رئیس کمیته ارتباطات مجلس؛

الزام مجلس به دستگاهها برای اتصال به مرکز تبادل ملی اطلاعات

رئیس کمیته ارتباطات مجلس گفت: به دستگاه های دولتی تکلیف کرده ایم تا در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شوند.

الزام مجلس به دستگاهها برای اتصال به مرکز تبادل ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، رمضانعلی سبحانی فر امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه تلکام با تاکید بر اینکه توسعه بخش های مختلف کشور مرهون توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: کلیه کسب و کارها، استعلام ها و مبادلات در بستر زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می شود و دستگاه های دولتی باید از این بسترهای ایجاد شده استفاده کنند.

وی گفت: بر این اساس از چند ماه گذشته مجلس برای دریافت ارائه گزارش عملکرد از وضعیت اجرای دولت الکترونیک در دستگاه های مختلف وارد عمل شده است.

وی بیان داشت: بر این اساس دستگاه های اجرایی را مکلف کرده ایم که به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شوند و اطلاعاتشان را بر روی این مرکز با هم به اشتراک بگذارند.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: هم اکنون دستگاه ها به صورت جزیره ای پایگاه اطلاعات تشکیل داده اند اما به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل نشده اند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از فساد اداری و امضاء های طلایی در گروی پیاده سازی کامل دولت الکترونیک در کشور است و بر این اساس ما با وزارت ارتباطات و سایر بخش ها در حال مذاکره برای حل این موضوع هستیم.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس گفت: در همین حال سامانه تجارت الکترونیک نیز دارای خلاء های قانونی است که باید برطرف شود و خلاء های حقوقی موجود را با کمک وزارت ارتباطات و مرکز پژوهش های مجلس شناسایی کرده تا مشکلات موجود را حل کنیم.

وی همچنین از وزارت ارتباطات و دولت خواست وضعیت تامین ارز مورد نیاز بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را تعیین تکلیف کنند چرا که تجهیزات مورد نیاز این بخش با وضعیت ارز فعلی امکان وارد شدن ندارد و در ماه های آینده با مشکلات مواجه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر