انواع گردشگری ؛ تعریف و بررسی گردشگری غذایی

یکی از قسمت های مهم در زندگی روزمره تغذیه است . وعده های غذایی و میان وعده های ما خوراکی هایی هستند که بر اساس سلیقه آنها راانتخاب می کنیم. حال صنعت گردشگری نیز به قلمرو خوراکی ها پای گذاشته تا نوع جدیدی از گردشگری را به علاقه مندان غذا و تغذیه ارائه کند .

یکی از قسمت های مهم در زندگی روزمره تغذیه است . وعده های غذایی و میان وعده های ما خوراکی هایی هستند که بر اساس سلیقه آنها راانتخاب می کنیم. حال صنعت گردشگری نیز به قلمرو خوراکی ها پای گذاشته تا نوع جدیدی از گردشگری را به علاقه مندان غذا و تغذیه ارائه کند .

با کارناوال در بررسی مفاهیم گردشگری غذایی همراه باشید.

گردشگری غذایی

گردشگری غذایی چیست؟

“غذا” به عنوان یکی از نیاز های اولیه ی هر انسان، فقط یک ماده مصرفی نیست. غذا به عنوان یکی از معیارهای مهم سفر در واقع بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم  یک منطقه را در خود جای داده است .

در بسیاری از نقاط جهان افرادی هستند که مشتاق به رستوران گردی ، امتحان غذاها ،نوشیدنی ها و خوراکی های خاص  و بومی هستند و گاه حتی به خاطر دستیابی به هدفشان که چشیدن نوع خاصی از غذاها یا خوراکی ها است ، به سفر می روند.

به طور کلی وقتی یک فرد به یک منطقه جدید ، یک کشور دیگریا حتی روستاهای دورافتاده می‌رود،انتظار دارد غذاهای محلی و بومی آن منطقه را بخورد، طعم‌های جدیدی را کشف کند و دست به یک ماجراجویی غذایی بزند.

در همین راستا می توان گفت که گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است  که با توجه به افزایش زمان اوقات فراغت و نیاز انسان‏ها به یک محیط همنشینی، ایجاد شده و به مسافرت هایی اطلاق می شود که به منظور چشیدن غذا ، نوشیدنی  و یا هر خوراکی خاص دیگری انجام شود . این نوع گردشگری به همراه دیگر انواع این صنعت در یک سفر قرار می گیرد و در بیشتر اوقات به عنوان یکی از اهداف جانبی سفر است.

برخی این نوع گردشگری را از انواع گردشگری فرهنگی می دانند و برخی دیگر آن را به طور جداگانه در نظر می گیرند .

گردشگری غذایی

اهمیت گردشگری غذایی

رنگ و بوی غذاها در سراسر جهان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و حتی در هر کشور انبوهی از غذاهای محلی شهرها و روستاها به چشم می خورد که هریک نشان از فرهنگی متفاوت دارند . غذا و نوشیدنی یکی از عوامل تمایز فرهنگی است که به عنوان یک ویژگی رقابتی در صنعت گردشگری مطرح می شود . وجود رستوران های زنجیره ای بسیار موفق در سطح جهان و صنعت درآمدزای غذا و نوشیدنی اهمیت این موضوع را نشان می دهد .

غذا و نوشیدنی های شاخص کشورها ، شهر ها و روستاها نقش مهمی در جذب گردشگر دارند . چرا که تغذیه مساله ای مهم برای هر گردشگر در طول مسافرت می باشد . خوراکی ها و نوشیدنی های خوشمزه یکی از عوامل ایجاد انگیزه سفر و بهبود تجربه سفر برای فرد به شمار می رود.

گردشگری غذایی

کشورهای مطرح در گردشگری غذایی

بازار اصلی این گردشگری در اروپا و امریکای شمالی و در کشورهای آلمان ، انگلستان ، بلژیک ، هلند ، لوکزامبوگ ، ایتالیا ، فرانسه ، اسکاندیناوی و امریکا می باشد.

کشورهایی در این میان هستند که در حال رقابت با یکدیگرند و سعی می کنند روز به روز جایگاه خوبی را در این بازار به دست بیاورند این کشورها عبارتند از: اسپانیا ، فرانسه و ایتالیا در اروپا و ژاپن ، هند و تایلند در آسیا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان