ماهان شبکه ایرانیان

تورقوزآباد، پوکرِ دلقک صهیونیستی

نتانیاهو برای چهارمین بار در سازمان ملل مواضع مضحکی درباره ایران گرفت.

تورقوزآباد، پوکرِ دلقک صهیونیستی

نخست‌وزیر به اصطلاح دولتی که ادعا می‌کند پنجمین قدرت نظامی جهان است، ظاهرا بنا دارد پس از چندین و چند بار دروغگویی در مورد ایران هرسال در همین ایام طنز‌های جدیدی بسازد و موجبات شادتر شدن فضای سازمان ملل را فراهم سازد. تورقوزآباد آخرین پرده این طنز است؛ نمایشی که پنجشنبه گذشته روی صحن سازمان ملل برده شد.

فرهیختگان در ادامه نوشت: در این نمایش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که انبار جدید سلاح‌های اتمی ایران در ساختمانی کنار یک قالیشویی! در تورقوزآباد است. البته نتانیاهو پیش از این بارها از این دست سخنان گفته بود. به جز چهار مرتبه‌ای که آن را در ادامه به تفصیل بیان خواهیم کرد، نتانیاهو در سال 1992 در ادعایی جالب گفته بود ایران تا سال 1997 میلادی بمب اتمی خواهد ساخت. سه سال بعد او نظر خود را تغییر داد و در سال 1995 گفت ایران تا سال 2000 به بمب اتم دست خواهد یافت.در حالی که ایران در آن سال‌ها همچنان قوت قابل‌توجهی در مساله هسته‌ای نداشت و همان اقدامات اندک هم تحت نظر سازمان ملل بود، اما در سال 96 دوباره نتانیاهو حرف‌های خود را تکرار کرد. این‌بار البته زمان خاصی را برای رسیدن ایران به بمب اتم ذکر نکرد و تنها گفت که ایران به‌زودی به سلاح اتمی خواهد رسید.

این اظهارات همگی در ایامی بود که وی برای اولین بار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده بود. نتانیاهو برای چند سالی ساکت ماند، چراکه در مسند نخست‌وزیری این رژیم جعلی حضور نداشت، ولی بلافاصله بعد از اینکه در مارس 2009 به قدرت رسید، دوباره ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد و این‌بار گفت که ایران در سال 2011 به سلاح اتمی دست خواهد یافت. چند ماهی از این اظهارنظر نگذشته بود که او دوباره به پشت تریبون آمد و در سال 2012 اعلام کرد که ایران به سلاح اتمی نزدیک شده و در ماه‌های آینده به بمب اتم دست خواهد یافت. چند وقت بعد هم دوباره گفت ایران در سال 2013 به تکنولوژی بمب هسته‌ای دست خواهد یافت. این حرف‌ها البته همگی در شرایطی بیان می‌شد که کلیه فعالیت‌های ایران تحت نظارت سازمان انرژی اتمی قرار داشت و هیچ یک از ادعاهای وی نه‌تنها مورد توجه مجامع عمومی از جمله این آژانس قرار نگرفت، بلکه افکار عمومی هم آن را قبول نکردند.

مجمع عمومی سازمان ملل / 7 مهر 91

اولین بار، سال 91 بود که نتانیاهو با نمایش دادن تصویر کارتونی یک بمب که عموما در انیمیشن‌های کودکانه از آن استفاده می‌شود، سوژه خنده مردم دنیا شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم تریبون پربیننده‌ای برای نمایش وی بود؛ نمایشی که به اذعان رسانه‌های غربی موجب شد مساله مهمی مثل انرژی هسته‌ای ایران نه‌تنها از اولویت افکار عمومی جهان خارج شود، بلکه تبدیل به طنزی شود که اسرائیل و آمریکا سوژه خنده آن هستند. تصاویر طنز و کاریکاتور‌های این اقدام نتانیاهو تا مدت‌ها سوژه رسانه‌های جهان بود. بلافاصله پس از این سخنرانی نتانیاهو روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت: «نتانیاهو مانند معلم علوم یک مدرسه ابتدایی دانش‌آموزان کندذهن، از یک عکس کارتونی برای ترسیم خط قرمز برای ایران استفاده کرد.» نخست‌وزیر اسرائیل در صحبت‌هایش در سازمان ملل بدون سند خاصی مدعی شد که ایران در یک سال آینده به سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد. سال 91 مقطعی بود که افزایش تورم اقتصادی موجب نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی کشور شده بود.

