نامزد دختر، فرش‌های گرانقیمت را از خانه دایی دختر مورد علاقه اش سرقت کرد

دزدی خانو ادگی

داماد شیادی که با اطلاع از اینکه عموی نامزدش به همراه خانواده‌اش به مسافرت رفته‌اند، به خانه او رفت و فرش‌های گرانقیمت او را که بیش از پنج میلیارد تومان قیمت داشتند، به سرقت برد

دزدی خانو ادگی

داماد شیادی که با اطلاع از اینکه عموی نامزدش به همراه خانواده‌اش به مسافرت رفته‌اند، به خانه او رفت و فرش‌های گرانقیمت او را که بیش از پنج میلیارد تومان قیمت داشتند، به سرقت برد. دست این جوان طمعکار خیلی زود برای پلیس رو شد.

به گزارش به نقل از قانون ،چندی پیش سرقتی از خانه‌ای در محدوده شهرک غرب به پلیس 110 اعلام شد و تیمی از کلانتری 134 برای بررسی ماجرا وارد عمل شد.با حضور ماموران در محل سرقت واقع در یک باغ-ویلا و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که دزد یا دزدان با تخریب در ورودی ساختمان مسکونی داخل ویلا، اقدام به سرقت هفت فرش قدیمی و نفیس به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومانی و مقداری طلا و جواهرات داخل خانه کرده‌اند .

با تشکیل پرونده مقدمات و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه دوی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت. مالباخته در تحقیقات به کارآگاهان گفت: ساعت 9 شب همراه خانواده‌ام از مسافرت چندروزه به خانه رسیدیم. زمان ورود به خانه متوجه تخریب قفل در خانه شدیم.به طور سریع وارد خانه شدم و در همان وارسی اولیه متوجه شدم که با وجود اینکه در داخل ساختمان اموال باارزش دیگری نیز وجود داشته اما دزد اقدام به سرقت فرش‌های بسیار نفیس و مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه کرده است.

مالباخته در خصوص ارزش فرش‌های سرقت‌شده گفت: این فرش‌های دستباف بسیار قدیمی و نفیس هستند و طی چندین نسل به بنده رسیده‌اند و هیچ نسخه دومی از هیچ‌کدام از آن ها در کشور وجود ندارد. طی آخرین برآورد قیمت انجام شده، ارزش این هفت فرش بیش از پنج میلیارد تومان برآورد شده و حتی افرادی قصد خرید آن‌ها و پرداخت پولی بیشتر از دو میلیارد بوده و هستند اما با این وجود من حاضر به فروش آن‌ها نشدم.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع کردند که فرد ناشناسی با مالباخته تماس گرفته و مدعی شده است سرقت فرش‌ها توسط شرکای مالباخته انجام شده است. مالباخته در این باره به کارآگاهان گفت: فرد ناشناسی طی تماس تلفنی با بنده عنوان کرد که سرقت توسط شرکای کاری بنده در یک پروژه ساختمانی صورت گرفته است که از چندی پیش با آن‌ها دچار اختلاف مالی شده‌ام.

در شرایطی که تمرکز کارآگاهان روی تماس‌های تلفنی فرد ناشناس قرار گرفته بود، این‌بار چند نامه با مضمون تهدیدآمیز برای مالباخته ارسال شد که در آن‌ها عنوان شده بود:«در صورت ادامه پیگیری پرونده سرقت فرش‌ها، مشکلات جدی برای شما و اعضای خانواده تان ایجاد خواهد شد».

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از محل سرقت، زمان سرقت، اموال سرقت شده، تماس‌های فرد ناشناس و درنهایت نامه های تهدیدآمیز، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فرد یا افرادی صورت گرفته باشد که اطلاعات دقیقی از اعضای خانواده مالباخته، نگهداری اموال سرقت شده و همچنین ادامه پیگیری پرونده سرقت از سوی مالباخته در اختیار داشته‌اند. بدین ترتیب تحقیقات پلیسی بر دوستان، بستگان و افراد مرتبط با مالباخته و اعضای خانواده او تمرکز پیدا کرد.

در ادامه تحقیقات به عمل آمده،کارآگاهان موفق به شناسایی مردی حدود 35 ساله به نام «امیر» شدند که بنابر اظهارات مالباخته، حدود دو سال پیش به خواهرزاده مالباخته پیشنهاد ازدواج داده و طی این مدت با خواهرزاده او نامزد شده است.

مالباخته در اظهارات خود گفت: خواهرزاده بنده از دوران کودکی همراه من و خانواده‌ام زندگی می‌کند و بنده سرپرستی او را نیز بر عهده دارم. حدود دو سال پیش، امیر با مراجعه به محل سکونت بنده و خانواده‌ام مدعی شد که به خواهرزاده بنده علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با وی را دارد. من نیز پس از صحبت با خواهرزاده ام و اطلاع از علاقه او به این جوان با ازدواج آن‌ها موافقت کردم. طی این مدت و به منظور آماده شدن شرایط ازدواج بین این جوان و خواهرزاده‌ام رابطه نامزدی ایجاد شد و او هر از گاهی و برای ملاقات با خواهرزاده‌ام به منزل ما تردد دارد.

بازداشت نامزد تبهکار

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که امیر از مسافرت مالباخته به خارج از تهران، مدت مسافرت و حتی زمان مراجعت آن‌ها به تهران اطلاع دقیق داشته است.

با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق به دست آمده در خصوص شخص «رضا» و احتمال نقش و مشارکت وی در انجام سرقت تخته فرش‌های نفیس، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت رضا در منطقه تهرانپارس و انجام هماهنگی با مقام قضایی، اقدام به بازرسی محل سکونت وی در منطقه تهرانپارس کرده و طی بازرسی از این محل، موفق به کشف تعداد سه فرش از تخته فرش مسروقه می‌شوند.

اعترافات داماد شیاد

رضا که پس از کشف سه فرش متعلق به مالباخته، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، صراحتا به ارتکاب سرقت اعتراف کرد. او در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در مدتی که تحت عنوان یکی از بستگان مالباخته به محل سکونت او تردد داشتم، اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت کاری، مالی و در نهایت نگهداری تخته فرش‌های گرانقیمت در داخل خانه او پیدا کرده بودم و همین اطلاعات زمینه‌ای شد تا طراحی سرقت فرش‌ها را انجام دهم. در نهایت زمانی که اطلاع پیدا کردم که مالباخته به همراه تمامی اعضای خانواده اش قصد مسافرت به خارج از تهران را دارد، تصمیم به اجرای نقشه سرقت گرفتم و دو روز پیش از مراجعت مالباخته به تهران پس از ورود به داخل ویلا، ابتدا اقدام به تخریب در ساختمان داخل حیاط کرده و با اطلاع از محل نگهداری فرش‌ها به سراغ آن‌ها رفته و اقدام به سرقت‌شان کردم.

متهم در خصوص سرنوشت چهار تخته فرش دیگر نیز عنوان کرد که آن‌ها را در منزل یکی از دوستانش در منطقه تهرانپارس پنهان کرده است که بلافاصله این مکان نیز شناسایی و چهار فرش و مجموعا تمامی فرش‌های سرقت‌شده کشف به مالباخته بازپس داده شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان