حاشیه‌نگاری نشست خبری تاج/ از ترس و نگرانی تا محاسبه‌های کمرشکن

از ترس و نگرانی تاج تا محاسبه جریمه‌های کمرشکن از حاشیه‌های نشست انضباطی رییس فدراسیون فوتبال بود.

حاشیه‌نگاری نشست خبری تاج/ از ترس و نگرانی تا محاسبه‌های کمرشکن

به گزارش ایسنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نشستی با اهالی رسانه حاضر شد تا درباره بخشنامه انضباطی AFC توضیح دهد اما این نشست چندان بی‌حاشیه هم نبود.
نشست خبری ابتدا قرار بود ساعت 11 امروز (یکشنبه) آغاز شود اما فدراسیون فوتبال به دلیل هم‌زمانی نشست با نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و الریان در لیگ قهرمانان آسیا، ساعت نشست مهدی تاج را به ساعت 10 تغییر داد اما در حالی که از حدود ساعت 9:40 خبرنگاران در محل سالن روابط عمومی فدراسیون حاضر بودند، نشست خبری رئیس فدراسیون با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد.
در فاصله‌ای که خبرنگاران منتظر آغاز نشست بودند، بحث‌های خبری بین آنها در گرفت و گاهی به کری‌خوانی درباره فوتبال داخلی و لیگ قهرمانان اروپا نزدیک می‌شد.
در آغاز نشست، حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال هم به مهدی تاج پیوست.
پشت سر تاج، نامه فیفا درباره اتفاقات ناگوار رخ داده در دیدار ایران و چین از طریق پروژکتور به نمایش درآمد، هرچند این کار مانع تصویربردای درست و کامل فیلمبرداران شده بود.
زمانی که تاج، قوانین جدید فیفا در حوزه مسائل انضباطی را یک به یک بیان می‌کرد و مثلا از جریمه نقدی به خاطر پرتاب بطری آب یا سنگ سخن می‌گفت، صحبت‌هایش با واکنش جالب خبرنگاران مواجه می‌شد و آنها با زمزمه یا خنده‌های بلند به آن واکنش نشان می‌دادند.
تاج در این قسمت به محاسبه جریمه هر بطری آب پر یا خالی، هر تکه سنگ، هر لیزر و هر چیز دیگری پرداخت و لحن کلامش بیشتر بازاری بود!
قوانین جدید انضباطی فیفا به قدری سخت گیرانه است که تاج هنگام اعلام آنها واقعا نگران بود و ترس آشکاری در چهره‌اش موج می‌زد. او ابراز امیدواری کرد که این قوانین جدید درباره دیدار برگشت با چین اعمال نشود چون در آن صورت ممکن است فدراسیون مجبور شود بخشی از هزینه آماده‌سازی تیم ملی را به عنوان جریمه به فیفا بپردازد.
استفاده تاج از یکی از آیات قران درباره این که دروغ‌پردازان درباره فدراسیون فوتبال، غرض‌ورز هستند و دل‌های‌ بیمار دارند، با واکنش حاضران همراه شد. او این حرف را پس از آن زد که یکی از خبرنگاران صحت و سقم شایعه استعفای رئیس کمیته انضباطی فدراسیون را از تاج جویا شد.
به دلیل این که نشست خبری تاج طولانی شد و با نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و الریان هم‌زمان شد، برخی از خرنگاران تصویری نشست خبری رئیس فدراسیون را ترک کردند و تاج هم با سرعت بیشتری به پرسش‌ها پاسخ می‌داد که نشست بیش از این طولانی نشود. شهابی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم به خبرنگاران گفت: "باید سریع‌تر نشست خبری را به پایان برسانیم چون خود شما باید به نشست خبری لیگ قهرمانان آسیا برسید."
در میان نشست یکی از خبرنگاران می‌خواست از حسن کامرانی‌فر که کنار تاج نشسته بود سوالی بپرسد اما تاج مانع شد و گفت کامرانی‌فر آمده که بعد از نشست با من به جایی برویم!
در پایان نشست خبری، همهمه زیادی وجود داشت و خبرنگارانی که موفق به پرسیدن سوال خود نشده بودند، همچنان اصرار داشتند که با تاج صحبت کنند. در این میان خبرنگاران تصویری یک بار دیگر تاج را به انجام مصاحبه واداشتند تا نشست خبری این بار به صورت ایستاده در گوشه‌ای از سالن ادامه یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان