ماهان شبکه ایرانیان

ملکی در نطق میان دستور:

وزرای اقتصاد و کار هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط بحران اقتصادی باید تکلیف وزرای وزارتخانه های کار و اقتصاد هرچه سریعتر مشخص شود.

وزرای اقتصاد و کار هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور، اظهار داشت: اکنون که از سوی استکبار جهانی در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر وجود دارد اما متأسفانه برخی از افراد در بین مردم یأس و ناامیدی را ترویج می دهند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط بحران اقتصادی باید تیم اقتصادی دولت با قدرت بیشتری عمل کند، ادامه داد: وزرای اقتصادی دولت نسبت به بررسی عوامل بحران اقتصادی تدبیری بیندیشند و راهکارهای عملی برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه دهند.

نماینده مردم مشکین شهر تصریح کرد: متأسفانه در این شرایط بحرانی، وزارتخانه های کار و اقتصاد بدون وزیر هستند و وزارت صنعت هم در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ با این شرایط چگونه می‌توانیم به حل بحران های اقتصادی کشور امیدوار باشیم؟

ملکی یادآور شد: از سوی دیگر اغلب معاونان وزارتخانه های مذکور به جهت بازنشستگی در حال جمع کردن لوازم خود از وزارتخانه هستند و تیم اقتصادی دولت در این جنگ اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وضعیت دیپلماسی کشور هم مطلوب نیست؛ سفارتخانه های مهم ایران در چین و هند هنوز سفیر ندارند در حالی که در این شرایط اقتصادی، این دو کشور از لحاظ استراتژیک برای ما بسیار حائز اهمیت هستند.

ملکی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم سرسام آور شده است، تصریح کرد: این در حالی است که آمارها مؤید تورم تک‌رقمی است اما در عمل وضعیت اسفبارتر است و متأسفانه دستگاه های نظارتی هم کنترلی بر وضعیت قیمت کالاهای اساسی نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در این شرایط اغلب فروشندگان، انصاف را کنار گذاشته اند و باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم شده اند، اظهار داشت: وظیفه مجلس و کمیسیون های تخصصی در این شرایط بسیار خطیرتر است، اما متأسفانه نگاه های سیاسی و فراکسیونی باعث شده که مجلس دنبال روزمرگی برود و نسبت به حل مشکلات کشور بی‌تفاوت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان