به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی عتف، در راستای اجرای ماده (7) قانون دانشبنیان و ماده 30 آییننامه اجرای آن، تعداد یازده جلسه رسیدگی به اعتراضات شرکتها و موسسات دانشبنیان با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، نمایندگان دستگاه های مورد اعتراض و همچنین نمایندگان شرکتهای معترض برگزار شده است.
فرایند رسیدگی به اعتراضات در دبیرخانه شورای عالی عتف با ثبت اعتراض توسط شرکت معترض در سامانه رسیدگی به اعتراضات دبیرخانه آغاز و در ادامه جهت تکمیل پرونده مستندات لازم از شرکت دریافت میشود.
همچنین، بعد از بررسی کارشناسی اولیه، کارگروهی با حضور نمایندگان دبیرخانه، نمایندگان دستگاه مورد اعتراض و نماینده شرکت معترض تشکیل میشود و اعتراض شرکت از جنبههای مختلف، بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ و ابلاغ میشود.
شیوهنامه رسیدگی به اعترضات شرکتها و موسسات دانشبنیان در مورخ 27/10/96 به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسیده است.
همچنین از آغاز رسیدگی به اعتراضات تا پایان شهریورماه سال جاری از 104 مورد اعتراض در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت شده است که از این تعداد 84 مورد بررسی و ابلاغ نهایی شده است و 20 مورد در حال بررسی است که نتایج بررسی آنها نیز بزودی اعلام خواهد شد.
از سوی دیگر، از 104 اعتراض ثبت شده 84 مورد (81درصد) مربوط به ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت و موسسات دانش بنیان و تعداد 20 مورد (19درصد) مربوط به حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان است، از لحاظ موقعیت جغرافیایی بیش از 48 مورد (46درصد) اعتراضات ثبت شده از استان تهران و بقیه از سایر استان ها است.
بنابراین به بیش از 80درصد اعتراضات شرکت های دانش بنیان که اعتراض خود را در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت کرده بودند رسیدگی شده است.