کنفرانس مونیخ / 29 بهمن 96

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی بین‌المللی مونیخ که با هدف زمینه‌سازی برای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران صحبت‌هایش را به ایران اختصاص داده بود، با نشان دادن یک تکه آهن خطاب به ظریف گفت، آقای ظریف! این را می‌شناسی؟! او در ادامه صحبت‌هایش توضیحاتی داد که خنده حضار را هم درپی داشت؛ گفت: «این تکه‌ای از پهپاد منهدم‌شده ایرانی است که به حریم هوایی اسرائیل تجاوز کرده است.»نکته جالب این اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در داخل ایران هم سورژه شبکه‌های اجتماعی شد و به صورت گسترده مورد تمسخر قرار گرفت، این بود که او چه در مونیخ و چه پس از آن هیچ سندی مبنی‌بر ایرانی بودن آن تکه‌آهن ارائه نکرد، این در حالی بود که همه مردم دنیا RQ170 آمریکا را به خاطر دارند؛ پهپاد جاسوسی آمریکا که در 13 آذرماه سال 90 توسط سپاه پاسداران ایران از کنترل آمریکایی‌ها خارج شد و سالم به زمین نشست. ایران هم با انتشار تصاویری از آن مدعی شد که این پهپاد متعلق به آمریکاست؛ ادعایی که مورد تایید آمریکایی‌ها هم قرار گرفت.

انتشار فایل تصویری / 10اردیبهشت 97

ابتدای سال جاری، بنیامین نتانیاهو بار دیگر با تئاتری طنازانه‌تر در رسانه‌های دنیا خودنمایی کرد. او با انتشار یک فایل تصویری از مجموعه‌ای از اسناد که متشکل از 183 حلقه CD و یک کمد زونکن بود، رونمایی کرد. نتانیاهو مدعی بود اسناد را از پایگاه امنیتی شورآباد تهران به دست آورده است. او به‌رغم اینکه با قیافه‌ای کاملا جدی صحبت می‌کرد، رسانه‌های جهان در قالب یک طنز از او استقبال کردند. نتانیاهو در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که در چند سال اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از 40 بار در گزارش‌های خود فعالیت‌های هسته ایران را صلح‌آمیز دانسته و هیچ انحرافی به سمت تولید سلاح هسته‌ای را گزارش نداده بود. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی برای تمسخر این ادعای نتانیاهو در صفحه شخصی خود نوشته بود: «ایران توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای را دارد، اما تکنولوژی استفاده از فلاش و هارددیسک را ندارد. به نظر می‌رسد آنها هنوز از کاغذ و سی‌دی استفاده می‌کنند. شنیده شده است گاهی از فلاپی هم استفاده می‌کنند.»

مجمع عمومی سازمان ملل / 5 مهر 97

تورقوزآباد واژه‌ای است که پیش از این اکثر مردم ایران بار‌ها آن را در لطیفه‌های رایج‌شان شنیده‌اند؛اما این‌بار این بنیامین نتانیاهو بود که لطیفه‌ای ایرانی را جهانی کرد و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با این لطیفه دل سران کشور‌های مختلف جهان را شاد کرد. روز گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایش تصویری که نشان‌دهنده یک قالیشویی در منطقه تورقوزآباد تهران است، مدعی شد محل انبار سلاح‌ها و کلاهک‌های اتمی ایران را کشف کرده است. تورقوزآباد منطقه کوچکی در نزدیکی عوارضی تهران- قم است. دقیقا چسبیده به تقاطع آزادراه خلیج‌فارس و کمربندی دوم تهران. با توجه به اینکه احتمال وجود هر پدیده‌ای در این منطقه وجود دارد غیر از کلاهک هسته‌ای، این احتمال وجود دارد که عده‌ای از ایرانی‌ها، سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را سر کار گذاشته و با ارائه این اطلاعات به آنها مقدمات این لطیفه جدید را فراهم کرده باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان