آتش‌سوزی در ۳۵۵ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تابستان

وحید محمدی‌تبار گفت: با افزایش آگاهی مردم، سطح آموزش، فرهنگ‌سازی و تلاش و پشتکار مسوولان مربوطه و تشکل‌های مردم‌نهاد، وسعت آتش‌سوزی‌ها در سه ماهه اخیر (تیر، مرداد و شهریور) نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۰ درصد کاهش یافت‌

آتش‌سوزی در 355 هکتار از جنگل‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تابستان

وحید محمدی‌تبار گفت: با افزایش آگاهی مردم، سطح آموزش، فرهنگ‌سازی و تلاش و پشتکار مسوولان مربوطه و تشکل‌های مردم‌نهاد، وسعت آتش‌سوزی‌ها در سه ماهه اخیر (تیر، مرداد و شهریور) نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 50 درصد کاهش یافت‌. سال پیش 90 فقره آتش‌سوزی به میزان 535 هکتار در سطح مراتع و جنگل‌های استان رخ داد، اما امسال 50 فقره آتش‌سوزی در وسعت 355 هکتار وجود داشت‌.


به گزارش به نقل از جهان صنعت ،مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد خاطرنشان کرد: سرعت عمل و حداکثر زمان کنترل بحران آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان از سه شبانه‌روز به حداکثر هشت ساعت کاهش یافت که این مهم ممکن نبود مگر با همبستگی، هماهنگی و اقدام مشترک دستگاه‌های مسوول و آحاد مردم و نهادهای انقلابی و منابع طبیعی استان، فرماندهی یگان حفاظت و همه پرسنل محیط‌زیست استان و در مواردی هم که نیاز بود، سپاه، بسیج و هلال‌احمر استان، مردانه پای کار بودند‌.
به گفته فرماندار بویراحمد بیشتر آتش‌سوزی‌های امسال عمدی و به تحلیل اکثر کارشناسان امر تاحدودی انگیزه‌هایی از قبیل زمین‌خواری دارد و انتظار ویژه مدیریت بحران از مسوولان ذی‌ربط پیگیری و برخورد شدید در این خصوص است‌.
محمدی‌تبار گفت: کمبود امکانات و نیروی انسانی، جدی‌ترین چالش است و امسال نتوانستیم تجهیزات برای مدیریت بحران و دستگاه‌های ذی‌ربط خریداری کنیم. به‌علل نداشتن ثبات قیمت‌ها که خوشبختانه با تدبیر فیلی معاون امور عمرانی و همکاری نوروزی رییس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی یک میلیارد تومان اعتبار بحران که امکان برگشت داشت به شهرداری‌های مناطق محروم استان اختصاص یافت و مانع برگشت این اعتبارات شدیم و آن‌ را میان آب و فاضلاب روستایی و شهرداری‌های دهدشت، دیشموک، لنده، سوق، قلعه رئیسی، پاتاوه، مارگون، چیتاب و‌. ‌. ‌. توزیع کردیم‌.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر