ماهان شبکه ایرانیان

چگونه پرده ای مناسب دکوراسیون داخلی انتخاب کنیم

طراحی پنجره ها اهمیت فوق العاده ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل داشته و باعث ایجاد فضایی جذاب تر می گردد، پرده ها قادرند فضاها و محیط های سرد را تبدیل به مکان هایی لطیف تر بکنند

پرده مناسب دکوراسیون

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی  می شود عناصر فراوانی هستند که اهمیت آنها در دکوراسیون منزل فراموش می شوند که یکی از این موارد سرو سامان دادن به وضعیت پنجره ها است. اتاق شما شاید خصوصی ترین مکان زندگی شما باشد که باید در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید و نصب یک پرده مناسب برای اتاق تان یک مرحله برای کسب این موضوع می باشد.

اغلب مصرف کنندگان پرده ها را به عنوان یک مایحتاج ثانویه و نه اهمیت واقعی آن خریداری می کنند. طراحی پنجره ها اهمیت فوق العاده ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل داشته و باعث ایجاد فضایی جذاب تر می گردد، پرده ها قادرند فضاها و محیط های  سرد را تبدیل به مکان هایی لطیف تر بکنند. در هنگام مشورت برای طراحی و دکوراسیون منزل می بایست پرده هایی مناسب و مطابق با شکل و فضای خانه انتخاب شود. یافتن یک پرده مناسب برای منزل می تواند تبدیل به ایده ای مناسب برای طراحان داخلی باشد. پرده ها رایج ترین روش پوشاندن پنجره ها هستند و در طرح ها، رنگ ها و جنس های وسیعی بسته به محیط ها و کاربردهای مختلف در حفظ حریم خصوصی و یا جلوگیری از تابش نور خورشید وجود دارند. کر کره ها بهترین راه حل برای کسانی است که خواستارداشتن یک حریم خصوصی و حفظ آن به طور مفید هستند. کرکره ها از پره های افقی یا عمودی  تشکیل شده اند که توسط نوارهایی در کنار هم قرار گرفته اند. انواع مختلفی از پرده ها، از کرکره های رومن ساده گرفته تا پرده های کلاسیک پیچیده و پر نقش و نگار موجود هست که می تواند در دکوراسیون شخصی منزل شما به کار برود . در این مقاله برخی از انواع این پرده ها و کاربردهای آن به اختصار بیان شده هست تا شاید بتواند برای شما در انتخاب نوع پرده مناسب کارگشا باشد.

سرو سامان دادن پنجره ها در فضای داخلی با مواد سخت ونرم امکان پذیر می باشد. مواد سخت از موادی  مثل چوب و وینیل ساخته می شود. شیدها ، کرکره ها و شاتر ها از این دسته می باشند. مواد نرم  دارای جنسی نرم و لطیف مثل حریر، تور، پارچه، می باشند.

پنجره های کرکره ای (shutter)

شاترها پنجره های کرکره ای با پره های ثابت هستند که دارای لولا هستند و می توان آنها را باز و بسته کرد. این  پنجره ها  از چوب و پلاستیک ساخته می شوند. پنجره های کرکره ای ممکن است برای دلایل متعددی شامل کنترل مقدار نور خورشید، ایجاد حریم خصوصی و امن، محافظت در برابر شرایط آب و هوایی و یا افزایش زیبایی ساختمان به کار برده شود. اصطلاح پنجره کرکره ای شاترهای داخلی که در داخل خانه یا ساختمان به کار می رود و شاتر های خارجی که در خارج ساختمان کاربرد دارد را شامل می شود.

پنجره های کرکره ای (shutter)

شیدهای چوبی بافته   (woven wood shades)

شیدهای چوبی بیشتر شیدهای بامبو یا شید های چوب کبریتی نامیده می شود. که ظاهری خوش آب و رنگ و طبیعی ارائه می دهند و یک روش عالی برای افزودن بافت به دیوار می باشد. این شیدها برای هر نوع دکوراسیونی یک ظاهر خوشایند ایجاد می کند. شید های چوبی بافته بافت های کاملی از نی، چوب با رنگ های طبیعی به شما عرضه می کند.

شیدهای چوبی بافته   (woven wood shades)

شید های سلولی (cellular shades)

ترکیب خاص یک طراحی لانه زنبوری که بازده انرژی را در خانه افزایش داده و خانه را عایق کاری می کند. شیدهای سلولی به صورت  تک خانه، دو خانه و سه خانه هستند. آنها همچنین سطوح مختلفی از کنترل نور را از فیلتر کردن نور گرفته تا حفظ روشنایی کامل را اعمال می کنند. شیدهای سلولی کرکره ای هوا را نگه می دارند و یک مانع بین سطح پنجره و اتاق ایجاد می کنند که به حفظ گرمای خانه در روزهای سرد کمک می کند. بر خلاف کرکره های پنجره که از مواد سخت ساخته می شوند، این کرکره ها از موادی شبیه پارچه یا کاغذ ساخته می شوند. در حالت کلی از گیپور و دسته های پلی استر استفاده می شود اما پارچه ها ی دیگری ممکن است در طی مراحل ساخت به کار برود.

شید های سلولی (cellular shades)کرکره های پلیسه ای

این کر کره ها از اجسام پلیسه دار ساخته می شوند که هنگام بالا رفتن در بالای پنجره کاملا جمع می شوند و از دید پنهان می شوند. هر دوی کرکره های پلیسه ای و سلولی می توانند واجد پره هایی بالا به پایین و پایین به بالا برای کنترل آسان نور باشند.

کرکره های پلیسه ای

کرکره های رومن (roman blinds)

کرکره های رومن کرکره های پارچه ای هستند که توسط طناب های افقی باز و بسته می شوند این کرکره ها در هنگام آویزان بودن مسطح و راست هستند  و هنگام جمع شدن چین وشکن های منظمی را تشکیل می دهند. این پرده ها برای پنجره های کوچک ، اتاق های نوجوان و اتاق های مطالعه مناسب هستند و مهار کننده عالی برای نور خورشید هستند به طور کلی در مورد تابش نوری که از فضای خارجی وارد فضای شخصی شما می شود نگران  نباشید. کرکره های رومن برای استفاده بسیار آسان هستند و به راحتی باز و بسته می شوند و در هنگام بسته بودن حریم خصوصی شما را کاملا حفظ می نمایند. از انواعی از مواد و با جنس های مختلفی ساخته می شوند. تنوع شکل و رنگ آمیزی به علاوه زیبایی آنها در طراحی ، امکان کاربرد آنها را براساس شکل اتاق شما فراهم می کند.

کرکره های رومن (roman blinds)

پرده های eyelet

سیستمی ساده از پرده هست که واجد یک ستون و حلقه های فلزی تعبیه شده در پارچه می باشد که در هنگام باز و بسته شدن دارای موج هایی منظم است. این پرده ها برای پنجره های بلند و یا مجزا کردن فضاها یی مانند حمام کاربرد دارد و در انواع پارچه ای و پلاستیکی موجود است.

پرده های eyelet

پنل های شوجی (shoji panels)

ای  پنل ها در دکوراسیون ژاپنی کاربرد دارد. و می تواند به عنوان جدا کننده  اتاق و پوشش درو پنجره به کار برود. این پرده ها از چوب یا بامبو با یک کاغذ برنجی مات ساخته می شوند، که متخلل هست و به راحتی نور وارد اتاق می شود. از آن می توان به عنوان یک پرده ایستاده نیز استفاده نمود.

پنل های شوجی (shoji panels)

کرکره های ونیزی  Venetian Blinds

کرکره های ونیزی از پره های افقی  از جنس پلاستیک، چوب یا فلزی ساخته می شود. آنها توسط  نوارهایی  از جنس پارچه یا طناب نازک آویزان می شوند، که از طریق آن همه پره ها به صورت هماهنگ می توانند حدود 180 درجه بچرخند و میزان نور ورودی را تنظیم کنند. کرکره های ونیزی به آسانی با حفظ نور طبیعی در روز و حفظ حریم خصوصی در شب منطبق هستند. این کرکره ها برای استفاده در اتاق های بزرگ مناسب هستند به خصوص در یک اتاق با اثاثیه چوبی این کر کره ها تکمیل کننده طراحی داخلی زیبای آن اتاق ها می باشند. عرض پره ها در این کرکره ها بین 120-16 میلی متر متغیر است که ب عرض 25 میلی متری آن بیشتر رواج دارد.

کرکره های ونیزی  Venetian Blinds                   

کرکره های عمودی (vertical blinds)

بر خلاف کر کره های افقی ، کرکره های عمودی کمتر احتمال غبار گرفتن دارند چون به صورت عمودی ایستاده اند. از آنجاییکه آنها به جای بالا و پایین رفتن به یک کنار کشیده می شوند، در درو پنجره هایی که از طرفی به طرف دیگر حرکت می کنند بهتر

عمل می کنند. عموما به کشش ماهیچه ای کمتری نیاز دارند و کاربرد راحت تری دارند. یک راه حل برای پوشیدن پنجره های وسیع و درهای پاسیو هستند. کرکره های پارچه ای کاهش دهنده سرو صدا هستند و گرمی خورشید و سردی باد را عایق می کنند.  این کرکره ها همچنین برای نصب به درب  های اماکن عمومی برای حفظ  گرمای محیط و جلوگیری ورد حیوانات، حشرات و پرندگان مناسب می باشند. کرکره های عمودی در جنس های پلاستیکی، پارچه ای، پی وی سی، فلزی، چوبی و چوب مصنوعی در دسترس هستند.

کرکره های رولی (roller blind)

کرکره های رولی یک روش آسان و با صرفه برای افزودن رنگ ، شکل و طرح به دکوراسیون داخلی هستند. از پارچه های مدرن ساخته شده و کاربردی آسان دارند. وقتی صحبت از ممانعت از نفوذ نور خورشید و ایجاد یک حریم خصوصی می شود هیچ چیزی قادر به رد کردن عملکرد مفید این کرکره های رولی نیست . این کرکره ها حریم خصوصی شما را کاملا حفظ کرده و نور خورشید  را کاملا مسدود می کنند. اما چیز دیگری در رابطه با این کرکره ها فراتر از حفظ حریم خصوصی و جلوگیری نور خورشید وجود  دارد، دارا بودن پوشش گرمایی هست که به شما برای نگه داشتن گرمای اتاق در زمستان کمک می کند. اگر شما ترجیح می دهید از کرکره هایی استفاده کنید که بتوانید از دیدن مناظر بیرون لذت ببرید، می توانید  کرکره ها رولی ضد آفتاب ، تشکیل شده از مواد ظریف مانند کرکره های زبرا را برای پنجره های خود انتخاب کنید که به شما این امکان را می دهد به تماشای بیرون بپردازید  بدون اینکه گرما و تششع خورشید برای شما آزار دهنده باشد.

کرکره های رولی (roller blind)

کرکره های زبرا (zebra blinds)

پرده زبرا نوعی  کرکره رولی است که از ترکیبی از نوارهای توری یا حریر و پارچه ای افقی به صورت یک در میان تشکیل شده  است.  پرده زبرا به صورت دو لایه مسطح موازی است که تنظیم این لایه ها  باعث تنظیم نور فضای داخلی  در درصد های متفاوت می شود. این پرده ها به صورتی ساخته شده اند که کاملا جمع می شوند و یا با حرکت زنجیر کناری پرده می توان با تنظیم صفحات تیره و روشن میزان نور را تنظیم کرد.

پرده زبرا

پرده های توری یا حریری(sheer curtains)

یک پرده حریر یا توری از پارچه های حریری تهیه می شود که فوق العاده لطف و نازک می باشند. مواد سازنده  آنها پارچه های بسیار نازک، ابریشمی، ریون و نایلون می باشند. این پارچه های حریری در انواع رنگ ها موجود هستند، اما  برای استفاده در این پرده ها با رنگ سفید و سایه هایی از سفید مثل کرمی، سفید یخی، پوست تخم مرغی و عاجی رواج بیشتری دارند. گاهی مواقع از آنها به عنوان پرده های راز داری نام می شود چون در طی روز به شما اجازه می دهد که از داخل بیرون را تماشا کنید در حالیکه از مشاهده شدن شما توسط افراد بیرون ممانعت می کند.

پرده های کافی شاپی (cafe curtains)

پرده های راست آویخته از حلقه های لغزان در طول یک میله هستند که ممکن است قسمت کمی از پنجره یا کل پنجره را بپوشاند. این یک ایده خوب است  برای هنگامی که شما خواستار تماشای محیط خارج هستید ولی مایلید قسمت پایین را خصوصی نگه دارید.

پرده های کافی شاپی (cafe curtains)

پرده های اتریشی (Austrian curtain)

شید های پارچه ای که هنگام پایین بودن به صورت حلزونی چین می خورند و هنگام بالا رفتن به صورت حلزونی  فشرده  هستند. و از مواد مختلفی شامل پارچه های نازک تهیه می شوند و و بیشتر کاربردی تجملاتی دارند.

شاترهای استوانه ای و چوب مصنوعی

اخیرا کر کره های چوبی در ابعاد گسترده ای استفاده می شوند. شاترهای چوب مصنوعی عامل توسعه دکوراسیون داخلی اتاق ها می باشند. این کر کره ها دارای تنوع مختلف در شکل و اندازه هستند و به شما اجازه کنترل نور ورودی به منزل را می دهند کرکره های چوبی به طور قابل ملاحظه ای برای گرم نگه داشتن فضای داخلی خانه مناسب هستند.

پنل های متحرک (panel tracks)

برخی  مواقع پنل های پنجره ای لغزنده نامیده میشوند، یک راه حل  ساده، تطبیق پذیر و زیبا برای درهای لغزنده یا پنجره های تصویری می باشد.

پنل های متحرک (panel tracks)

انتشار دهنده : تسمینو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان