ماهان شبکه ایرانیان

آکواریوم های استانبول ؛ لذت لمس زیبایی های دریا

سالانه بسیاری قصد سفر به شهر جذاب و رنگارنگ استانبول می کنند و تصمیم می گیرند چند روزی را در استانبول به گردش و خوشی بگذرانند

سالانه بسیاری قصد سفر به شهر جذاب و رنگارنگ استانبول می کنند و تصمیم می گیرند چند روزی را در استانبول به گردش و خوشی بگذرانند. پیش از این مفصل از شهر باستانی استانبول گفتیم و در آن نه تنها دلایل و انگیزه های سفر به استانبول را بیان کردیم، بلکه از اطلاعات کاربردی سفر به استانبول نیز بیش تر دانستیم. البته معرفی شهر استانبول تنها به دانستن انواع حمل و نقل عمومی و وضعیت آب و هوایی این شهر در طی فصول مختلف محدود نمی شود. بنابراین در طی مطالبی جداگانه نیز به معرفی جاذبه های استانبول همچون: مساجد باشکوه عثمانی و انواع رستوران های لوکس، رستوران های متوسط قیمت و بهترین رستوران های ارزان شهر وسیع استانبول پرداختیم. البته به فکر اقامت شما در طی سفر هم بودیم و از آن روی لیست و جزئیاتی از بهترین هتل های 5 ستاره و لوکس استانبول را منتشر کردیم. 

حالا وقت آن است تا یک راست برویم در دل خوشی و هیجان!

کارناوال در مطلب پیش رو تمامی دلفیناریوم و آکواریوم های شهر استانبول را معرفی می کند. در این مطلب خواهید دانست که طولانی ترین و بزرگ ترین آکواریوم های استانبول کجا هستند، چه امکاناتی دارند و هزینه ورودی آن ها چقدر است.

همراه کارناوال روزی متفاوت و سرشار از هیجان را در استانبول تجربه کنید. 

آکواریوم تورکوآزو

1- آکواریوم استانبول ؛ Istanbul Aquarium

یکی از بهترین پارک های موضوعی استانبول، آکواریوم استانبول است که بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در دنیا نیز می باشد. قسمت عمده و جالب توجه این پارک، آکواریومی دو طبقه با مخازن بزرگ و کوچکی ست که در مجموع شامل  17000 جاندار دریایی در 1500 گونه متفاوت می شود. البته امکانات آکواریوم استانبول تنها به دیدن این موجودات خارق العاده محدود نمی شود و علاوه بر آن، چندین استخر سرباز و سرپوشیده، سالن ماساژ، رستوران هایی با منظره بی نظیری رو به دریا و مرکز خرید بزرگی در آکواریوم استانبول وجود دارد. 

یکی از نکات خارق العاده این آکواریوم وسیع، شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی است که در آن میان می توان مکان هایی چون دریای سرخ، سیاه، اژه و مدیترانه و مرمره را دید. از دیگر تفریحات این مجموعه هیجان انگیز می توان به: غذادهی به جانوران دریایی، غواصی کنار کوسه ها، ماجراجویی در هزارتوی آینه ای، شبیه ساز flyride و برگزاری مراسم های مختلف در آکواریوم اشاره کرد.

برای اطلاعات بیش تر می توانید آکواریوم فلوریا استانبول را بخوانید. 

ساعات بازدید:

هر روز: 10 تا 19

آخر هفته ها: 10 تا 22

هزینه ورود:

 افراد عادی: 53 لیر

کودکان 2 تا 12 سال: 35 لیر

کودکان 0 تا 2 سال: رایگان 

آدرس: استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

Address: Senlikköy district, Yesilköy Halkali Street. No:93 Florya-Istanbul

آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول

2- آکواریوم تورکوآ زو ؛ TurkuaZoo

آکواریوم تورکوآ زو، نخستین آکواریوم عمومی ساخته شده در استانبول است که البته این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم ها در اروپاست. طول راهرو این آکواریوم 83 متر است که به هنگام راه رفتن در آن زاویه دیدی 270 درجه برای تماشای موجودات دوست داشتنی دریایی در اختیار دارید. به طور کلی 21 ناحیه و منطقه مختلف در این اکواریوم به چشم می خورند که در آن ها 1500 ماهی و موجود دریایی در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 

از جمله مجموعه های تورکوا زو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا 

راهرو اقیانوسی و زیر ابی تورکوآزو

لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر تجربه 

تماشای غذادهی با ماهی ها

بخش تفریح و سرگرمی کودکان: کودکان در این بخش ماهی رویایی و خلاقانه خود را نقاشی و رنگ آمیزی می کنند، سپس با اسکن گرفتن از نقاشی در اسکنر چند رسانه ای، ماهی خود را که به صورت انیمیشنی و چد بعدی در آکواریوم دیجیتال به حرکت در می آید، می بینند. 

آکواریوم تورکوآزو در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد. 

ساعات بازدید: 

شنبه یک شنبه: 10 تا 20

باقی روزهای هفته: 10 تا 19

هزینه ورود: 

بزرگسالان: 131 لیر

خانوادگی: 140 لیر

آدرس: استانبول، بایرام پاشا، محله کوکاتب، فروم استانبول

Address: Forum İstanbul Avm, Kocatepe Mah., Paşa Cad., 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

آکواریوم تورکوآ زو
آکواریوم تورکوآ زو

3- پارک دلفیناریوم استانبول ؛ Istanbul Dolphinarium

پارک دلفیناریوم استانبول، بزرگ ترین دلفیناریوم در اروپاست و در محله ایوب و گلدن هورن استانبول واقع شده است. در این پارک می توانید نمایش جالب توجه دلفین های دوست داشتنی را به تماشا بنشینید و مهم تر از آن امکان آن را خواهید داشت تا همراه این موجودات باهوش تن به آب بسپرید و در کنار آن ها شنا کنید.

نمایش دلفین ها یک ساعته است و در انتهای می توانید با دلفین ها عکس یادگاری بگیرید. برای آن که بتوانید همراه دلفین ها شنا کنید، باید توانایی شنا کردن بدون هیچ وسیله کمکی را داشته باشید، چرا که استخرها عمقی 5 متری داشته و استفاده از هرگونه وسیله اضافی مانند جلیقه ممنوع است. همچنین در فصل زمستان، کودکان بالای 10 سال و در فصل تابستان کودکان بالای 6 سال اجازه شنا کردن همراه دلفین ها را دارند. 

ساعات بازدید: 

9 تا 18

هزینه ورود:

بزرگسالان: 60 لیر ؛ کودکان (3 تا 14): 45 لیر؛ دانش آموزان و معلم ها: 45 لیر ؛ افراد بالای 65 سال: 45 لیر؛ 0 تا 2 سال: رایگان

هزینه بازی ها:

شنا با دلفین ها (10 دقیقه): یک نفره: 120 دلار؛ 2 نفره: 200 دلار؛ 3 نفره: 270 دلار

غواصی (20 دقیقه): یک نفره: 200 دلار؛ 2 نفره: 370 دلار؛ 3 نفره: 450 دلار

بازی با دلفین ها (10 دقیقه): یک نفره: 120 دلار؛ 2 نفره: 200 دلار؛ 3 نفره: 270 دلار

آدرس: استانبول، ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

Address: Silahtaraga Str. No:2/4 Eyup-İstanbuly

دلفیناریوم استانبول
دلفیناریوم  استانبول

4- ویا سی تما پارک ؛ ViaSea Tema Park

ویا سی که با تکنولوژی های به روز و استاندارد دنیا ساخته شده و 35 بخش تفریحی و بازی مختلف دارد، یکی از بزرگ ترین و قابل توجه ترین شهربازی های اطراف شهر استانبول است که با این شهر 1 ساعت فاصله دارد. از ویژگی های منحصربفرد ویا سی، وجود طولانی ترین تونل آکواریومی در استان استانبول بوده  که در آن آکواریوم طیف رنگارنگ و مختلفی از موجودات دریایی در محیط طبیعی خود در معرض دید عموم قرار گرفته اند. 

از دیگر جاذبه های مهم این شهربازی، ترن هوایی رد فایر است که پنجمین ترن هوایی سریع و بزرگ قاره اروپاست. به گونه ای که این ترن هوایی در طی 2 ثانیه به نهایت سرعت خود یعنی 110 کیلومتر در ساعت می رسد. طول مسیر ترن رد فایر 980 متر است و در هر بار حرکت 12 نفر را در خود جای می دهد. بیش ترین ارتفاعی که رد فایر طی می کند، 55 متر است. 

از دیگر ویژگی های این مجموعه تفریحی، برگزاری کنسرت رایگان شبانه در ساعت 20 هر شب است.

ساعات بازدید: 

دوشنبه تا شنبه: 12 تا 24

یکشنبه: 14 تا 24

هزینه ها:

ورودی پارک: 5 لیر

ترن هوایی رد فایر: 25 لیر

آدرس: استانبول، توزلا، خیابان بالیکچیلار 20، کامی

Address: Cami, Balıkçılar Sk. No:20, 34940 Tuzla/İstanbul, Turkey

باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول

سخن آخر

همان طور که گفتیم این تنها تفریحات آبی شهر استانبول بود.

آیا شما تا به حال به پارک های آبی استانبول و یا دلفیناریوم های این شهر رفته اید؟

دیدگاه، نظرات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان