ماهان شبکه ایرانیان

قوامی در نطق میان دستور:

درآمدهای نفتی نبایدصرف هزینه‌های جاری شود/نفت بلای جانمان شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نفت نباید برای هزینه های جاری صرف شود چرا که وابستگی زیاد به طلای سیاه منجر به کاهش رشد اقتصادی می شود.

درآمدهای نفتی نبایدصرف هزینه‌های جاری شود/نفت بلای جانمان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که وضعیت جمعیت فعال کشور را برای اشتغال ساماندهی کنیم تا این جمعیت زیاد در ضمن کار، انگیزه لازم برای تلاش و کوشش را داشته باشند.

وی افزود:  از جمعیت غیرفعال کشور که بالغ بر 40 میلیون نفر هستند، 74 درصد آنان متأسفانه در نقاط شهری ساکن و مصرف کننده صرف هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مهمترین مشکلات برای کسب و کار در سال 2018 براساس آمار، عدم دسترسی به منابع، بوروکراسی اداری، تورم، فساد، مقررات ارز خارجی و مالیات است و اگر بخواهیم شرایط لازم را برای اشتغال جمعیت غیرفعال فراهم کنیم باید شرایط بازار کار مهیا شود.

قوامی با بیان اینکه در سال 97 شاهد رشد بی‌سابقه ای در نقدینگی کشور بوده‌ایم، اظهار داشت: این نقدینگی در ماههای اخیر وسیله ای برای افزایش نرخ ارز شده و ما نباید به تله نقدینگی دچار شویم و باید این نقدینگی کانالیزه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: انتظارمان این بود که با درآمدهای نفتی، زیرساخت های لازم برای تولید و رشد اقتصادی فراهم شود و از این منبع عظیم برای افزایش درآمد دولت استفاده شود اما متأسفانه مطابق با آمار، کشورهایی که درجه وابستگی‌شان به منابع طبیعی زیاد است رشد اقتصادی پائینی دارند.

وی با بیان اینکه طلای سیاه تبدیل به بلای جان منابع ما شده است، خاطرنشان کرد: نفت نباید برای هزینه های جاری صرف شود و به جای آنکه برای طی کردن مسیر رشد اقتصادی دور تسلسل بزنیم، باید اصلاحات ساختاری را در دستور کار خود قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان