ماهان شبکه ایرانیان

حمایت عملی از کالای ایرانی با اصلاح قیمت گذاری خودروهای داخلی

اصلاح قیمت گذاری خودروهای داخلی در شرایط فعلی یکی از موثرترین عوامل کنترل و همسان سازی قیمت های کارخانه و بازار خودرو است تا این بازار به ثبات نسبی برسد.

حمایت عملی از کالای ایرانی با اصلاح قیمت گذاری خودروهای داخلی

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر، نیک می دانیم که شرایط فعلی و افسارگسیختگی بازار خودرو به هیچ وجه نه به صلاح خودروساز بوده و نه به نفع مردم و مصرف کنندگان نهایی است، از این رو توصیه می شود که متولیان و سیاستگزاران صنعت خودرو به دور از هرگونه جوزدگی و با بررسی های دقیق و کارشناسی نسبت به ساماندهی این بازار تدبیر و اقدام عاجل بخرج دهند.

آسان سازی شرایط واردات مواد اولیه و قطعات حساس خودروهای داخلی، اختصاص و تسهیل در واگذاری ارز مبادله ای به مواد اولیه و قطعات خودروهای تولید داخل و آزادسازی قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ می تواند باعث کاهش فاصله قیمت خودروها از کارخانه تا بازار شده و سودهای بادآورده واسطه های بازار خودرو را به حداقل برساند تا مصرف کنندگان نهایی و مشتریان واقعی بتوانند خودروی موردنظر خود را خریداری کنند و از طرفی نقدینگی خودروسازان و تولیدکنندگان قطعات نیز بهتر به گردش درآید و منجر به بهبود اوضاع اقتصادی تولیدکنندگان داخلی شود.

اگرچه مسئولان حوزه های مرتبط با واردات مواد اولیه و قطعات و سازمان های تسهیل گر امر تولید و صنعت همواره بر حمایت از کالای ایرانی تاکید دارند ولیکن در عمل نشان داده شده که از شعار تا عمل راهی بسیار طولانی است و تا مشکلات واقعی تولیدکنندگان داخلی در صنعت خودرو مرتفع نشود، امید چندانی به بهبود اوضاع نابسامان این صنعت نیست.

مسئولان مرتبط با صنعت و تولید داخلی در بخش های سیاستگزاری و تسهیل گری باید با رویکردی جدید و در تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شرایط فعلی صنعت را به خوبی تبیین کنند و با جلب حمایت نمایندگان مجلس قوانین و مقرراتی را وضع کنند تا بتوان به شکل قانونی از صنعت داخلی به ویژه صنعت خودرو حمایت کرد.

خودروسازان نیز باید با افزایش کیفیت محصولات و شتاب بیشتر در تولید و تحویل خودرو به مشتریان باعث تحول در بازار خودرو و دلگرمی مردم و مشتریان شوند تا آثار حمایت عملی از کالای ایرانی به صورت آشکار تجلی یابد.

بنابراین مقوله آزادسازی قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ و اقتصادی در کنار عوامل ذکر شده نقش بسیار زیادی در کنترل بازار خودروهای داخلی دارد که امیدواریم همه ارکان جامعه از تولیدکننده ها تا واسطه ها و مصرف کنندگان بازار خودرو صلاح جمعی را بر منفعت فردی مقدم بشمارند و فرهنگ عمومی به سمت منفعت جمع و جامعه گرایش پیدا کند.

امیر عالی زاده

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان