ماهان شبکه ایرانیان

باغ گل معجزه دبی ؛ بزرگترین باغ گل دنیا

گردش در طبیعت نیرویی دارد که روح و روان شما را آرام می کند، تصمیم با شماست که کجا بروید اما بعضی مکان ها در دنیا نظیر ندارند امروز کارناوال به یکی از همین اماکن بی نظیر می رود.

باغ گل میراکل دبی

گردش در طبیعت نیرویی دارد که روح و روان شما را آرام می کند، تصمیم با شماست که کجا بروید اما بعضی مکان ها در دنیا نظیر ندارند امروز کارناوال به یکی از همین اماکن بی نظیر می رود.

سفری در دنیای رنگارنگ گل ها، تجربه ی دویدن در باغ های گل و دیدن پروانه های زیبا؛ این تکه از زمین مانند بهشت است، مقصدمان بازدید از بزرگترین باغ گل دنیا است، این باغ میراکل یا معجزه نام دارد و در شهر مدرن و حیرت انگیز دبی ساخته شده است، شهری که همیشه در تصورمان دیاری گرم و سوازن بوده است.

این باغ با افکار شما معجزه می کند انگار تمام افکار خسته کننده و منفی از شما دور می شود، میلیون ها گل در این باغ گردهم آمده اند تا مکانی رویایی رابرای شما عزیزان بسازند، جایی که با هیچ جای کره ی زمین قابل مقایسه نیست.

اما چطور در میان هوای گرم امارات متحده ی عربی باغ گلی با این عظمت ساخته اند؟ چطور آب و هوای داغ و سوزان روی گیاهان این باغ اثری نداشته است؟ 

برای پاسخ گویی به این سوالات باید به باغ گل میراکل برویم تا از نزدیک پرده از اسرارش برداریم.

با کارناوال همراه باشید تا به باغ میراکل دبی برویم و لذت قدم زدن زیر چترهای رنگی همراه با عطر گلها را تجربه کنیم.

باغ گل میراکل دبی
باغ گل دبباغ گل میراکل دبیی
باغ گل میراکل دبی

چرا باغ میراکل دبی؟


– بزرگ ترین باغ گل موجود در جهان است.

– هزاران گونه ی گیاهی را یک جا می توانید ببینید.

– باغ پروانه ی بزرگی هم در این مکان موجود است که از برترین باغ های پروانه ی جهان محسوب می شود.

باغ گل میراکل دبی
باغ میراکل دبی
باغ گل معجزه دبی

آشنایی با باغ گل میراکل دبی ؛ Miracle garden dubai

باغی پر از گل، رنگ و عطر گیاهان خوشبو، شاید برای لحظه ای گمان کنید که در یک مکان استوایی خوش آب و هوا و سرسبز هستید، اما باور کنید اینجا وسط کویر است. در دبی، شهر صحراها. در این دل کویر و زیر این آفتاب سوزان، باغی پر از گل ساخته اند. خود را به دست زیبایی ها بسپارید و همراه با ما قدم زدن میان گل ها را آغاز کنید.

امروزه فعالیت در حوزه ی گردشگری در محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در تمامی نقاط دنیا بسته به منابع طبیعی، محیط زیست و درجه حرارت آن منطقه اقدامات متفاوتی صورت می گیرد.

یکی از این اقدامات ساخت بزرگترین باغ گل دنیا در دبی با نام باغ معجزه (  Miracle garden dubai ) است که در سال 2013 همزمان با 14 فوریه ( روز عشق ) سال 2016 به روی عموم بازگشایی و بعد از آن موفق به کسب جایزه ی بهترین باغ سال شد و توانست نام خود را به عنوان بزرگترین باغ گل دنیا به ثبت برساند.

این باغ 72،000 متر مربع مساحت دارد و حدود 109 میلیون گل در آن وجود دارد، البته باید توجه داشته باشید که هر سال تعداد این گل ها کمی تغییر می کند زیرا همه ساله در فصل تابستان باغ گل تعطیل شده و به بازسازی و گل کاری مجدد در آن می پردازند.

نوع معماری باغ میراکل به گونه ای است که به صورت سه بعدی به نظر بیایید، از تپه ها و ماکت ها استفاده کرده اند تا باغ به صورت برجسته تر دیده شود. در تمام قسمت های آن ماکت هایی از ماشین، ساختمان یا حتی برج ها قرار داده اند که آن ها را گل پوشانده اند به عبارت دیگر در اتومبیل ها و مجسمه ها و اشیایی از این دست گل کاری کرده اند.

در کنار این همه زیبایی و گل های رنگارنگ شاید وجود پروانه ها هم نظرتان را جلب کند، چرا که از زیبایی های دیگر میراکل این است که انواع پروانه در این باغ جمع آوری شده اند و در بخشی جداگانه به نام باغ پروانه در معرض دید عموم قرار گرفته اند. همچنان همراهمان باشید تا بیشتر با این باغ زیبا آشنا شویم.

باغ گل میراکل دبی
باغ گل میراکل دبی
باغ گل میراکل دبی

باغ گل معجزه دبی را در ویدئو تماشا کنید

در حال بارگذاری ویدئو ...

قسمت های مختلف باغ میراکل دبی

به طور کلی باغ گل معجزه ی دبی را می توان به چند بخش اساسی تقسیم کرد که در این قسمت می خواهیم همراه با هم به همه ی این قسمت ها سر بزنیم.

 1- باغ های گل

محوطه ی اصلی باغ گل میراکل دبی همانند پارکی بسیار عزیم و مملو از گل است که هر گوشه ی آن رنگ و شکل خاصی دارد، حدودا 11 میلیون دلار ( معادل حدودا 354,673,000,00 هزار تومان ) هزینه صرف کاشت و ساخت این بخش از باغ گل میراکل شده بنابراین باید مکانی فوق العاده دیدنی باشد.

از مهم ترین تفریحات موجود در باغ گل میراکل یا معجزه ی دبی قدم زدن و لذت برد از دیدن این همه گل گوناگون در یک منطقه ی کویری است، خوب است بدانید که باغ های گل دیگری که بی شباهت به این بخش از میراکل نیستند نیز در دنیا وجود دارند که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با یکی از آن ها آشنا شوید:

باغ گل کوکنهوف هلند ؛ بهشتی در بهار

لازم به ذکر است که قسمتی از این باغ گل هم به گیاهانخوراکی اختصاص داده شده است که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

باغ گل میراکل دبی
باغ گل میراکل دبی
باغ گل میراکل دبی

2- باغ پروانه

قسمتی از باغ گل میراکل که حدودا 1800 متر مربع مساحت دارد به پروانه ها اختصاص داده شده است، بازدید کنندگان می توانند به نوبت وارد این بخش شوند و از وجود هزاران گونه ی مختلف پروانه لذت ببرند؛ پروانه های این قسمت باغ از 26 ناحیه ی مختلف جهان جمع آوری شده اند و به صورت حدودی 15000 گونه ی مختلف دارند.

این قسمت از باغ میراکل سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه پخش نشوند، از نظر ظاهری باغ پروانه از 9 گنبد پلاستیکی تشکیل شده که محل زندگی پروانه ها می باشند.

در هر نوبت بازدید از باغ پروانه تنها 300 نفر می توانند وارد این باغ ها شوند تا ازدحام جمعیت باعث آزار پروانه ها نگردد، اینجا همه چیز حول پروانه ها می چرخد، نوع طراحی و تزئین، نوع دکوراسیون و گیاهانی که در باغ و جود دارد همه و همه برای راحتی پروانه ها تهیه شده اند.

باغ پروانه دبی
باغ پروانه دبی
باغ پروانه دبی

3- فروشگاه های سوغات

اگر در جستجوی خرید سوغاتی منحصر به فرد برای دوستان و آشنایانتان هستید باغ گل میراکل دبی می تواند مکان بسیار خوبی باشد، در این باغ قسمتی به فروشگاه ها اختصاص داده شده که در آن انواع و اقسام سوغات ها با موضوع گل و پروانه وجود دارند.

اغلب اشیایی که در این فروشگاه ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد آرم پروانه و باغ گل دبی را دارد به همین دلیل می تواند از بهترین گذینه ها برای سوغات باشد.

فروشگاه سوغات
باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی

4- حوضچه ماهی ها 

زیبایی های باغ گل میراکل دبی انتها ندارد، برای چشم نوازتر شدن این باغ گل وسیع سه حوضچه با ماهی های رنگارنگ نیز در این باغ ساخته اند تا بازدیدکنندگان بتوانند لب آن ها نشسته و از هوای خوش و مناظر زیبا در کنار ماهی ها لذت ببرند.

باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی

5- محوطه بازی کودکان

در بازسازی و زیباسازی باغ گل میراکل قسمتی با عنوان محل بازی کودکان نیز به این مجموعه اضافه کرده اند تا والدین بتوانند با خیالی آسوده فرزندانشان را هم همراه خود به این باغ زیبا ببرند.

باغ گل میراکل دبی
باغ گل معجزه دبی

امکانات باغ گل میراکل

خوب است بدانید که از ابتدای ساخت باغ گل میراکل قرار بود که در دو فاز یا مرحله ی مختلف این باغ تکمیل شود که هم اکنون تنها یک فاز آن انجام شده و حتما در آینده شاهد پیشرفت چشم گیری در این باغ خواهیم بود، این دو فاز را بررسی می کنیم:

الف ) فاز اول:

پارکینگ همگانی و پارکینگ خصوصی ، محل هایی برای نشستن ، نمازخانه و وضوخانه ، توالت های همگانی ، اتاق نگهبانی ، اتاق کمک های اولیه، اتاق ویلچر برای بازدید کنندگان معلول، کیوسک های تجاری مختلف و …

ب) فاز دوم:

قرار است همه ی امکانات فاز یک کامل و مدرن تر شود و همچنین رستوران های متنوعی هم در محوطه ی این باغ زیبا بسازند.

از دیگر امکانات این مجموعه می توانیم به سرویس های بهداشتی مناسب و امکان استفاده از چرخ دستی و صندلی ویلچر به صورت رایگان اشاره کنیم که همه و همه برای آسایش هر چه بیشتر گردشگران فراهم شده اند.

باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی

طرح های آینده باغ گل دبی

چنین پروژه و باغ بزرگی بدون شک نیاز به ایده هایی برای نگهداری و توسعه دارد؛ درست چیزی که صاحبان باغ گل دبی به آن رسیدند و آن را عملی کرده اند. یکی از ایده هایی که صاحبان این باغ در سر می پرورانند این است که آبیاری گل ها را به وسیله ی تصفیه ی آب فاضلاب شهری انجام دهند.

همچنین در فکر هستند تا درختانی هم به این باغ گل اضافه کنند تا از گل ها در برابر وزش باد محافظت کنند؛ این ایده ها حتی تا مرحله ی شکل ظاهری باغ و نحوه ی چیدمان گل ها پیش رفته است، به طوری که باغ در هر فصل با طرحی جدید رونمایی می شود. برای مثال در حال ساخت و اجرای هرم های گل در این باغ هستند که روزی از همین ایده ها بود.

باغ گل معجزه دبی
باغ گل دبی
باغ گل معجزه دبی

 

 

 

اطلاعات بازدید از باغ گل دبی

اگر سفری به دبی در پیش دارید، حتما بازدید از این باغ زیبا را نیز در برنامه خود قرار دهید.

زمان بازید:

اگر در تابستان به دبی می روید، با درهای بسته روبرو خواهید شد، چرا که به دلیل تابستان بسیار گرم دبی که درجه حرارت به 40درجه ی سانتی گراد می رسد امکان پرورش گل به تعداد بالا وجود ندارد و این باغ تا شروع فصل پاییز و آماده سازی گل ها برای فصل تازه، تعطیل خواهد بود.

اما در دیگر فصول سال از 9 صبح تا 6 عصر می توانید برای بازدید از باغ گل مراکل اقدام نمایید و در روزهای تعطیلات رسمی از ساعت 9 صبح تا 23 باغ گل باز است.

*نکته مهم: لطفا همه ساله پیش از حرکت به سوی باغ گل میراکل دبی درباره ی ماه های بازگشایی آن تحقیق کنید زیرا امکان تغییر در زمان بازدید از آن وجود دارد.

هزینه: 

باغ گل: 40 درهم ( حدودا 36 هزار تومان )

باغ پروانه: 50 درهم ( حدودا 44 هزار تومان )

 برای کودکان زیر 3 سال: رایگان

باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی
باغ گل معجزه دبی

دسترسی به باغ گل دبی

شما علاوه بر خرید و استفاده از تورهای گردشگری باغ گل میراکل دبی می توانید به روش های گوناگون دیگری هم به این باغ بروید این راه ها در ادامه توضیح داده شده اند.

رفتن با ماشین شخصی

باید وارد جاده ی شیخ محمد بین زید شوید و تابلوهای باغ میراکل ( معجزه ) را دنبال کنید.

رفتن با مترو 

شما باید خط قرمز مترو را انتخاب نمایید و در ایستگاه امارات مال از مترو پیاده شوید، درست از رو به روی این مرکز خرید می توانید برای باغ گل میراکل تاکسی بگیرید، حدود هزینه ی تاکسی این مسیر بین 30 تا 35 درهم ( 26 تا 30 هزار تومان ) می باشد.

با اتوبوس:

اگر ترجیح می دهید که حتما با اتوبوس به باغ گل بروید می توانید از امارات مال سوار اتوبوس های F30 شوید و در ایستگاه Saheel Gate stop از اتوبوس پیاده شده و به مقصد باغ میراکل تاکسی بگیرید ( این مسیر تاکسی بسیار کوتاه و حدودا 5 دقیقا است ).

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، منطقه ی بارشا، جنوب باراشا، باغ گل میراکل ( معجزه ).

.address: Al Barsha South 3BarshaDubailand Area United Arab Emirates 

باغ گل میراکل دبی را در نقشه کارناوال بیابید

باغ گل دبی

دیدنی های اطراف باغ گل میراکل دبی

در این بخش برخی از تفریگاه ها و مکان های مهمی که در اطراف باغ گل میراکل دبی ست را معرفی می نماییم تا اگر علاقمند بودید در طی سفرتان از آن ها نیز دیدن نمایید، اماکنی چون:

– دبی اتودورم ؛ Dubai Autodrome: پیست اتومبیل رانی و موتورسواری دبی

– رستوران هایی مثل: میسترال ؛ Mistral، شیخ المهدی ؛ Shaikh Al Mandi و…

– ایستگاه مترو دبی که طراحی و معماری جالبی دارد ( Dubai Metro ).

پیست اتومبل رانی و موتور سواری دبی

پیست اتومبیل رانی دبی

توصیه کارناوال

حتما کفش مناسب پیاده روی به پا کنید و کرم ضد آفتاب و عینک و کلاه آفتاب گیر فراموش نکنید زیرا دبی در فصل زمستان هم آفتابی است و ابر و باران در آن کم دیده می شود.

در راه رسیدن به این باغ زیبا از مرکز امارات می توانید از مکان های دیدنی دیگر مانند قایق سواری در قایق های زرد دبی و رقص دلفین و ماهی گیری در آب های دبی را هم با تخصیص زمان جداگانه برای آن ببینید.

باغ گل معجزه دبی

سخن آخر

آیا تا به حال به این باغ زیبا رفته اید؟

آیا دوست دارید این باغ را از نزدیک تماشا کنید؟

خوشحالیم که کارناوال را در این سفر همراهی کردید، نظر و پیشنهادات شما را پذیراییم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان