برگزاری شب ابوالقاسم لاهوتی

شب ابوالقاسم لاهوتی برگزار می‌شود.

برگزاری شب ابوالقاسم لاهوتی

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، شب ابوالقاسم لاهوتی با همکاری مجله بخارا، انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و خانه اندیشمندان علوم انسانی با  سخنرانی:  علی‌اشرف مجتهد شبستری، علی دهباشی، هدیه شریفی، مسعود عرفانیان و شاه منصور شاه میرزا، خواندن متنی از زنده‌یاد محمد سپانلو و نمایش فیلمی مستند در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه شانزدهم مهرماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی (واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، خیابان ورشو) برپا می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: بدون تردید ابوالقاسم لاهوتی یکی از شاعران برجسته زبان فارسی به شمار می‌آید. لاهوتی
زاده کرمانشاه است. متولد 13 آذرماه سال 1264 خورشیدی (برابر با 4 دسامبر 1887 میلادی) پسرِ پدری که گیوه‌های بی‌شماری را برای پیمودن راه‌های نارفته بخیه زد؛ مسیرهایی که پسر پیمود. شاعر و روزنامه‌نگار و نظامی فعال سیاسی بود. سرودن شعر را از دوران نوجوانی و جوانی، در ایران شروع کرد. با سرکوب جنبش لاهوتی‌خان (1921م.) و پناه بردن به شوروی در جست‌وجوی عدالت‌خواهی، شاعری‌اش وجوه گوناگون یافت. شعرهایش رنگ به رنگ شد، اما شعله فروزان ادیبانگی‌اش هیچ‌گاه خاموش نشد؛ حتی زمانی که در آسایشگاهی در مسکو با زندگی خاکی‌اش وداع می‌کرد و تنها نام وطنش ایران را زمزمه می‌کرد (1336 خورشیدی برابر با 16 مارس 1957میلادی).
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر