ماهان شبکه ایرانیان

فرهنگی در گفتگو با مهر:

مشکلات کشور با تفکیک وزارتخانه‌ها برطرف نمی‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت به جای تفکیک وزارتخانه‌ها و تغییرات اداری و اجرایی، بهتر است وضع فعلی را به درستی مدیریت کند.

مشکلات کشور با تفکیک وزارتخانه‌ها برطرف نمی‌شود

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از تعلل دولت در تغییر تیم اقتصادی، اظهار داشت: چندی پیش نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند و انتظارمان این بود که دولت هر چه سریع‌تر مبادرت به این کار کند اما این اقدام را انجام نداد و مجلس وارد صحنه شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط هم دولت به دنبال تفکیک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است که چندین بار مجلس آن را رد کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه با تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در صحن علنی باید 6 وزیر به مجلس معرفی شوند، تصریح کرد: بنده مخالف تفکیک وزارتخانه‌ها هستم چرا که با تفکیک سه وزارتخانه مزبور، مدتی مدید باید صرف مسائل اداری شود و عملا وزرا از انجام وظایف اصلی خود بازمی‌مانند.

فرهنگی با اشاره به اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط عادی ایرادی ندارد اما اکنون زمان مناسبی برای این موضوع نیست، افزود: دولت به جای تغییرات اداری و اجرایی، بهتر است وضع فعلی را به درستی مدیریت کند.

وی تاکید کرد: مشکل جامعه ادغام این سه وزارتخانه نیست بلکه مشکل اصلی آن است که دولت دغدغه اصلاحات اقتصادی ندارد و در بسیاری از موارد، مجلس به جای آنکه در متن باشد، در حاشیه دولت قرار گرفته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان بیان کرد: منتظریم که دولت سریعا وزرای پیشنهادی خود را برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و امور دارایی و دیگر وزارتخانه‌هایی که نیاز به تغییر دارند، به مجلس معرفی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان