دیگری است که با استفاده از آن به تمام بخش مجموعه وسیع سان وی خواهید رسید. این اتوبوس ها در ایستگاه هایی چون برج سان وی (36 متر)، هتل سان وی (130 متر)، مرکز خرید سان وی (360 متر) و مجموعه تفریحی سان وی در 260 متری توقف دارد. این سرویس های رایگان هر 25 دقیقه خدمات ارائه می دهد و در طی ساعات 7 تا 21:30 فعالیت می کنند. 

ساعات بازدید: 10 تا 18

آدرس: مالزی، احسان دالور سلانگور، بندر سان وی، جالان 11/11، 3

Address: 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

نقشه سان وی لاگون

قوانین شهربازی سان وی لاگون

در هنگام ورود به شهربازی سان وی لاگون کیف های شما مورد بازرسی قرار می گیرد.

خوب است بدانید که کودکان در همه اوقات باید حداقل به همراه بزرگسال باشند. 

به هنگام ورود محدودیت قدی و وزنی وجود دارد که برای امنیت و آسایش مسافران است.

مطمئن شوید که تمامی امکانات ایمنی بازی ها به خوبی بسته شده اند و در همه اوقات به آموزش های راهنمایان گوش دهید.

آموزش های غرق نجات ها را دنبال کنید. 

رفتارهای خشونت آمیز، برهم زننده و بی قانون در مجموعه سان وی لاگون برتابیده نشده و با این افراد با جدیت بسیاری برخورد می شود. ممکن است از این افراد بخواهند پارک را بدون دریافت پول ورودی و بیعانه خود ترک کنند. 

سیگار کشیدن در محوطه های مخصوص سیگار امکان پذیر است.

ورود هر گونه خوردنی و آشامیدنی مگر در صورت نیاز پزشکی و دارویی ممنوع است. استفاده از نوشیدنی های الکی در این شهربازی شدیدا منع می شود.

تهیه مچبند فقط و فقط یک بار امکان پذیر است و حتی با پرداخت دوباره هزینه، مچبندی به شما نمی دهند. 

به سبب آب و هوای گرمسیری مالزی، طوفان های رعد و برقی در این کشور رایج است. در این مواقع فعالیت ها و تفریح های فضای باز تعطیل خواهند شد و پولی در ازای آن بازگردانده نمی شود.

لباس هایی که می توانید در پارک به تن داشته باشید: انواع لباس شنا زنانه و مردانه و بلند و کوتاه، شلوار چسب بلند یا کوتاه، تی شرت

وسایل و لباس هایی که در استخرها و سرسره ها مجاز نیست: لباس زیر، انواع پدهای بهداشتی، جواهرات، تخته های موج سواری و بادی بورد، لباس ساری، عبا و چادر، ماسک، باله شما و تجهیزات غواصی، شلوارک های کوتاه با دکمه و زیپ در پشت، شلوارهایی با خاصیت جذب آب، لباس های باجو کورونگ و کبایا، انواع شلوار جین و ژاکت، انواع کفش و دمپایی، عینک، موبایل و تبلت، گوپرو و مونوپاد 

رای ورود به پارک وحشت می توانید تی شرت و کفش به تن داشته باشید و البته در صورت داشتن لباس خیس از ورود شما جلوگیری می شود.

موقعیت شهربازی سان وی لاگون بر روی نقشه:

 

دیدنی ها و تفریحات اطراف سان وی لاگون

مجموعه تفریحی سان وی لاگ.ن خود در مجموعه وسیعی به نام سان وی قرار دارد. در این مجموعه بازدید از قسمت های جذاب زیر و دیگر مکان های جالب اطراف را از دست ندهید.

مرکز خرید سان وی پیرمید

مناره سان وی

گنبد پینت بال (در 6 کیلومتری)

کلوب گلف نگارا سوبانگ (5 کیلومتر)

مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز (14 کیلومتری)

همچنین در مالزی بازدید از مکان های زیر را از دست ندهید:

بزرگترین مرکز خرید کوالالامپور ؛ وان اوتاما

مسجد پوترا مالزی ؛ عبادتی به رنگ صورتی

ارتفاعات کامرون ؛ سرزمین چای مالزی

برج های پتروناس کوالالامپور 

غار باتو ؛ تسخیر شده به دست میمون ها

جاذبه های مالزی
جاذبه های مالزی
جاذبه های مالزی

ویدیویی مهیج از سان وی لاگون مالزی ببینید:

در حال بارگذاری ویدئو ...

سخن آخر

همان طور که گفتیم سان وی لاگون یکی از شهربازی های محبوب و پرطرفدار مالزی و کولالامپور است.

تا به حال به این مجموعه تفریحی رفته اید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر