دریافت نرخ ارزی هتل از گردشگران خارجی در هفته آینده

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: از هفته آینده امیدواریم با تدوین راهکارها، نرخ ارزی از گردشگران خارجی در هتل ها گرفته شود.

دریافت نرخ ارزی هتل از گردشگران خارجی در هفته آینده

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش سراسری جامعه هتل داران ایران با حضور سرمایه گذاران، مدیران هتل ها، هتل آپارتمانها و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، حناچی معاونت شهرسازی وزارت کارراه در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است.

در این برنامه جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هتل ها چه مسافر داشته باشند و یا نه در تمام 24 ساعت باید برقشان روشن باشد و این موضوع هزینه های هتل را بالا می برد.

وی گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ماهیت آن به این شکل است که سازمانهای مختلف با هم در ارتباط هستند و در برخی از سازمانها نگاه دوستان متاسفانه در واقع نگاه سازمانی است به این معنا که منافع سازمانی را به منافع ملی ترجیح می دهد.

وی گفت: بالای 70 درصد هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها توسط سازمان مالیات علی الرس می‌شود و از معافیت 50 درصدی برخوردار نمی شوند.

حمزه زاده بیان کرد: هتل ها به دلایل مختلف از سوی ماموران سازمان بیمه نیز جریمه می شوند حتی از سوی شهرداری ها می بینیم که نگاهها سلیقه ای و عوارض متفاوتی وضع می‌شود. در صورت عدم چاره اندیشی و خسارت بیش از حد و دخالت سازمانهای دیگر مواجه هستیم که هتلداران با مشکلات زیادی روبرو شده اند. بنابراین ما در شرایط فعلی نیازمند تعریف بسته حمایتی از سوی دولت هستیم. امیدواریم که از طریق سازمان میراث فرهنگی این بسته حمایتی در دولت مطرح و مصوب شود.

وی تصریح کرد: در این بسته حمایتی می خواهیم تا معافیت صد درصدی مالیاتی نصیب هتل ها شود.

موضوع دیگر استحقاق تسهیلات با وام بدون جریمه است. اکثر دوستان ما وام های سنگین گرفته اند و امروزه به دلایل شرایط سخت قادر به پرداخت نیستند و بسیاری از وام ها منتظرند تا این جرایم زیاد شود و هتل را مصادره کنند. من خودم این موضوع را از مدیران بانکها شنیده ام.

وی گفت: کاهش هزینه های حامل انرژی را می خواهیم که پیگیری کنیم. واگذاری برخی از کارهای تصدی گری همیشه موضوع و دغدغه دولت ها بوده است. متاسفانه دولت ما وابسته به دولت متمرکزگرا است. سازمانهای دولتی از 30 سال پیش ترجیح می دهند کارهای تصدی گری در دست خودشان باشد. پس با توجه به سیاست دولت مبنی بر تقویت بخش خصوصی  و تفویض اختیارات انتظار داریم به عنوان خروجی این جلسه بخشی از این کارها واگذار شود.

حمزه زاده بیان کرد: موضوع دیگر درباره دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی است. امروزه باید گفت عملا هتل ها را مفت به خارجی ها می دهیم. هتل سه ستاره فولبرد 10 یا 8 دلار است در واقع ما هتل ها را ارزان به گردشگران خارجی می دهیم. در هفته اینده با تدوین راهکارها این موافقت گرفته وهتل ها را به قیمت ارزی به گردشگران می دهیم.

وی تصریح کرد: مهمانسراهای دولتی با تغییر تابلو، رنگ و دور زدن قوانین رقابت نابرابری با بخش خصوصی ایجاد کرده اند. ما معتقدیم که خانه مسافرها مانند همه تاسیسات اقامتی باید تابع ضوابط و شرایط باشند و اگر مخل این موضوع اتفاق بیافتد از نظر امنیتی نیز به مشکل برخورد خواهیم کرد. ما انتظار داریم به جای رسمیت یافتن این اماکن، آنها را ساماندهی کند.

وی افزود: در حال حاضر فاقد مکانیزم آماری هستیم. بنابراین بسیاری از برنامه ریزی های ما دچار مشکل می شوند. امیدواریم در آینده شاهد استقرار مکانیزم آماری برای تاسیسات گردشگری باشیم.

وی ادامه داد: دخالت کارشناسان سازمانهای مختلف به صورت غیرحرفه ای در صنعت هتلداری بسیار زیاد است. ما انتظار داریم که دخالت این کارشناسان یکدست شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان