تصاویری زیبا از طبیعت آمریکای شمالی از نگاه یک اروپایی

وقتی کُل عالم هستی و حتی بسیار کوچکتر از آن، همین کره زمین خودمان آنقدر بزرگ است که نمی شود تمام دیدنی های آن را از نزدیک دید، پس چه بهتر که چشممان را به روی تجربیات دیگران بگشاییم و خودمان را در هیجان و لذت کشفیات و دیده هایشان شریک کنیم.

وقتی کُل عالم هستی و حتی بسیار کوچکتر از آن، همین کره زمین خودمان آنقدر بزرگ است که نمی شود تمام دیدنی های آن را از نزدیک دید، پس چه بهتر که چشممان را به روی تجربیات دیگران بگشاییم و خودمان را در هیجان و لذت کشفیات و دیده هایشان شریک کنیم.

اگر عاشق سفر و طبیعت بکر و دست نخورده هستید، پس نگاهتان را به عکس های حیرت انگیز گیدو دیانا Guido Diana ) بدوزید تا شما را در سفری عجیب به شمال آمریکا همراهی کند.

گیدو دیانا عکاسی اهل شهر آمرسفورت هلند است. او پیش از آغاز سفرهایش به استرالیا، آمریکای شمالی و ایسلند برای عکاسی، در شهر خودش مشغول یک تجارت کوچک بوده اما معتقد است که در طول این سفرها زندگی روی هیجان انگیز و زیبای خودش را بیشتر و بیشتر به او نشان داده و توانسته به عنوان یک عکاس معتبر در شبکه های اجتماعی شناخته شود. سبک عکاسی گیدو، ویژگی های خاص خود را دارد؛ او تکنیک های مختلف را با هم ترکیب و به دنبال سوژه ی عکاسی می رود تا در بهترین زمان ممکن، بهترین و خاص ترین عکس ممکن را ثبت کند.  او در مدتی که در حال عکاسی نیست یا در حال تحقیق و تفحص برای یافتن مکان های جدید عکاسی است و یا برای آموختن و توسعه شاخه های دیگری از این رشته  وقت می گذراند.

امروز می خواهیم زیبایی های آمریکا را از لنز دوربین گیدو به تماشا بنشینیم. یکی از آخرین سفرهای او در سال 2016 به مقصد آمریکا بود؛ سفری که حدود سه ماه به طول انجامید. او در این سفر نزدیک به 24000 کیلومتر را زمینی و هوایی طی کرد و شاهد ماجراها و مناظر باورنکردنی بود. حال او تجربیاتش را در قالب تصاویری زیبا با ما به اشتراک گذاشته است. همراه کارناوال باشید تا نگاهی به برخی از عکس های برتر او از این ماجراجویی بیاندازیم.

 

1- پاییز آتاباسکا، کانادا

گیدو در مورد عکسی که از آتاباسکا (Athabasca شهری در شمال آلبرتا، کانادا ثبت کرده، چنین توضیح داده: من خودم جرات ایستادن بر لبه صخره را نداشتم اما خوشبختانه یک دختر این لطف را در حق من کرد.

دیدنی های کانادا

2- تونل درختی، کالیفرنیا

تونل درختی در یک ساعتی شهر سانفرانسیسکو، یکی از مکان های دیدنی و معروف ایالت کالیفرنیا است و گیدو تصویر این منظره را در یک طلوع جادویی به ثبت رسانده است.

تونل درختی کالیفرنیا

3- کوه کورت هاوس، کلرادو

کوه کورت هاوس (Courthouse Mountain) در کلرادو یکی از سخت ترین کوه ها برای صعود است. گیدو در مورد این منظره چنین می گوید: یکی از ناب ترین مناظری که تا به حال تماشا کردم، این کوهستان بود. هنوز هم نمی توانم تجسم کنم چطور درخت های صنوبر در تمام طول پاییز این چنین زرد هستند. 

دیدنی های کلرادو

4- دره آنتالوپ، آریزونا

این منظره یکی از معروف ترین عکس های نشریه نشنال جئوگرافیک است. به گفته گیدو یکی از شگفت انگیز ترین ثبت لحظه ها محسوب می شود.

عکسهای برتر دیانا

5- دریاچه پیِتو، کانادا

گیدو به خاطر دارد یکی از سردترین شب های سفرش را هنگامی که در کنار این دریاچه اتراق کرده بود، گذرانده و هنگامی که صبح از خواب بیدار شده خودش را در این سرزمین زمستانی زیبا یافته است.

طبیعت کانادا

6- دریاچه امرالد، کانادا

دریاچه امرالد (Emerald Lake) درپارک ملی یوهو در کانادا واقع شده است. وقتی به این دریاچه رسیدم فقط  دلم می خواست در این کلبه ها زندگی می کردم؛ این توصیف گیدو از این عکس است.

طبیعت کانادا

7- چشم انداز زیبای گلاسیِر، یوسیمیتی، کالیفرنیا

چشم اندازی زیبا از پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا که گلاسیر نام دارد. این عکس شب هنگام و زمانی که ماه کامل بوده، گرفته شده است.

پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا

8- رودخانه بو، آلبرتا کانادا

رودخانه بو ( Bow River ) در نزدیکی دریاچه لوئیز قرار دارد. عکاس برای ثبت این عکس 45 دقیقه در دمای 5 درجه سانتی گراد منتظر ایستاده تا قطار از راه برسد.

طبیعت کانادا

9- خم نعل اسبی، آریزونا

خم نعل اسبی، نام خمیدگی از رودخانه کلرادوست که با نام انگلیسی (Horseshoe Bend) شناخته می شود. گیدو در توضیح این عکس چنین می گوید: یکی از بزرگترین طوفان ها در مدت سفرم در این منطقه اتفاق افتاد و و در عرض دو ثانیه آسمان این چنین حالتش را عوض کرد.

خم نعل اسب کلرادو

10- دریاچه لوئیز، کانادا

ثبت این عکس چالش هایی را با خود به همراه داشت؛ از 4 روز منتظر ماندن تا گرفتار بهمن شدن.

دریاچه لوئیز

11- یخچال آتاباسکا، کانادا

گیدو در یخچال آتاباسکا (Athabasca Glacier)، یک غار یخی پیدا کرده که بسیار زیبا بوده. درباره اش می گوید: نمی توانید تصور کنید راه رفتن و دست زدن به این آب تا چه اندازه غیر قابل تحمل بود. می شود ذوب سریع یخچال های طبیعی را در این منطقه به خوبی حس کرد.

طبیعت کانادا

12- کوه های کاپیتول، کلرادو

کاپیتول یکی از بلندترین قله های رشته کوه راکی در شمال آمریکا است.

کوهستان راکی

13- دره برایس، یوتا

گیدو حال و هوای این ناحیه را چنین توصیف کرده: سردترین وزش باد در تمام صبح را در این مکان تجربه کردم و هر چه برای حفظ سه پایه و دوربینم تلاش می کردم موفق نمی شدم.

دیدنی های آمریکا

14- گذرگاهی در پارک ملی صهیون، یوتا

برای ثبت این عکس، گیدو 5 ساعت در میان رودخانه ه و صخره ها پیاده روی کرده تا بتواند عکسی این چنین زیبا بگیرد.

پارک ملی صهیون

15- هلال مسا، یوتا

هلال مسا (Mesa Arch) در پارک ملی یوتا، تصویری از طلوع خورشید. این چشم انداز زیبا هنگام طلوع خورشید مردمان بسیاری را شگفت زده کرده است.

دیدنی های آمریکا

16- کوه اسنیفل، کلرادو

گیدو برای ثبت این طلوع زیبا سه روز در این منطقه مانده است و در طول این مدت شکارچیان محلی از وی پذیرایی کردند..

دیدنی های کلرادو

17- جاده آخرین دلار، کلرادو

عکسهای برتر دیانا

18- خرس رئیس

خرس گریزلی بدنام در نزدیکی دریاچه لوئیز که به رئیس معروف است. یک محلی درباره این خرس  گفته: او پدر 80 درصد توله های این منطقه است.

عکسهای برتر دیانا

19- دریاچه پاتریشیا، کانادا

یکی از عکس های مورد علاقه گیدو در این سفر. او می گوید: صبح زود این دو نفر آلمانی به میانه آب رفتند تا ماهیگیری کنند و من خیلی سریع این تصویر را از آنها که در برابر عظمت کوه اصلا به چشم نمی آمدند ثبت کردم.

عکسهای برتر دیانا

20- گوزن شمالی

عکسهای برتر دیانا

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا قبلا تصاویری از این مناطق زیبا دیده بودید یا برای اولین بار بود که با این چشم اندازهای آمریکایی آشنا می شدید؟

نظرات خودتان را در مورد تصاویر با کارناوال در میان بگذارید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان