به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری میزان، جادههای هند برای عابران پیاده کشندهتر شده اند چرا که دادههای دولت هند نشان میدهد که تلفات عابران پیاده از 12 هزار و 300 نفر در سال 2014 به 20 هزار 457 نفر در سال 2017 رسیده است که حاکی از یک افزایش 66 درصدی است.
روزنامه تایمز او ایندیا، آمار منتشر شده نشان میدهند که سال گذشته روزانه 56 عابر پیاده در جادهها و خیابانهای هند کشته شده اند. این افزایش تلفات با وجود وعدههای سیاست مداران هندی در خصوص در اولویت قراردادن امنیت عابران پیاده رخ داده است.
عابران پیاده آسیب پذیرترین گروه استفاده کننده از مسیرها میباشند، زیرا در صورت وقوع یک حادثه آنها هیچ محافظی ندارند. دوچرخه سواران و موتور سیکلت سواران نیز در این گروه قرار میگیرند.
با توجه به دادههای رسمی دولت هند، در سال 2017، به صورت روزانه 133 موتور سوار و 10 دوچرخه سوار در جادههای هند کشته شده اند.
در زمینه تلفات موتور سواران نیز ایالت تامیل نادو با 6 هزار و 329 کشته بیشترین آمار را در مقایسه با سایر ایالتهای هند داشته است.
به طور کل، سه گروه یاد شده بیش از نیمی از آمار تلفات جادهای هند در سال 2017 را به خود اختصاص داده اند.
وای اس مالک وزیر حمل و نقل جادهای هند اخیرا اعلام کرده بود که دارندگان وسیله نقلیه در هند در مقایسه با سایر کشورها به حقوق عابران پیاده احترام نمیگذارند.
در شهرهای بزرگ هند مسیرهای عابر پیاده اغلب توسط خودروهای پارک شده مسدود شده اند که این امر عابران پیاده را مجبور میکند تا در خیابانها رفت و آمد کنند.
کی کی کاپیلا رییس فدراسیون بین المللی جادهها گفت: روند کشته شدن عابران پیاده آسیب پذیر در تمام کشورهای جنوب آسیا به یک شکل است. در همین حال کشورها باید برای رفع مشکلات و امن کردن مسیرهای رفت و آمد برای عابران پیاده تلاش کنند.
اخیرا بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که در شهرهای بزرگ هند از جمله دهلی نو، مومبای و چنای هیچ مسیری و تجهیزاتی برای پیاده رو ها، موتور سواران و دوچرخه سواران در نظر گرفته نشده است.
دولت هند در راستای کاهش تلفات موتور سواران، از تمام شرکتهای موتور سیکلت سازی درخواست کرده است که از ماه آوریل سال 2019 برای تمام محصولات خود ترمز ضد قفل یاای بی اس نصب کنند.
قفل نشدن ترمزها باعث میشود راننده بتواند حتی در حالی که ترمز را تا آخرین حد فشرده است، بدون از دست دادن
کنترل وسیله نقلیه، موانع را با فرمان دادن دور بزند و از محدودهٔ خطر خارج شود.
این در حالیست که 'مرگ در اثر تصادف' یکی از معضلات کشور هند به شمار میرود بطوریکه بر اساس آمار منتشر شده
دولت نارندا مودی نخست وزیر هند به دنبال انجام تمهیدات لازم جهت کنترل تلفات سوانح جادهای است.
هر چند سرعت غیر مجاز، جادههای غیر استاندارد و نبود نیروی پلیس کافی از جمله عوامل تلفات بالای سوانح رانندگی در هند به شمار میروند، اما کیفیت پایین ایمنی خودروها عامل اصلی این تعداد مرگ و میر عنوان میشود.
تلفات و سوانح رانندگی در هند از سال 1970 تاکنون افزایش چمشگیری داشته است به گونهای که دادگاه عالی هند، جادههای هند را مارهای قاتل نامیده است.
از هر 10 سانحه رانندگی در هند، 8 مورد آن به دلیل خطای انسانی رخ میدهد. 62 درصد از سوانح رانندگی در هند به دلیل سرعت غیر مجازاتفاق میافتد.
هند یکی از کشورهایی است که بیشترین تصادف در جهان را دارد.