درودگر : امسال زیرمیزی نداریم/ ۱۰۰ میلیارد از دو شرکت طلبکاریم

رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ می‌گوید از این پس تبلغیات محیطی به طور شفاف خواهد بود و پول‌ها به حساب سازمان لیگ وارد می‌شود.

درودگر : امسال زیرمیزی نداریم/ 100 میلیارد از دو شرکت طلبکاریم

به گزارش ایسنا، صادق درودگر، صبح یک‌شنبه در "جلسه توجیهی تبلیغات محیطی لیگ هجدهم فوتبال ایران" درباره‌ی تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: برای اولین‌بار می‌خواهیم ناظران و ماموران تبلیغات محیطی را در کشور استخدام کنیم. از هیات‌های فوتبال تقاضا کردیم یک نماینده به ما معرفی کنند که آن نماینده تمام گزارش‌های مربوط به تبلیغات را به ما ارائه کند و در هر بازی در یک سیستم اتوماسیون راه اندازی کردیم تا گزارش‌ها را دریافت کنیم. در پایان فصل اطلاعات و آمار دقیق خواهیم داشت که چه تعداد تبلیغات انجام شده است. ما الان باید بدانیم شرکتی که در پایان فصل به ما می‌گوید 14 یا 15 اسپانسر داشته آیا واقعا حرفش درست اسست یا خیر ؟ با حضور چنین نمایندگانی این اتفاق رخ می‌دهد و ما مثل ناظر مسابقات ناظر تبلیغاتی هم خواهیم داشت و این ناظر تبلیغاتی می‌تواند بازوی ما باشد تا تبلیغات درست انجام شود تا از نظر کیفیت هم دچار مشکل نشود. هماهنگی‌ هم با باشگاه‌ها انجام می‌شود تا هر گونه کم و کاستی به وجود بیاید آن را رفع کنیم.

او درباره‌ی این که آیا امکان دارد مثل گذشته سازمان لیگ باز هم قراردادهای کلان منعقد کند و فقط بخشی از آن را دریافت کند؟ گفت: درباره‌ی آخرین شرکتی که با ما قرار داد بسته پیگیر موضوع هستیم. هیچ تخفیفی در کار نیست و جریمه هم خواهیم گرفت. چرا که قوانین و مقررات قرارداد را رعایت نکردند. با توجه به این که در قرارداد جدید پول‌ها به حساب خودمان می‌آید و ما باید به آن‌ها پول بدهیم مشکلی نخواهیم داشت دیگر این گونه نیست که پول ما را پرداخت نکنند به طور کلی تمام موارد به حساب سازمان لیگ می‌آید.

درودگر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا مبالغ قرارداد تبلیغات محیطی مشخص شده یا خیر؟ گفت: قرارداد در تاریخ 97/4/5 و قبل از آغاز لیگ امضاء شده بود. اگر از سقف موجود کم‌تر تبلیغات انجام شود این شرکت جدید باید مبالغ تبلیغاتی که انجام نشده را به ما بدهد و حق ندارد از کف قرارداد 85 میلیارد تومان کم‌تر به ما بدهد. اما بیش‌تر از این هم شاید بتوانیم بگیریم اما آن چیزی که تا الان به ما اعلام کردند و ما بررسی کردیم مبلغش بیش‌تر از 90 میلیارد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مبلغ کل تبلیغات محیطی تا چه صورتی تقسیم خواهد شد؟ گفت: 27 درصد آن به شرکت تبلیغات کننده می‌رسد به خاطر این که تا 15 درصد باید حق بازار یابی به شرکت‌هایی بدهند که تبلیغات می‌آورند و 5 یا 6 درصد هم حق اجرای کار را دارد  و 5 یا 6 درصد هم هزینه‌های این شرکت است. و در ادامه مابقی پول به حساب سازمان لیگ می‌آید. و حدود 65 میلیارد از کل مبلغ باقی می‌ماند که بین باشگاه‌ها و هیات‌های فوتبال و فدراسیون فوتبال و همین‌طور سازمان لیگ تقسیم می‌شود.

رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ هم‌چنین درباره‌ی وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: این دو باشگاه بدهی‌های زیادی داشتند که باعث می‌شد فوتبال ما زیر سوال برود. به همین خاطر قرار بر این شد شرکت تبلیغ کننده از این به بعد برای همه باشگاه‌ها سرشماره تعیین کند تا آن‌ها هم بتوانند از این طریق درآمد داشته باشند.

درودگر درباره‌ی این که آیا شرکت اسپانسر می‌تواند به بازیکنان بگوید که با رسانه‌ها مصاحبه نکنند؟ گفت: این که بازیکنی مصاحبه بکند یا خیر سیاست یک بازی است. اما همه باید از میکسد زون عبور کنند و اگر کسی از آن‌جا عبور نکند تخلف کرده است.

او در ادامه صحبت‌هایش به موضوع شرکت امین سیمای کیش اشاره کرد و گفت: الان بر اساس قانون مشخصا باید با آن شرکت مذاکره کنیم و بعد به داوری و بعد به قوه قضاییه مراجعه کنیم. ما مذاکره کردیم و به نتیجه نرسیدیم یعنی 21 جلسه برگزار کردیم که نتیجه‌ای در بر نداشت. الان هم داور معرفی کرده‌ایم و باید ما داور آن‌ها بپذیریم و آن‌ها هم داور ما را بپذیرند و در این مرحله پیگیری شود. تا این لحظه هم موضوع داوری حل نشده و ما به نماینده خودمان گفتیم اگر امروز آن‌ها داور ما را نپذیرفتند و قرارداد را امضا نکردند موضوع را از طریق قوه قضاییه پیگیری کنیم.

درودگر درباره‌ی این که در سخنرانی خود عنوان کرده قبلا زیر میزی پرداخت می‌شده گفت: این در کشور ما مساله‌ی پیچیده‌ای نیست و همه جا کارها این گونه انجام می‌شود. امسال به هیچ عنوان این گونه مسائل را نداریم چرا که همه چیز باید شفاف شود. این گونه مسائل در جلسات شرکت‌های تبلیغاتی مطرح می‌شد و خودشان می‌گفتند ما به غیر از هزینه‌هایی که داریم مبالغی را هم باید پرداخت کنیم که نمی‌توان از آن صحبت کنیم. اما امسال آن هزینه‌های دیگر را نخواهیم داشت. روز گذشته علی کریمی آمد به دفتر من و با هم صحبت کردیم که ایشان به من گفتند چرا از پول تبلیغات محیطی مبلغی به ما نمی‌رسد من هم تمام قراردادها را مقابل‌شان گذاشتم تا از نحوه درآمد ما مطلع بشوند. ما با اعضای خانواده فوتبال شفاف هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال چقدر بابت تبلیغات محیطی پرداخت شده است؟ گفت:‌ آن چیزی که فکر می‌کنم یک شرکت حدود 60 تا 70 میلیارد تومان تخفیف گرفته است که هیات رییسه اعلام کرد حق نداشتند چنین تخفیفی بدهند اما در ادامه آن‌ها به دادگاه رفتند ودادگاه هم رایش را صادر کرد و یک شرکت دیگر هم پرونده‌اش در جریان است و تا به حال حدود 50 میلیارد تومان به ما بدهکار است و یک شرکت دیگر هم 50 میلیارد تومان باید به ما بدهد. و قطعا ما نزدیک به صد میلیارد طلبکار هستیم. متاسفانه سال گذشته از نظر پرداختی باشگاه‌ها هم ضعیف بودیم و چرا که از 17 میلیاردی که پرداخت شده بود فقط 7 میلیارد تومان به حساب سازمان لیگ آمده است. اما امسال این اتفاق رخ نخواهد داد و تا به حال 8 میلیارد تومان گرفته‌ایم و تقسیم کرده‌ایم که سه و نیم میلیارد آن به داوران و مابقی به باشگاه‌ها داده شده است و تا 10 روز دیگر دومین پرداخت انجام می‌شود.

رییس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در ادامه درباره‌ی موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: ما در این زمینه توافقی داشتیم و در تاریخ 97/4/25 توافق نامه‌ای در این زمینه نوشتیم و تا این لحظه هیچ اقدامی نشده است. حق پخش حق قانونی فوتبال ایران است و مساله‌ای است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و شورای نگهبان تایید کرده است و هر کسی اجرا نکند بر خلاف قانون عمل کرده و مجرم است و از طرف دیگر زمانی که اینفانتینو به ایران آمد نامه‌ای به وزیر ورزش و رییس‌جمهور نوشت و در مورد این حقوق گفتند که این مساله شوخی نیست و باید گزارش رسمی ارائه شود که حق رسمی پرداخت شده است اما تا این لحظه چیزی به عنوان حق پخش پرداخت نشده است من و آقای بهاروند هم پیگیر هستیم. رقم کارشناسی شده هم حدود 400 میلیارد تومان است.

وی درباره‌ی این که آیا از شرکت‌های طرف قرارداد سازمان لیگ ضمانت نامه‌ای اخذ می‌شود تا به تعهدات خود عمل کنند گفت: از آن‌جایی که پول‌ها مستقیم به حساب سازمان لیگ می‌آید دیگر نیازی نیست ضمانت نامه بگیرید. ضمانت شرکت تیراژه فیلم هم از طریق بانک تجارت نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال شده و سند ملکی‌شان از وثیقه بانک قرار گرفته است و فکر می‌کنم در هفته آتی ضمانت نامه بانکی هم خواهیم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر