باشگاه خبرنگاران خارجی راه‌اندازی شد

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه خبرنگاران خارجی، باشگاه خبرنگاران ‏خارجی را راه‌اندازی کردیم و از هرگونه تفاهمی در‎ ‎این راستا حمایت می‌کنیم‎

باشگاه خبرنگاران خارجی راه‌اندازی شد

محمد سلطانی فر در نشست خود با مدیران مسئول و فعالان رسانه ای این استان بر اهمیت موضوع آموزش ‏برای اهالی رسانه، تاکید و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حقوقی رسانه‌ها به دلیل ضعف در آموزش است و ‏ما می‌توانیم با انجام آموزش‌هایی، ضمن کاهش دعاوی رسانه ای، بر درآمدزایی رسانه‌ها بیفزاییم و بخشی از ‏مشکلات اقتصادی آنها را حل کنیم.‏
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع آگهی ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی رسانه ها ‏گفت: آگهی‌های دولتی در سال‌های گذشته، بین 80 تا 100 میلیارد تومان در سال بود، در حالیکه امسال در ‏خوش‌بینانه‌ترین شکل ممکن از 50 میلیارد تجاوز نمی‌کند. همچنین امسال برای‎  ‎یارانه روزنامه‌ها، نصف مبلغ ‏سال‌های گذشته تخصیص داده شده است‎.‎
سلطانی فر در خصوص قیمت کاغذ گفت: با توجه به مشکلات ارزی و شرایط بد اقتصادی، با تشکیل کمیته ‏ساماندهی کاغذ مطبوعات توانستیم قیمت کاغذ را تثبیت کرده و نگذاریم قیمت کاغذ در بازار آزاد از کنترل ‏خارج شود.‏
معاون مطبوعاتی درخصوص تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور تصریح کرد: با تلاش‌های فراوان، کارخانه ‏چوب و کاغذ مازندران هم وادار به تولید شد و هم‌اکنون 20 هزار تن کاغذ ذخیره موجود است درحالی‌که ‏میزان مصرف ما در سال بین 60 تا 100 هزار تن برآورد می شود‎.‎
وی اختصاص 76 میلیون یورو برای واردات کاغذ و افزودن کاغذ در لیست 25 قلم کالای مورد حمایت ‏یارانه‌ای را ازجمله دیگر فعالیت های کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات اعلام کرد.‏
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: در حوزه خبرنگاران خارجی، باشگاه خبرنگاران ‏خارجی را راه‌اندازی کردیم و از هرگونه تفاهمی در‎ ‎این راستا حمایت می‌کنیم‎.‎
وی در خصوص اهمیت فضای مجازی با اشاره به اینکه امروزه خیلی از جریان سازی‌های خبری و فکری، از ‏مجرای فضای مجازی صورت می گیرد افزود: تلاش ما براین است در حمایت از رسانه‌های فضای مجازی، ‏یارانه هایی به آن ها نیز تعلق گیرد.‏
سلطانی فر بر لزوم تسریع در اعطای مجوز به پایگاه‌های خبری، برای قرار گرفتن فعالان فضای مجازی در ‏دایره قانون تاکید کرد.‏
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی و رسانه‌ای برای ‏برای طرح های اجرایی گفت: اگر قرار است به اهمیت پیوست رسانه‌ای نگاه واقعی شود، باید از ابتدای پروژه، ‏رسانه با طرح همگام باشد، نه اینکه پس از اتمام کار از رسانه بخواهیم از ما تعریف کند‎!‎
سلطانی فر، رسانه‌های استان‌های مرزی را جبهه فرهنگی کشور عنوان و اظهار کرد: مطابق اولویت های ‏حمایتی این معاونت، رسانه های فعال در جدار مرزی، رسانه های دوزبانه و مناطق محروم می‌توانند از ردیف ‏یارانه بیشتری استفاده کنند که شامل استان خوزستان نیز می‌شود‎.‎
موضوع تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین کاغذ مطبوعات، حمایت های یارانه ای، آگهی های دولتی و ایجاد تسهیلات آموزشی برای خبرنگاران ازجمله موارد مطرح شده از سوی مدیران مسئول و اصحاب رسانه استان خوزستان در این نشست بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان