رئیس دانشگاه تاکید کرد

طرح توسعه دانشگاه تهران از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است

رئیس دانشگاه تهران از اجرای بخشی از پروژه‌های "طرح توسعه دانشگاه تهران" قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این طرح هیچ مشکل قانونی ندارد و در صورت تامین منابع مالی به زودی اجرایی خواهیم کرد.

طرح توسعه دانشگاه تهران از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است

دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، طرح توسعه دانشگاه تهران را یکی از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور دانست و افزود: قانون این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است، ضمن اینکه کمیسیون ماده 5 شهرداری، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت طرح توسعه‌ای دانشگاه تهران را تصویب نموده‌اند. همچنین شهرداری، استانداری، نمایندگان مجلس و حتی دولت متقاعده به اجرای طرح هستند، بنابراین با اطمینان تاکید می‌کنم که هیچ ابهام و مشکلی برای توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش نداریم.

وی در ادامه در خصوص مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه تهران نیز گفت: اگر برخی از مالکین معترض اجرای این طرح هستند، به این دلیل است که بودجه لازم برای تملک مابقی اراضی تامین نشده است. در غیر اینصورت طرح به خودی خود مشکلی ندارد و اجرای آن فراتر از دانشگاه تهران در واقع برای شهر تهران مناسب است. ضمن اینکه ما منکر ایجاد مشکل برای ساکنان طرح نیستیم ولی سعی کردیم زمین‌های تمامی کسانی که مشکل دارند را خریداری کنیم که تا حدودی این امر انجام شده است.

دکتر نیلی افزود: برای ایجاد شهر دانش در دانشگاه تهران به مشارکت خیرین و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند نیازمندیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهایی که علاقه‌مند به مشارکت در شهر دانش هستند استفاده کنیم.

به گفته وی، دانشگاه تهران برای اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد شهر دانش  فقط در بحث تملک نیازمند کمک دولت است که امیدواریم اعتبار آن از سوی دولت تامین شود.

رئیس دانشگاه تهران پیگیری طرح توسعه دانشگاه تهران را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران کلیات اجرای این طرح را تصویب کرد. امیدوارم هر چه زودتر مسایل مسالی اجرای این طرح رفع شود تا بتوانیم بخشی از آن را قبل از پایان سال جاری اجرایی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان