اگر تصور می کنید که در مورد تعویض روغن موتور خودروها کاملا استاد بوده و می توانید این کار را بدون هیچگونه مشکلی انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی بر فرآیند پیچیده و طولانی تعویض روغن فراری 488 اسپایدر بیاندازیم.
روغن این سوپر اسپرت ایتالیایی را نمی توان در هر مکانی تعویض کرد و احتیاج به ابزار آلات و مکان خاص است. در مورد فیلتر روغن هیچ چالش خاصی وجود ندارد چرا که این قطعه در بخش بالایی موتور و درست زیر پانل بدنه قرار داشته و دسترسی به آن آسان است. بخش چالش برانگیز ماجرا خروج روغن از موتور است.
اگر پیش از این تصویری از موتور فراری 488 اسپایدر ندیده اید بهتر است بدانید که این موتور تقریبا به صورت کامل در قطعات پلاستیکی آئرودینامیکی پیچیده شده و همین موضوع دسترسی به موتور و قسمت های مختلف آن به خصوص قسمت های پائینی را دشوار کرده است. از طرف دیگر کمک گرفتن از لیفت هیدرولیک نیز کارساز نبوده و ممکن است سبب شود که پوشش های انتهایی موتور جدا نشود چرا که خودروی مذکور از طریق اتصالاتی که بین جک و شاسی قرار دارد بالا برده می شود و همین موضوع مانع کار شما می شود.
برای اینکه بتوان کاورهای موتور را جدا کرد ابتدا باید دیفیوزر عقب خودرو باز شده و سپس بخش عقب خودرو بالا برده شود. در مرحله بعد پنل زیر بدنه جدا شده و سپس لیفت های هیدرولیکی به کمک بخش های عقبی خودرو را بالا می برند. در این مرحله کار تقریبا تمام شده و با رسیدن به قسمت انتهایی موتور می توان 4 پیچ مخصوص روغن را باز کرده و روغن موتور را تخلیه کرد.
ویدئویی که قصد داریم در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم به خوبی نشان می دهد که فرآیند تعویض روغن موتور فراری 488 اسپایدر در صورت داشتن تجهیزات و مکان مناسب به آسانی صورت می گرد و به هیچ عنوان یک چالش غیرقابل حل محسوب نمی شود. چالش واقعی در مورد این خودرو خرید روغن موتور گران بهای آن هاست.