"رئیس جمهور افغانستان" بر افزایش حضور زنان در ادارات دولتی تأکید کرد

غنی گفت: تلاش می شود تا زنان در ادارات دولتی افغانستان حضور بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان با شماری از فعالین عرصۀ حقوق زنان ولایت بلخ دیدار کرد.

غنی در این دیدار از تلاش‌های زنان ولایت بلخ در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: زنان ولایت بلخ دارای ظرفیت‌های خوب هستند و باید در جای مناسب از آنها استفاده شود.

رئیس جمهور افغانستان به نقش و سهم موثر زنان در تولیدات کشاورزی و صادرات اشاره کرد و تصریح کرد: باید بر چند بخش خاص در کشاورزی تمرکز کرد که این امر موجب افزایش صادرات افغانستان خواهد شد.

وی سهم زنان را در ادارات دولتی مهم خواند و گفت: تمامی روسای که بیشتر از 5 سال در اداره کار کردند، کنار گذاشته شده و برای زنان فرصت لازم برای رقابت داده می شود و اینکه برای زنان 10 امتیار نسبت به مردان در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان به زنان زندانی اشاره کرد و گفت: تلاش می شود تا پرونده آنها مجدد بررسی و در این امر برای آن تخفیف در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، همچنین در این دیدار زنان مشکلات و خواسته‌های شان را در بخش های افزایش سهم زنان در تشکیلات ادارات دولتی، ایجاد فرصت‌های کاری برای زنان، نبود کودکستان در محیط‌های کاری و کاهش خشونت علیه زنان با رئیس جمهور افغانستان مطرح کردند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان