راه حل های آسان برای درمان کم خونی

کم خونی همان کاهش غلظت هموگلوبین خون در بدن انسان است. شایع ترین علت کم خونی فقر آهن است، اما می تواند در نتیجه بیماری های مختلف نیز رخ دهد. با راه حل های آسان درمان کم خونی آشنا شوید.

کم خونی همان کاهش غلظت هموگلوبین خون در بدن انسان است. شایع ترین علت کم خونی فقر آهن است، اما می تواند در نتیجه بیماری های مختلف نیز رخ دهد. برای افرادی که از کم خونی کمبود آهن رنج می برند، ما غذاهایی را به شما توصیه می کنیم که سرشار از اهن هستند. همچنین باید برنامه روزانه خود را تنظیم نمایید. در ادامه با راه حل های آسان درمان کم خونی آشنا شوید.

 

درمان کم خونی

 

برخی از علائم و نشانه های کم خونی

در برخی موارد، کم خونی می تواند نشان دهنده بیماری خاص یا بیماری سیستم ایمنی بدن باشد. اگر یکی از علائم شایع کم خونی را مشاهده کرده و یا این بیماری در خانواده شما وجود دارد، نسبت به علائم آن اگاه تر و حساس تر باشید. علائم شایع آن عبارتند از:

  • رنگ پریدگی
  • خستگی یا کسل بودن
  • تنفس دشوار
  • سردرد
  • مشکلات دید
  • بیخوابی
  • تغییرات چرخه قاعدگی

 

درمان کم خونی

اگر به تازگی با استفاده از علائم کم خونی، با این بیماری مواجه شده اید؛ ابتدا باید با یک متخصص مشورت کنید تا عمل تشخیص و درمان به خوبی انجام شود. در بسیاری از موارد، یک متخصص به سادگی مکمل های آهن را تجویز می کند. ما باید با این مکمل ها مراقب باشیم، زیرا آنها بسیار اکسید کننده هستند و ممکن است باعث درد معده شوند. اگر این چیزی است که برای شما تجویز شده است، توصیه می کنیم آنها را با ویتامین C مصرف کنید و در صورت برورز مشکل با پزشک خود مشورت کنید. قوانین زیر برای جذب اکثر آهن ممکن است که از طریق طبیعی ترین راه ممکن انجام خواهد شد.

 

درمان کم خونی

 

لیمو

 لیمو منبع عالی ویتامین C است که به بهبودی جذب آهن از منابع غذایی کمک می کند. ساده ترین راه، ترکیب آن به عنوان چاشنی مواد غذایی خود به ویژه برای غذاهای غنی از آهن، از جمله گوشت، ماهی، یا سالاد است.

 

آجیل مغز

مغزها دارای محتوای بسیار بالای آهن هستند. شما می توانید آنها را به آرامی بخورید یا با غذای خود ترکیب کنید. ارزش غذایی ان ها به خصوص برای کودکان بسیار مهم خواهد بود. در این میان، خوردن پسته برای افرادی که زیاد کار می کنند، بسیار توصیه می شود.

 

مخلوط سبزیجات

سالاد شامل سبزیجات تازه، خام و متنوع یک منبع فوق العاده آهن است. ما فقط در مورد کاهو و گوجه فرنگی صحبت نمی کنیم - شما می توانید میوه های خشک، اسفناج خام، فلفل، هویج، سیب، آفتابگردان و کدو تنبل را اضافه کنید و آن را با روغن زیتون آغشته کرده و به آن لیمو اضافه نمایید.

 

درمان کم خونی

 

عدس

عدس همیشه برای کم خونی توصیه شده است. در فصل زمستان و در فصول سرد تر می توانیم آنها را به صورت بخارپز مصرف نماییم. اما نباید آن ها را در زمان تابستان فراموش کنید. زیرا کم خونی می تواند در طول فصل های گرم حتی بدتر شود.

 

حمام آفتاب

آفتاب گرفتن روزانه می تواند به ما کمک کند سطح مواد معدنی بدن خود را حفظ نماییم. این باید در اوایل صبح یا کمی قبل از غروب خورشید انجام شود، و پس از آن می توانیم دوش آب سرد بگیریم.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان