علی لاریجانی:

لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده می‌شود

به گفته رئیس مجلس دو لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و مبارزه پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.

لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس، علی لاریجانی در تشریح دلایل ارسال این دو لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در رابطه با این دو لایحه ملاحظاتی از سوی شورای نظارت مجمع تشخیص وجود داشت که آن را به مجمع داد؛ ضمن اینکه هم در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و هم مبارزه با پولشویی معمولاً شورای نظارت لایحه را برای بررسی به کمیسیون می فرستد اما این بار به شورای نگهبان فرستاد و بنابراین کمیسیون این مورد را مد نظر قرار نداد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون این دو لایحه برای بررسی بیشتر در صحن مجمع تشخیص مصلحت به مجمع فرستاده می‌شود چرا که آن ملاحظات در کمیسیون مد نظر قرار گرفته نشد. ضمن اینکه می‌توانستند در نظر نگیرند به این دلیل که در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

لاریجانی با بیان اینکه شورای نگهبان می‌تواند پس از تصویب لایحه در مورد آن به مجمع تشخیص اعلام نظر کند، گفت: بنابراین این موضوع در جلسه مجمع تشخیص بحث شد اما اعضای مجمع روی این اظهارنظر ایراد داشتند.

رئیس مجلس عنوان کرد: بعد از اینکه این لوایح در مجمع تشخحیص مورد بررسی قرار گرفت، اگر نظر شورای نظارت درست بود، اعمال می‌شود و در غیر این صورت همان قانون مجلس اجرا خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان