ماهان شبکه ایرانیان

جزییات شروط محدودکننده فرودگاه امام برای فعالیت تاکسی‌های آنلاین

فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دیگر پذیرای تاکسی‌های اینترنتی نیست. این خبری است که امروز از سوی «شهرام آدم نژاد»، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی منتشر شد. او گفته بود که شرایطی وجود داشته که تاکسی‌های اینترنتی آنها را نپذیرفته‌اند و علت ممنوعیت فعالیت آنها نیز همین مسئله است.

جزییات شروط محدودکننده فرودگاه امام برای فعالیت تاکسی‌های آنلاین

فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دیگر پذیرای تاکسی‌های اینترنتی نیست. این خبری است که امروز از سوی «شهرام آدم نژاد»، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی منتشر شد. او گفته بود که شرایطی وجود داشته که تاکسی‌های اینترنتی آنها را نپذیرفته‌اند و علت ممنوعیت فعالیت آنها نیز همین مسئله است.

اما شروطی که آدم نژاد بدون ذکر جزییات به آنها اشاره می‌کند چه هستند؟ «هومن دمیرچی»، معاون عملیات، عضو هیات مدیره و هم‌موسس تپسی در گفتگو با دیجیاتو از جزییات این سه شرط خبر داد و گفت در طول سه ماه، بیش از 10 جلسه با مدیران فرودگاه برگزار شده است:

«سه شرط برای ما گذاشتند. اول اینکه به ازای هر سفر، عوارضی را به فرودگاه پرداخت کنیم. شرط دوم این بود که مسافر باید در فاصله 500 متری از در اصلی سوار شود. شرط سوم هم این بود که سیستم اختصاص سفر از وضعیت فعلی، به وضعیت سنتی نوبت‌دهی تاکسیرانی فرودگاه تغییر کند.»

او اشاره می‌کند اگرچه تپسی با شرط اول موافقت کرده، اما دو شرط بعدی به گونه‌ای تنظیم شده که ساختار یک تاکسی آنلاین و استفاده از آن برای مسافر را به یک چالش تبدیل کند:

«نمی‌توانیم به مسافری که بار دارد بگوییم 500 متر آنطرف‌تر سوار خودرو شوید. از طرفی تغییر هسته سیستم و ارائه سیستم نوبت‌دهی با ماهیت ما متناقض است. در قالبی که ما کار می‌کنیم، فاصله مسافر و راننده سنجیده می‌شود و امتیاز راننده در کنار چند فاکتور دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد تا در نهایت نزدیک‌ترین و با‌کیفیت‌ترین راننده به سراغ مسافر بیاید. اگر قرار باشد با حالت نوبت‌دهی جلو برویم، تمام این بهینه‌سازی‌ها بیهوده است و برمی‌گردیم به حالت 10 سال پیش.»

معاون عملیات تپسی می‌گوید دو شرط آخر مدیران فرودگاه امام قابل پذیرش نبوده‌اند و از طرفی، این شروط جزء خطوط قرمز تصمیم‌گیران به حساب می‌آمدند؛ در نتیجه تفاهمی شکل نمی‌گیرد. دمیرچی اشاره می‌کند که اکنون نیز ابلاغی رسمی به دست تپسی نرسیده و آنها نیز خبر را در رسانه‌ها دیده‌اند.

مذاکرات تاکسی‌های آنلاین با فرودگاه امام البته سابقه‌ای طولانی‌تر از چندماه گذشته دارد. هم‌موسس تپسی می‌گوید که حدود 2 سال پیش، این شرکت به مدیران این فرودگاه پیشنهاد می‌دهد تا یک سرویس VIP برای آنها راه‌اندازی کند اما به دلیل تغییرات مدیریتی چندباره در راس مدیران فرودگاه امام، این بحث مسکوت می‌ماند تا اینکه حدود 10 ماه پیش، خود مدیران فرودگاه از تاکسی‌های آنلاین می‌خواهند تا همکاری را آغاز کرده و این سه شرط را رعایت کنند.

این در حالیست که نوع عملکرد تاکسی‌های آنلاین بر مبنای کیفیت بالاتر راننده و فاصله آنها از مسافر است و به نظر می‌رسد به دلیل کاهش درآمد رانندگان تاکسی‌های خود فرودگاه، شروطی پیش پای مدیران تاکسی‌های آنلاین قرار گرفت تا آنها را محدود کند. دمیرچی می‌گوید اگر فرودگاه اجازه می‌داد تاکسی‌هایش در سیستم تپسی فعالیت کنند درآمد آنها 30 الی 40 درصد افزایش پیدا می‌کرد اما این پیشنهاد از سوی مدیران فرودگاه امام خمینی پذیرفته نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تپسی هنوز هم به دنبال تعامل با فرودگاه امام است یا خیر می‌گوید: «رویکرد ما همواره یک رویکرد تعاملی با بخش‌های قانون‌گذار، دولتی و حتی مدیران فرودگاه امام است. امروز برای صحبت دوباره هیچ مشکلی نداریم، اما این صحبت باید در قالب یک چارچوب منطقی باشد تا حقوق مسافر حفظ شود و این قوانین محدودیتی ایجاد نکنند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان