دوباره سعید عبدولی، دوباره جنجال و حاشیه!

‌نمی‌دانیم عبدولی در حاشیه است یا حاشیه در عبدولی که هر‌جا پا می‌گذارد جنجال هم از آنجا سردر‌می‌آورد! البته کم بدشانسی هم نیاورده که اگر این‌طور نبود باید سه مدال طلای دیگر از رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در کارنامه‌اش دیده می‌شد.

روزنامه اعتماد - حمید رعنا: نمی‌دانیم عبدولی در حاشیه است یا حاشیه در عبدولی که هر‌جا پا می‌گذارد جنجال هم از آنجا سردر‌می‌آورد! البته کم بدشانسی هم نیاورده که اگر این‌طور نبود باید سه مدال طلای دیگر از رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در کارنامه‌اش دیده می‌شد.

پسر همیشه جنگنده کشتی فرنگی ایران یک دوره به دلیل ضرباتی که با سر به دلیل سبک مبارزه‌اش به صورت رقبا می‌زد اسمش سر زبان‌ها افتاده بود و یک برهه به علت قضاوت داوران تا بسیاری از علاقه‌مندان به کشتی او را یکی از مظلوم‌ترین کشتی‌گیران یک دهه اخیر کشتی ایران بدانند که همواره قربانی داوری شده است. البته نباید منکر این موضوع شد که نحوه مبارزه خود او این فرصت و امکان را به داوران خودفروخته می‌داد تا او را جریمه کنند و به رقبایش امتیاز دهند؛ اما سعید کمتر از این ماجراها درس گرفته و هنوز هم شانه به شانه با جنجال و حاشیه حرکت می‌کند؛ به نحوی که گویی این حواشی مسری بوده و از او به برادران کوچک‌ او که سعید را الگوی خود می‌دانند سرایت کرده است.

نام عبدولی روز گذشته یک ‌بار دیگر در ورزش ایران حاشیه‌ساز شد. او در رقابت پر حرف و حدیث انتخابی که در خانه کشتی برگزار شد، بار دیگر رقابت پرحاشیه‌ای را به نمایش گذاشت تا معلوم شود که با تمام ارفاق‌هایی که اعضای شورای فنی به او کرده‌اند، هنوز به نوعی کله‌اش بوی قورمه سبزی می‌دهد و قصد سر به راه شدن ندارد.

جنجال دوباره عبدولی در انتخابی کشتی فرنگی

عبدولی و حاشیه المپیک

جمله جنجالیِ «...تو المپیک و هرچی که هست» در المپیک 2016 برزیل، عبدولی را به شهرت و معروفیت چشمگیری رساند. صحنه‌ای که سعید پس از شکست مقابل مارک مادسن دانمارکی زمین و زمان را به هم دوخت و حواله المپیک و هرچه که هست کرد، بارها و بارها در صفحات مجازی چرخید و بازنشر شد به نحوی که شاید کسی را پیدا نکنید که آن صحنه جنجالی را ندیده باشد و لبخند‌زنان در موردش جوک نساخته و حرف نزده باشد. در جهانی سال 2017 پاریس هم چیزی نمانده بود عبدولی پس از شکست پر‌حرف و حدیث از نظر داوری مقابل ویکتور نمس صربستانی یک‌بار دیگر خاطره المپیک را برای علاقه‌مندان به خود و ورزش زنده کند.

حق‌خوری در اینچئون

البته نام سعید قبل‌تر در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و در حق‌خوری علنی مقابل جی هیون جونگ قهرمان المپیک 2004 آتن از کره‌جنوبی بر سر زبان‌ها افتاده بود. در حالی که عبدولی پنج بار فن فیتو را روی حریف کره‌ای اجرا کرد و حتی داوران ضربه فنی اعلام کرده بودند به یکباره با دخالت کیم رییس شورای کشتی آسیا، میخالوف و طاهر غلام‌اف ازبکستانی، امتیازاتی که سعید کسب کرده بود نادیده گرفته شد تا فرنگی‌کار کشور میزبان پیروز میدان معرفی شود. همه این صحنه زشت را دیدند و فدراسیون کشتی نامه شکایت‌آمیزی به اتحادیه جهانی نوشت و خواستار برخورد با عوامل این حرکت ناجوانمردانه و عذرخواهی آنها شد.

اما داستان‌های سعید پایانی ندارد و هر چند وقت یک‌بار باید شاهد این باشیم که نام او بابت جنجالی دیگر تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شده است. اردیبهشت ماه و در انتخابی تیم ملی بود که دست گل تازه‌ای آبیاری شد و این‌بار سعید تنها نبود و کار کار عبدولی‌ها بود؛ سعید به همراه سامان و کرامت دو برادر کوچک‌تر خود جنجال‌ساز شدند تا معلوم شود که عبدولی‌ها جنبه باخت ندارند و یک‌تنه توان آن را دارند که به تنهایی یک رشته ورزشی را به حاشیه ببرند.

درگیری با انصاری

اردیبهشت ماه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شناسایی نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی جاکارتا، در تالار قدیمی و مملو از تماشاگر هفتم تیر تهران در حال برگزاری بود و عبدولی در دومین مبارزه خود به مصاف ایمان انصاری از تهران رفته و در حالی که 2 بر صفر از حریف خود پیش بود به دلیل زدن ضربات سر به صورت حریف در جریان مبارزه، با واکنش حریف روبه‌رو شد و به دلیل ادامه‌دار شدن این درگیری و گلاویز شدن دو کشتی‌گیر، هر دو با رای داوران دیسکالیفه و از رقابت‌ها اخراج شدند.

این درگیری در بیرون از تشک نیز به‌شدت ادامه پیدا کرد و ماموران وارد عمل شدند تا دو کشتی‌گیر را از هم جدا کنند؛ اما این نیز پایان ماجرا نبود و زمانی که دو کشتی‌گیر به رختکن رسیدند، درگیری‌های شدیدی میان آنها رخ داد و گویا برادران عبدولی حسابی از خجالت او درمی‌آیند. البته انصاری نیز در جریان مبارزه به سمت عبدولی حمله کرد و هر دو طرف در این درگیری مقصر بودند اما این ماجرا به سالن رختکن و حتی خیابان نیز کشیده شد.

برادران انصاری کشتی‌گیر تهرانی به همراه دوستان او بیرون از سالن منتظر برادران عبدولی بودند و با داد و فریاد به این موضوع معترض بودند که چرا انصاری را در رختکن کتک زده‌اند. در نهایت با صحبت‌های مسوولان فدراسیون با دو کشتی‌گیر و دخالت نیروی انتظامی موضوع در ظاهر خاتمه یافت تا انصاری و دوستانش از اطراف سالن هفتم‌تیر پراکنده شوند.

جنجال دوباره عبدولی در انتخابی کشتی فرنگی

جنجال در انتخابی تیم ملی

پس از جنجال و درگیری سعید، این‌بار برادر وی در مبارزه با حریف دست به حرکات غیراخلاقی زد. سامان عبدولی در مبارزه مقابل محمد نوربخش در حالی که 1 بر 1 تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود به داوری اعتراض‌های بی‌مورد داشت و در نهایت با دو ضربه سر محکم به صورت نوربخش باعث شکافته شدن ابروی او و جاری شدن خون از صورت حریف شد. این اقدام غیراخلاقی سامان باعث شد داوران 2 امتیاز دیگر به نوربخش دهند. عبدولی مدعی بود که نوربخش به او فحش داده است. با پایان مبارزه که به حذف سامان از مسابقات بابت دو باختش انجامید، او خارج از تشک کشتی نیز با انجام حرکاتی ناشایست قصد داشت به نوربخش حمله کند که ماموران نیروی انتظامی مانع اقدام او شدند.

درگیری‌های برادران عبدولی به اینجا ختم نشد و کرامت عبدولی برادر سوم و کوچک‌تر نیز با حرکات نامناسب خود در دیدار با محمدرضا گرایی کاری کرد تا این سه برادر در باخت و بداخلاقی هت‌تریک کنند. کرامت بعد از ضربه فنی به صورتی ناشایست به داوری دیدار اعتراض کرد تا نشان دهد که هیچ‌کدام از برادران عبدولی طاقت و جنبه شکست را ندارند. اعتراض برادر کوچک‌تر آنقدر ادامه پیدا کرد که مربی این کشتی‌گیر مجبور شد روی تشک آمده و شاگرد خود را به بیرون هدایت کند.

محرومیت برای 3 برادر

حالا تصویر حرکات نامناسب این سه ورزشکار که از سرمایه‌های کشتی فرنگی کشورمان بودند در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید و عبدولی‌ها را در راس اخبار ورزشی قرار داده بود.پس از این اتفاقات همه منتظر بودند ببینند کمیته انضباطی فدراسیون چه تصمیمی در خصوص سعید و دو برادر دیگرش می‌گیرد. به دلیل اتفاقات رخ‌داده در دیدار سعید عبدولی و انصاری پیش‌بینی می‌شد هر دو کشتی‌گیر با محرومیت سنگین از سوی کمیته انضباطی فدراسیون مواجه شوند. در نهایت هر سه برادر با محرومیت مواجه شدند و تصمیم بر این شد تا سعید به دلیل درگیری 6 ماه از حضور در میادین کشتی محروم شود؛ اما پس از مدتی محرومیت وی بخشیده و اعلام شد او باید در انتخابی درون‌اردویی برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان شرکت کند تا همین موضوع نیز حاشیه‌ساز شده و حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد آن راه بیفتد.

بازگشت به میدان

در حالی که قرار بود عبدولی پنجشنبه به مصاف رقبایش برود اما به یکباره اعلام شد که او قصدی برای حضور در انتخابی ندارد تا به این ترتیب شانس حضور در جهانی را از دست دهد. او حتی به همراه سایر ملی‌پوشان برای دریافت ویزا به سفارت مجارستان نرفت.پس از این اتفاق انتظار می‌رفت فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی این‌بار دیگر قاطعانه در قبال این بی‌نظمی‌ عبدولی موضع بگیرند و یوسف قادریان را به عنوان ملی‌پوش انتخاب کنند اما در تصمیمی عجیب عنوان شد به دلیل برگزاری داربی، رقابت‌های انتخابی وزن 82 کیلوگرم روز شنبه برگزار می‌شود!

بالاخره صبح روز شنبه رقابت انتخابی برگزار شد و عبدولی در مبارزه نخست برابر کیوان رضایی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. در جریان نخستین دیدار از فینال انتخابی وزن 82 کیلوگرم، عبدولی در یک مبارزه حساس و سخت موفق شد با نتیجه 1 بر 1 یوسف قادریان را شکست دهد. سه دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه 1 بر صفر به سود قادریان به پایان رسیده بود.

عبدولی پس از پیروزی مقابل حریف باز هم حاشیه‌ساز شد و با خداحافظی از اعضای کادر فنی اعلام کرد دیگر کشتی نمی‌گیرد و اقدام به ترک سالن کرد، این در حالی بود که او نیم ساعت دیگر باید در فینال دوم به مصاف قادریان می‌رفت اما اعلام کرد که فقط آمدم خودم را ثابت کنم و بروم! احد پازاج مدیر تیم ملی نیز به او اعلام کرد که «خودت را برای کشتی بعد آماده کن.» نیم ساعت دیگر باید عبدولی روی تشک حاضر می‌شد و در حالی که قادریان انتظار او را می‌کشید خبری از سعید نبود تا اینکه بالاخره و بعد از کلی تاخیر عبدولی روی تشک آمد.

جنجال دوباره عبدولی در انتخابی کشتی فرنگی

پیروزی و درگیری عبدولی

سعید عبدولی در دومین مبارزه فینال با نتیجه 4 بر صفر برابر یوسف قادریان به برتری رسید و به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان انتخاب شد. قادریان پس از این شکست به سمت شورای فنی و کادر فنی آمد و به آنها اعتراض کرد.

قادریان با تشویق اعضای شورای فنی و کادر فنی تیم ملی، اعتراض خود را به برگزاری دوباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی نشان داد. پس از آن برادران گرایی، ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی به همراه طرفداران قادریان با فریاد نسبت به اتفاقات رخ‌داده شدیدا اعتراض کردند. در ادامه ،درگیری میان طرفداران دو کشتی‌گیر اوج گرفت و به بیرون سالن کشیده شد که همراه با به‌کار بردن الفاظ رکیک بود.برخی افراد نیز سعی در آرام نگه داشتن عبدولی و خودداری وی از درگیری بودند و دو کشتی‌گیر به سالن خانه کشتی هدایت شدند.

در نهایت این اتفاقات تلخ پس از چند دقیقه به پایان رسید.پس از درگیری، اعضای شورای فنی و کادر فنی شدیدا از نحوه برخورد هر 2 کشتی‌گیر گلایه داشتند و به همین دلیل ممکن است روی نام عبدولی و قادریان برای حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان خط بکشند و هیچ کشتی‌گیری در این وزن اعزام نشود.قرار است اعضای شورای فنی کشتی فرنگی جلسه‌ای را به ریاست رسول خادم برگزار کنند و درباره اتفاقات رخ‌داده تصمیم‌گیری کنند.

با توجه به مشکلات شدید مالی فدراسیون کشتی و احتمال اعزام ناقص تیم‌های ملی به رقابت‌های جهانی پس از افزایش شدید نرخ ارز، قرار است این موضوع نیز در جلسه شورای فنی مورد بررسی نهایی قرار گیرد.به گفته اعضای شورای فنی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هیچ‌گونه مساعدت و همراهی برای حل مشکل فدراسیون کشتی در این باره نداشته‌اند.رقابت‌های جهانی 2018 از 28 مهرماه سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان