اختصاصی میزان/

نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن، عملیات گسترده‌ای را در حومه جنوبی استان «نجران» در جنوب عربستان علیه نیرو‌های سعودی و مزدور‌های شورشی انجام دادند.

تکمیل شکست نظامیان سعودی و نیرو‌های شورشی در جنوب عربستان با تصرف منطقه کوهستانی «جبلیه»؛ نیرو‌های یمنی به یک قدمی پایگاه نظامی «السدیس» در استان نجران عربستان رسیدندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن، عملیات گسترده‌ای را در حومه جنوبی استان «نجران» در جنوب عربستان علیه نیرو‌های سعودی و مزدور‌های شورشی انجام دادند.

نیرو‌های یمنی با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای و پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند نیرو‌های شورشی را عقب برانند و منطقه کوهستانی «جبلیه» را به طور کامل به کنترل دربیاورند.

این منطقه کوهستانی به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرز‌های مشترک یمن و عربستان از اهمیت بالایی برخوردار است و بر مناطق حومه اشراف کامل دارد؛ نیرو‌های یمنی با تسلط بر «جبلیه» به راحتی می‌توانند تحرکات نیرو‌های شورشی و سعودی را حومه این منطقه رصد کنند.

پیشتر نیرو‌های شورشی از منطقه جبلیه به عمق مناطق مرزی یمن حمله می‌کردند و نیرو‌های ارتش و انصارالله به این جمع بندی رسیدند که برای توقف حملات نیرو‌های شورشی و جلوگیری از اشغال مناطق به سمت منطقه جبلیه پیشروی کنند.

به گزارش میزان، منطقه کوهستانی جبلیه در غرب پایگاه نظامی «السدیس» عربستان واقع شده و همین مسئله برای نظامیان سعودی یک خطر جدی به شمار می‌آید و آنان را به شدت نگران کرده است.

به گفته منابع میدانی، 60 تن از نیرو‌های مزدور شورشی در جریان پاکسازی منطقه کوهستانی «جبلیه» کشته و زخمی شدند؛ سایر نیرو‌های شورشی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

20 تن از نیرو‌های شورشی در جریان حملات عافلگیرانه در محاصره نیرو‌های ارتش و انصارالله قرار گرفتند و در نهایت سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند و تسلیم شدند؛ قابل ذکر است مناطق جنوبی استان نجران با استان‌های «صعده، الجوف و حضرموت» یمن هم مرز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان