چرا لازم است شرکت خود را به ثبت برسانیم؟

شاید مهمترین دلیلی که باعث می‌شود تصمیم به ثبت یک شرکت بگیریم، رسمی و قانونی کردن کار و تجارتیست که می‌خواهیم برای رسیدن به اهداف‌مان از آن استفاده کنیم.

چرا لازم است شرکت خود را به ثبت برسانیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بعد از ثبت شرکت بر اساس روش‌های قانونی مربوطه، علاوه بر اینکه اعتبارمان بیشتر و اعتماد شرکت‌های دیگر بیشتر جلب می‌شود، از حمایت‌های دولت مثل وام‌های مناسب نیز بهره‌مند می‌شویم. از موارد دیگری که می‌تواند ما را مجاب به ثبت شرکت کند، می‌توان به مواردی چون  امنیت شغلی بیشتر نسبت به کارهای شخصی، اعتبار پیدا کردن قرار دادهای بین شرکا، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت‌های خارجی و مواردی از این دست اشاره کرد.

نترسید؛ شما به راحتی می‌توانید برند ثبت کنید

نخستین مرحله برای ثبت برند مناسب این است که دقیقا بدانیم برای چه به برند نیاز داریم و قرار است چه تمایزی را نشان دهیم. البته بهترین و معقول‌ترین توصیه این است که حتما با کارشناسانی که در این امر خبره هستند، صحبت کنیم تا بتوانیم بهترین برند را انتخاب کنیم، زیرا انتخاب برند اشتباه می تواند زمان بسیاری زیادی را از ما بگیرد.

دومین مرحله از مراحل ثبت برند، ارسال کردن نام و لوگوی شرکت به صورت اظهارنامه به اداره ثبت علامت تجاری است. باید چند روزی منتظر بمانیم تا کارشناسان اداره ثبت علامت تجاری، برند ما را تایید کنند. در صورت تایید، باقی مراحل ثبت برند مثل تکمیل مدارک را انجام داده و در صورت عدم تایید، با مشورت کارشناسان متخصص در زمینه ثبت برند، نقص‌های موجود را رفع و آن را دوباره برای اداره ارسال کنیم. البته بهتر است قبل از این کار برند را استعلام کرده، تا درصورت تکراری بودن از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

در آخرین مرحله ثبت برند، باید لوگو و برند خود را در روزنامه اگهی کنیم تا اگر شخص حقیقی یا حقوقی ای اقدام به شکایت با عنوان هایی چون سوءاستفاده یا تکراری بودن آن نکرد، پس از گذشت زمان قانونی برند ما ثبت شود.

آیا حوصله ثبت برند ندارید؟

برای این کار بد نیست کارتان را به کارشناسانی که سال هاست در زمینه ثبت برند فعالیت می‌کنند؛ بسپارید. کارشناسان ثبت سه تمامی مراحل کار را برای‌تان انجام خواهند داد و شما فقط کافی است که مدارک لازم را برای ما ارسال کنید. در کمترین زمان و با کمترین هزینه برند شما به ثبت خواهد رسید. پس فرصت را از دست ندهید و همین الان با مشاورین ثبت سه تماس بگیرید تا به‌صورت کاملاً رایگان خدمات مشاوره‌ای دریافت کنید.

چه روندی را برای ثبت تغییرات باید طی کنیم؟

هنگامی که می خواهیم تغییراتی را در شرکت خود به ثبت برسانیم، ابتدا باید در هیئت مدیره در مورد آن تصمیم گیری بکنیم. سپس با توجه به نوع تغییری که می خواهیم ایجاد کنیم باید آن را در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق‌العاده با اکثریت آرا به تصویب برسانیم.

برای قانونی شدن، باید ثبت تغییرات شرکت را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و در روزنامه‌های رسمی آگهی کنیم. البته در کنار همه اینها نباید فراموش کنیم که ثبت صورت جلسه تغییرات یکی از مهمترین مراحل به ثبت رسیدن تغییرات شرکت به شمار می‌رود.

کارت بازرگانی بگیرید تا از این مزایا بهرمند شوید

این کارت توسط اتاق بازرگانی و با شرایط خاصی صادر می شود و برای کسانی که می‌خواهند تجارت خود را بین‌المللی کنند، کاربردهای بسیاری دارد مثل داشتن حق واردات و صادراتِ کلیه کالاهایی که توسط جمهوری اسلامی ایران مجاز اعلام شده است، توانایی انجام حق العمل کاری در گمرک، توانایی ترخیص کالا و ثبت سفارش، حق واردات از مناطق آزاد، قابلیت ثبت برند و علائم تجاری غیر فارسی.

همچنین کارت بازرگانی را می توانیم هم برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی دریافت کرده. یعنی می توانیم هم به عنوان مدیر عامل یک شرکت یا سازمان و هم به عنوان یک بازرگان یا تاجر آن را اخذ کنیم.

چگونه خیال‌مان را از دزدیده نشدن طرح صنعتی خود راحت کنیم؟

برای این کار تنها کافیست اظهارنامه مشخصی که برای این کار ایجاد شده را پر کنیم و به همراه چند نمونه از شکل یا تصویر گرافیتی از طرحمان به مرجع ثبت تحویل دهیم و بعد از طی شدن مراحل و کارشناسی ها برای استعلام از نبود طرح، مدارک را کامل و هزینه‌ها را پرداخت کنیم. در آخر پس از گرفتن شماره ثبت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی، سند تصدیق را از اداره ثبت طرح صنعتی دریافت می‌کنیم. بعد از آن دیگر خیال‌مان از کپی نشدن طرحمان راحت می‌شود.

مناطق آزاد چه تفاوتی با مناطق ویژه اقتصادی دارند؟

یکی از مسائلی که معمولا اطلاعات دقیقی در موردش یافت نمی‌شود، تفاوت مناطق آزاد با مناطق ویژه اقتصادی است. البته به دلیل اهمیت بالایی که مناطق آزاد دارند توصیه می‌کنیم صفحه تعریف و تاریخچه مناطق آزاد و همچنین ثبت شرکت در مناطق آزاد را نیز مطالعه بفرمایید.

ابتدا چهار تفاوت اصلی که باعث تغییر این دو منطقه می شود را بیان و سپس به صورت جدولی باقی آیتم‌های مناسب برای هر منطقه را به‌صورت مشخص بیان کرده تا هر چه بیشتر با آنها و تفاوت‌های‌شان آشنا شوید.

در مناطق آزاد معافیت مالیاتی 15 ساله وجود دارد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور محاسبه می‌شود.

در مناطق آزاد هر فرد یا شرکتی (چه فروشنده داخلی و چه خارجی) می‌تواند خرده فروشی کند ولی در مقابل در مناطق ویژه اقتصادی تنها خورده فروشان خارجی اجازه فعالیت دارند.

در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطا می‌شود ولی در مناطق ویژه، مقررات روادید برای اتباع خارجی از ضوابط داخل کشور پیروی می‌کنند. در مورد مقررات کار و بیمه اجتماعی نیز افراد در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص منطقه هستند ولی در مناطق ویژه مانند تمام کشور با آن ها برخورد می‌شود.

چرا باید اختراعمان را به ثبت برسانیم؟

در دنیای مدرن امروز، به خاطر آشنایی با ایده‌ا، فکرها، نظریه ها و پیشرفت سریع علم، بسیار اتفاق می‌افتد که ناخوداگاه ایده یک اختراع به ذهنمان برسد و البته اگر پیگیرش نشویم مثل هزاران مساله دیگر فراموشش کنیم. ولی بد نیست بدانیم که می‌توانیم با گذاشتن مقداری وقت، ایده خود را به‌صورت یک اختراع در آورده و به‌دنبال ثبت آن برویم.

کافی‌است اختراع خود را به‌وسیله اظهار نامه به همراه مدارک مورد نیاز تحویل دفتر ثبت اختراع دهیم. بعد از تایید کارشناس، پرداخت هزینه های ثبت و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور، گواهی ثبت اختراع به نام‌مان صادر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان