تک‌چمدان سفر کنید؛ راهکارهایی برای بستن چمدان مسافرتی سبک

بستن چمدان یک نوع هنر محسوب می‌شود. بیشتر افراد با بستن چمدان مشکل دارند و پس از جمع کردن لوازم خود، با کوله‌باری از وسایل غیرضروری در چمدان روبرو می‌شوند. اگر می‌خواهید با ترفندهای بستن چمدان مسافرتی و به قولی تک‌چمدان سفر کردن آشنا شوید، ادامه این مطلب را با بامیلو بلاگ همراه باشید.

تک‌چمدان سفر کنید؛ راهکارهایی برای بستن چمدان مسافرتی سبک

بستن چمدان یک نوع هنر محسوب می‌شود. بیشتر افراد با بستن چمدان مشکل دارند و پس از جمع کردن لوازم خود، با کوله‌باری از وسایل غیرضروری در چمدان روبرو می‌شوند. اگر می‌خواهید با ترفندهای بستن چمدان مسافرتی و به قولی تک‌چمدان سفر کردن آشنا شوید، ادامه این مطلب را با بامیلو بلاگ همراه باشید.

چمدان مسافرتی سبک

هنگامی که سفر کوتاهی پیش می‌آید، همه افراد به بستن چمدان فکر می‌کنند. در بیشتر خانه‌ها یک چمدان بزرگ یا کوچک برای روزهای سفر پیدا می‌شود. در غیر این صورت انتخاب و خرید چمدان مسافرتی به دغدغه اول تبدیل خواهد شد.

برخی افراد عادت دارند که تمامی لوازم خود را در سفر همراه داشته باشند. از مسواک و آینه جیبی گرفته تا دایرةالمعارف 25 جلدی باید همواره کنار آنها باشد. بدون شک حمل بار و چمدان سنگین یکی از دشواری‌های اصلی سفر محسوب می‌شود و لذت سفر را کوتاه خواهد کرد.

دسته دیگر افرادی هستند که تا جای ممکن چمدان خود را سبک و کوچک نگاه می‌دارند. سبک سفر کردن جدای از آسودگی فیزیکی به آسودگی روحی شما نیز منجر خواهد شد. داشتن چمدان سبک به شما کمک می‌کند که در طول سفر به هر جایی که دوست داشتید سر بزنید.

1 – دسته‌بندی چمدان با بسته‌های کوچک

حتی منظم‌ترین افراد نیز با جای دادن تمامی لوازم داخل چمدان مسافرتی مشکل خواهند داشت. هنگامی که تمام لوازم خود را در چمدان قرار می‌دهید، پیدا کردن یک وسیله خاص داخل آن کار دشواری خواهد بود.

استفاده از بسته‌های کوچک داخل چمدان این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. این بسته‌های کوچک در جنس، رنگ و اندازه‌های مختلف موجود هستند. برای مثال می‌توانید پیراهن و تی‌شرت‌های خود را داخل یک بسته بگذارید؛ لوازم شخصی را در بسته‌ای دیگر قرار دهید و کتاب و ابزار مطالعه را نیز جداگانه بسته‌بندی کنید.

بهتر است بسته‌های خود را از رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. بدین ترتیب موقع گشتن داخل چمدان مسافرتی به راحتی می‌توانید بسته موردنظر را پیدا کنید. البته این بسته‌ها معمولاً بخشی از جنس مش دارند که داخل آن را قابل رؤیت می‌کند.

می‌توانید برچسبی نیز روی هرکدام از این بسته‌ها بگذارید. روی برچسب، عنوان لوازم و تک تک اقلام موجود در آن را ذکر کنید. بدین ترتیب اگر به اشتباه موردی را داخل بسته‌ای قرار داده باشید، از لیست روی بسته می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

2 – سایز مسافرتی را دریابید

هنگام انتخاب لوازم سفر مهمترین عامل باید انتخاب سایز مسافرتی و کوچک باشد. برای مثال از میان دو ضدآفتاب، موردی را انتخاب کنید که جعبه کوچک‌تری دارد. خوش‌بوکننده‌ها، لوازم آرایشی، سشوار، اتوی مو و بیشتر لوازم شخصی دارای سایز مسافرتی نیز هستند.

3 – خشک‌شویی به جای لباس فراوان

اگر سفر طولانی در پیش دارید به جای بردن لباس‌های فراوان، چند دست لباس را در چمدان مسافرتی خود جای دهید. بدون شک داشتن لباس کافی برای سفر ضروری است؛ با این وجود می‌توان چند دست لباس محدود را با خود برد و سر فرصت آنها را به خشک‌شویی سپرد.

4 – برخی چیزها را به گوشی هوشمند بسپارید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فرم آنلاین یا PDF بسیاری موارد وجود دارد. برای مثال کتاب‌های ضروری خود را در نسخه PDF روی گوشی ذخیره کنید. به جای نقشه محل موردنظر از نسخه آنلاین یا نقشه مجازی آنجا استفاده کنید.

5 – از خود سؤال بپرسید

صحبت کردن با خود همیشه کار عجیبی نیست. بیشتر ما قبل از سفر شروع به جمع کردن و تلنبار کردن وسایلی می‌کنیم که حتی یک بار هم استفاده نخواهند شد. برای مثال چرا باید پیراهنی که تابحال نپوشیده‌اید و احتمالاً نخواهید پوشید را با خود به سفر ببرید؟

هنگام برداشتن و بستن چمدان مسافرتی از خود سؤال بپرسید. آیا فلان شلوار مناسب محیط مقصد است؟ آیا دوربین DSLR برای این سفر ضروری است؟ آیا در طول سفر فرصت شنا برای بردن لوازم شنا پیش می‌آید؟ سؤال و جواب‌هایی از این دست به جمع کردن درست لوازم سفر کمک قابل توجهی خواهد کرد.

چمدان سبک و مناسب

ممکن است وسایل شما در مجموع بسیار اندک باشد؛ تا جای ممکن از بردن لوازم غیرضروری خودداری کنید؛ تمامی موارد پیشین را نیز رعایت کرده باشید؛ با این وجود چمدان مسافرتی سنگین و بزرگ می‌تواند تمام این نقشه‌ها را نقش بر آب کند.

هنگام انتخاب چمدان مسافرتی، جدای از اندازه و قیمت مناسب باید به وزن آن نیز دقت زیادی داشت. حمل یک چمدان سنگین برای لوازم اندک سفر، کاری آزاردهنده است. سعی کنید چمدان استاندارد و مناسبی تهیه کنید و اندازه چمدان نیز مناسب لوازم سفر شما باشد.

جدای از اندازه کوچک و سبک، کیفیت چمدان نیز باید مناسب باشد. چمدان مسافرتی امکانات متعددی جهت بسته‌بندی درست لوازم در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال بندهای مخصوص و حتی کیسه‌های بسته‌بندی نیز همراه برخی چمدان‌ها عرضه می‌شوند.

اگر موارد ضروری سفر خود را از قبل تهیه نکنید، هیچ‌کدام از موارد اشاره شده در این مطلب نمی‌تواند پاسخگو باشد. سعی کنید تنها لوازمی را با خود به سفر ببرید که بدون شک از آنها استفاده خواهید کرد.

اگر شما نیز راهکارهایی برای سفر کردن سبک و بستن چمدان مسافرتی سراغ دارید، آنها را با ما و دوستان خود نیز در میان بگذارید. منتظر دیدگاه‌های شما خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان