ماهان شبکه ایرانیان

تلاش مقام‌های ترکیه و اسرائیلی برای راه‌های بهبود روابط

خبرگزاری فارس: کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول امروز (چهارشنبه) نشستی را با موضوع «روابط اسرائیل و ترکیه در زمان‌های چالش‌برانگیز» برگزار کرده و عده‌ای از مقامات دو طرف در آن به سخنرانی پرداختند.

«شیرا بن صیون» سرکنسول رژیم صهیونیستی در استانبول به عنوان سخنران ابتدایی این نشست گفت: «در زمان حضور من در این سمت و حتی در دوره تنش‌های سیاسی، روابط اقتصادی ترکیه و اسرائیل به قوت قبل و باثبات باقی ماند».

به نوشته حساب توئیتری کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول، با مهم دانستن همکاری جامعه مدنی در روابط دوجانبه، توضیح داد: «تبادلات فرهنگی، علمی، آکادمیک و اجتماعی، دو جامعه را به یکدیگر نزدیک کرده است».

«حسن آکچاکایالیوغلو» مدیرعامل بانک «پوزیتیف» در ترکیه طی این نشست با حیاتی دانستن روابط اقتصادی بین آنکارا و تل‌آویو، گفت: «جامعه مدنی عملگراتر است و منافع مادی مشترک باعث نزدیکی دو جامعه می‌شود... روابط تجاری بین دو دولت در زمان‌های سخت هم رو به رشد بوده است».

«نمرود گورن» رئیس اندیشکده صهیونیستی «میت‌ویم» نیز در این نشست با بیان اینکه افراد بسیاری پتانسیل و منافع روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی را دست‌کم می‌گیرند، تاکید کرد: «جامعه مدنی می‌تواند به بهبود روابط سیاسی (آنکارا-تل‌آویو) هم کمک کند».

پیشتر نیز نشریه «یدیعوت آحرونوت» گزارش داده بود که ترکیه و رژیم صهیونیستی علی‌رغم اختلافات علنی که در هفته‌های اخیر نشان داده بودند، اما مخفیانه در حال بهبود روابط هستند. همچنین اینکه مقامات دو دولت طی هفته‌های اخیر تماس‌ها با یکدیگر را از سر گرفته و قصد دارند به زودی سفیران خود را در ماه جاری (سپتامبر) به محل خدمت برگردانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان