رادیومهر:

رادیویی برای ناشنوایان!

«رادیو برای ناشنوایان هم شنیدنی می‌شود!» این گفته عجیب مدیر رادیوسلامت و روز جهانی ناشنوایان بهانه ای شد تا درباره این ایده، با فاطمه شهبازی یکی از سردبیران این شبکه گفتگو کنیم.

رادیویی برای ناشنوایان!

دانلود

مجله مهر - فاطمه باقری: همین چندوقت پیش بود که چند جوان در ویدیوهایی، ترانه‌ موسیقی‌های محبوب روز را به زبان اشاره برای ناشنوایان لب‌خوانی کردند: «موزیک به زبان اشاره!» این ایده آن‌قدر شیرین بود که برای آدم‌های شنوا هم جذابیت داشت و هنوز هم در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.

قصه رادیو هم همین است. «رادیو» و «مخاطب ناشنوا» یعنی کنار هم نشستن دنیایی سکوت در کنار دریایی از موسیقی و صدا، طوری که انگار حتی فکر دوستی این دو غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما برنامه سازان رادیو سلامت می‌گویند قرار نیست بین این همه برنامه آموزشی و پزشکی، مخاطب ناشنوا را فراموش کنند؛ حتی اگر این کار از نظر علم رسانه، به قیمت تغییر کارکرد رادیو تمام شود.

آنها از هفته پیش و از روز جهانی زبان اشاره، یکشنبه ها ساعت 15- 16 با پخش زنده اینترنتی از فضای استودیو، میهمان خانه‌های ناشنوایان و کم‌شنوایان هستند. در این «مجله پزشکی» علاوه بر کارشناسان، مجریان آشنا به زبان اشاره هم حضور دارند تا موضوعات مهم پزشکی را با مخاطب ناشنوا و کم شنوا درمیان بگذارند.

به عبارت بهتر ناشنوایان گرامی می‌توانند از طریق رابط ناشنوایان برنامه‌های رادیوسلامت را به صورت تصویری ببینند و با آن ارتبط برقرار کنند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر