ترامپ طی سخنانی در سازمان ملل مدعی شد:

آمریکا دیوان بین المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسد/ به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز نمی‌گردیم/ تقدیر ترامپ از عربستان و امارات

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به تمجید از دستاورد‌های دولت خود پرداخت.

سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به تمجید از دستاورد‌های دولت خود پرداخت.

ترامپ گفت: ظرف دو سال گذشته اقتصاد آمریکا پیشرفت بسیاری داشته و بیکاری در این کشور به پایین‌ترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است.
 
وی افزود: آمریکا در دوسال گذشته قدرتمندتر و امن تر شده است.
 
رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد که به آداب و رسوم کشور‌های دیگر احترام می‌گذرد و آمریکا نمی‌خواهد به کشور‌های دیگر بگوید چگونه زندگی کنند. او گفت: تنها از کشور‌ها می‌خواهد به حاکمیت ملی کشورش احترام بگذارند.
 
او با سازنده توصیف کردن دیدارش با رئیس کره شمالی گفت دستاوردهای حاصل از این دیدار برای دیگران بسیار دشوار بوده است. این دیدار سبب توقف آزمایشات موشکی کره شمالی شده و کارهای بیشتری در این زمینه باید انجام شوند.
 
وی با طرح ادعای تکراری و موهوم بی احترامی ایران به مرزهای همسایگان و تلاش برای نابودی، افزود: امارات، عربستان و قطر قول میلیاردها دلار کمک به سوریه و یمن را داده اند. به دلیل سیاست های خشونت طلبانه و توسعه طلبانه ایران در خاورمیانه بسیاری از این کشورها به شدت از تصمیم من برای خروج از برجام حمایت کردند.  وی مدعی شد سران ایران از سرمایه آزاد شده در نتیجه برجام برای ساخت موشک، سرکوب داخلی و بی ثباتی در منطقه استفاده کردند.
 
وی افزود از تمامی ملت ها می خواهیم تا آمریکا را در کمپین جدید فشار اقتصادی همراهی کنند تا ایران منزوی شود.
 
رئیس جمهور آمریکا با غم انگیز توصیف کردن بحران سوریه گفت آمریکا در صورت استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی به آن پاسخ خواهد داد.
 
وی درباره سیاست های مهاجرتی خود نیز گفت: تنها راه حل مشکل مهاجرت، بهبود شرایط شهروندان در هر کشور است. آمریکا به سیاست های مهاجرتی دیگر کشورها احترام می گذارد و انتظار دارد آن ها هم همین کار را بکنند. او اعلام کرد آمریکا دیگر در معاهده مهاجرت سازمان ملل مشارکت نخواهد داشت.
 
ترامپ با اشاره به بهای نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: کشورهای عضو اوپک در حال غارت جهان هستند. این کشورها باید بهای نفت را کاهش دهند در غیر اینصورت از حمایت نظامی آمریکا بهره مند نخواهند شد. بسیاری از کشورها بدون پرداخت هزینه های حفاظت ما از آن ها، با افزایش بهای نفت با ما وارد جنگ شدند. از سایر کشورها می خواهیم سهم خود در دفاع نظامی ما از آن ها را به طور منصفانه بپردازند.
 
او در ادامه اذعان داشت تا زمانی که اصلاحات حقیقی در شورای حقوق بشر سازمان ملل رخ ندهد، به آن باز نمی گردیم. آمریکا دیوان بین المللی کیفری را به رسمیت نمی شناسد. این دادگاه برای خود حوزه صلاحیت جهانی قائل است. ما هرگز حق حاکمیت خود را تسلیم این دیوان و بوروکراسی آن نمی کنیم.
 
ترامپ ادامه داد: ما ایدئولوژی جهانی شدن را رد می کنیم و دکترین وطن پرستی را می پذیریم.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان