آبشار کوه سر

نشتارود با ۵۹۶۷ نفر جمعیت در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۳۲ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد

آبشار کوه سر مازندران در حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپه او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، آبشار زیبایی قرار گرفته است. نشتا به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر، به نشتارود شهرت یافته است.
نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار زیبا علاوه بر طی کردن جاده ی خاکی که چشم انداز زیبایی دارد، باید از رودخانه نیز عبور کرد که خالی از لطف نیست. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا” در فصول پر آب، بسیار زیبا و با شکوه هستند.
استان مازندران از گذشته بدلیل آب و هوای معتدل و جاذبه های طبیعی مورد توجه گردشگران بوده است. اغلب شهرهای استان دارای جاذبه های طبیعی است و در ایام مختلف سال به خصوص در فصل گرما میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. یکی از این شهرهای استان مازندران شهرستان تنکابن است که دارای جاذبه های بکر و طبیعی می باشد.
آب و هوای آبشار کوهسر از جاهای دیدنی مازندران خنک و مطبوع است و درختان سر به آسمان کشیده، بخش عمده فضا را سایه انداخته اند. پس به راحتی می توان در اولین زمین صاف، بساط پیکنیک را به پا کرد. به دلیل دست نخورده بودن این منطقه ، نباید انتظار امکانات رفاهی برای توریستان را داشت.
از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، منطقه ییلاقی داغ کوه، مرداب نشتارود، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد. تمامی اینها در فواصل کمی از هم قرار دارند اما بازدید از آنها نیازمند زمان است. اگر امکانش برایتان فراهم بود، چادر و کیسه خواب و ملزومات سفر را برداشته و حداقل یک شب را در این منطقه بگذرانید.
مجموعه آبشار کوهسر از جاهای دیدنی مازندران بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است که با توجه به زیبایی کم نظیرش برای بسیاری از عموم مردم ما ناشناخته است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای گردشگران و دوستداران طبیعت باشد.مجموعه آبشارهای کوهسر در استان مازندران واقع است. حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، جاده ای خاکی ولی با چشم اندازی بسیار زیبا وجود دارد. برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا” در فصول پر آب، به غایت زیبا و با شکوه هستند.

نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. نشتا به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود نامیده شد. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، مرداب نشتارود، منطقه ییلاقی داغ کوه، آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد.

آبشار کوه سر

 

آبشار کوه سر

آبشار کوه سر

 

آبشار کوه سر

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان