یک زن برای رقابت با ترامپ وارد گود می‌شود +عکس

الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا از احتمال نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خبر داده است.

یک زن برای رقابت با ترامپ وارد گود می‌شود +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، این سناتور دموکرات آمریکایی که پیشتر استاد تمام رشته حقوق در دانشگاه "هاروارد" آمریکا بوده و یکی از مخالفان سرسخت ترامپ و سیاست‌های اوست، روز شنبه در جریان یک سخنرانی در ایالت ماساچوست در پاسخ به سوالی این احتمال را مطرح کرده است.

او گفته است پس از پیروزی احتمالی در انتخابات میاندوره‌ای کنگره در نوامبر سال جاری، در این باره تصمیم خواهد گرفت. وارن از سال 2013 سناتور دموکرات (لیبرال) ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکاست.

وارن 69 ساله پیشتر نیز از گزینه‌های احتمالی نامزدی حزب دموکرات بوده است. او در جریان انتخابات 2 سال پیش آمریکا در کنار هیلاری کلینتون بود و به شدت از کلینتون در برابر ترامپ حمایت می‌کرد.

06

سال گذشته وب سایت هیل – وب سایت کنگره آمریکا- با انتشار گزارشی از زیر نظر قرار گرفتن فعالیت‌های خانم وارن از سوی کاخ سفید خبر داده بود. به نوشته گزارش هیل ، کاخ سفید این احتمال قوی را می‌دهد که وارن نامزد دموکرات‌ها و یکی از رقبای احتمالی ترامپ در انتخابات آتی باشد.

وارن یکی از رهبران اصلی مخالف ترامپ در آمریکاست و بسیاری او را صدای زنان و لیبرال‌ها در جامعه سیاسی آمریکا می‌دانند. همچنین عده‌ای بر این باورند که او توانایی جذب بخشی از آرایی که در سال 2016 به سبد ترامپ رفت را دارد.

وارن طی 2 سال گذشته انتقادات تندوتیزی را از ترامپ مطرح کرده و آمریکای عصر ترامپ را یک دوره تاریک از تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

وارن در انتخابات میاندوره‌ای کنگره برای حفظ کرسی خود در سنا باید با یک جمهوریخواه طرفدار ترامپ مبارزه کند. رقیب او " جف دیل" معاون رییس ستاد انتخاباتی ترامپ در انتخابات 2016 در ایالت ماساچوست است.

او دیروز در پاسخ به سوال یکی از حاضران در سخنرانی خود گفت: وقت آن رسیده که یک زن به کاخ سفید برود و دولت شکست‌خورده واشنگتن را اصلاح کند.

او گفت پس از انتخابات نوامبر در این باره تصمیم می‌گیرد. این صریح‌ترین اعلام نامزدی احتمالی از سوی الیزابت وارن بوده است.

تاکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره نام‌های مختلفی در حزب دموکرات برای رقابت احتمالی با ترامپ در انتخابات 2020 مطرح شده است. شخصیت هایی چون "برنی سندرز"، "جو بایدن" و "جان کری" بیش از دیگران بر سر زبان‌ها هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان