خانه کتاب اعلام کرد؛

امکان خرید حق نشر کتاب‌های ۲۹ جشنواره ایرانی برای ناشران خارجی

با عرضه «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۶» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امکان خرید حق نشر این آثار برای ناشران خارجی فراهم شده است.

امکان خرید حق نشر کتاب‌های 29 جشنواره ایرانی برای ناشران خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» مجموعه‌ای از کتاب‌های ایران طی سال 1396 است که به زبان انگلیسی با ترجمه شقایق قندهاری از سوی موسسه خانه کتاب به منظور عرضه در هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت منتشر شده است.

این کتاب پیش زمینه‌ای به ناشران بین‌المللی و علاقمندان به آثار نویسندگان ایرانی می‌دهد تا بدانند در جشنواره‌های کتاب مختلف در ایران چه آثاری برگزیده شده‌اند و ناشران خارجی می‌توانند با مراجعه به وبسایت یا مکاتبه با ایمیل هر یک از این جشنواره‌ها در خصوص خرید رایت آن اثر به ناشر مربوطه معرفی شوند.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که در کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» ارائه شده است، در طول سال 96، در مجموع، 29 جایزه یا جشنواره کتاب در سطح کشور برگزار شده است؛ این درحالی است که  در سال 1395، تعداد جوایز و جشنواره‌های برگزار شده در کشور 27 عنوان بوده است. هم تعداد جشنواره‌ها و جوایز و هم کتاب‌های منتخب در سه سال اخیر (1394، 1396، 1395) رشد کمّی داشته است. جوایز و جشنواره‌های کتاب در سال 1396، در پنج مقوله سالانه (4 عنوان)، ویژه ادبیات (10 عنوان)، جوایزی با موضوعات تخصصی (9 عنوان)، کودک (3 عنوان) و جوایز کتاب سال استانی (3 عنوان) برگزار شده است.

کتاب‌های تالیفی که در جشنواره‌های مختلف برگزیده یا شایسته تقدیر شناخته شده‌اند، در نسخه انگلیسی «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» معرفی شده‌اند.

خانه کتاب پیش از این نیز نسخه انگلیسی کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1395» را به منظور ارائه در شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه کرده بود.

کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» از 18 تا 22 مهر در هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر