ترامپ: ایران بهتر است فعالیت‌های هسته‌ای انجام ندهد/ اوباما پول نقد به ایران داد

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش گفت ایران بهتر است فعالیت‌های هسته‌ای انجام ندهد.

ترامپ: ایران بهتر است فعالیت‌های هسته‌ای انجام ندهد/ اوباما پول نقد به ایران داد

تسنیم نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در ویرجینیای غربی به تکرار ادعاها علیه ایران و توافق هسته‌ای برجام پرداخت.

ترامپ در بخشی از این سخنرانی به گفت‌وگویش با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی اشاره کرد و از حمایت‌های آمریکا از ارتش سعودی انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من عربستان سعودی را دوست دارم؛ رهبر فوق‌العاده آنها، ملک سلمان را هم همینطور. همین امروز صبح با او صحبت کردم. به او گفتم پادشاه! شماره چندین تریلیون دلار پول دارید. بدون ما چه کسی می‌داند چه بر سرتان می‌آید؟ شاید نتوانید آن هواپیماها را نگاه دارید. می‌دانید چرا؟ چون به آنها حمله خواهد شد.»

ترامپ گفت: «حالا که ما هستیم، آنها امن هستند. کاملاً امن! ولی ما چیزی که باید را به دست نمی‌آوریم. داریم به ارتش آنها یارانه می‌دهیم. گفتم بگذار سوالی از شما بپرسم. چرا ما داریم به ارتش این کشورهای واقعاً ثروتمند یارانه می‌دهیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از برشمردن دستاوردهای ادعایی‌اش در مذاکره با کره شمالی گفت: «اوباما در توافق ایران، 1.8 میلیارد دلار پول نقد! پول نقد! پول نقد به ایران داد. می‌دانید چقدر پول است. هیچ‌کس هم نگفت که امتیاز زیادی واگذار کرد. غیر از من. به همین خاطر هم به آن توافق خاتمه دادم.»

ترامپ سپس به تریبونی که مقابلش قرار داشت اشاره کرد و گفت که 1.8 میلیارد دلار پول نقد به معنی آن است که دو برابر این تریبون پول به ایران داده شود.

وی گفت: «از کدام جهنمی این 1.8 میلیارد دلار را آورده‌اید؟ نگذارید کسی بگوید که این پول برای گروگان‌ها بوده است.»

ترامپ همچنین گفت: «من ایالات متحده را از توافق یکجانبه و وحشتناک ایران خارج کردم و ایران دیگر آن کشور سابق نیست. بهتر است که آنها فعالیت هسته‌ای انجام ندهند. آن کشور سابق نیست.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان