ماهان شبکه ایرانیان

در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی خانه کتاب

معاون فرهنگی جدید خانه کتاب با برگه استعفا آمد!

معاون جدید فرهنگی خانه کتاب در مراسم معارفه خود گفت: همیشه برگه استعفایش را در جیب دارد تا هر زمان که عذرش را خواستند راحت تر برود.

معاون فرهنگی جدید خانه کتاب با برگه استعفا آمد!

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه معاونان فرهنگی قدیم و جدید موسسه خانه کتاب عصر امروز دوشنبه 16 مهر ماه در محل سرای کتاب این موسسه در تهران برگزار شد.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب در سخنانی با قدردانی از تلاش های افشین داورپناه معاون فرهنگی سابق خانه کتاب از او به عنوان کسی که همواره در فضای فرهنگی تنفس می کند حالا چه در خانه کتاب باشد و چه جهاد دانشگاهی، یاد کرد و گفت امیدوارم بتوانیم از سرمایه گرانبهایی که آقای داورپناه در این مدت اندوخته است در مسیری دیگر استفاده کنیم.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین سیدسعید میرمحمد صادق معاون فرهنگی جدید این موسسه را هم فردی با سابقه فرهنگی معرفی کرد و گفت: آشنایی من با آقای میرمحمد صادق به دوره بیست و یکم نمایشگاه کتاب تهران بر می گردد و او را فردی خوش فکر و تحول گرا دیدم.

حسینی پور در ادامه با اشاره به جشنواره های متعددی که خانه کتاب برگزار می کند بر لزوم بازبینی آئین نامه های مربوط به این جشنواره ها و همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای تخصصی در این بخش بویژه پتانسیل اعضای هیئت علمی دانشگاهها و بالاخص زنان تاکید کرد.

وی همچنین با یادآوری برنامه های وزیر ارشاد که بر اساس آنها از مجلس رای اعتماد گرفته است، گفت: حتما برنامه هایی که مربوط به خانه کتاب است باید با نگاه عدالت فرهنگی و توجه ویژه به استانها اجرایی شود.

وی شفاف سازی را از دیگر انتظارات خود از زیرمجموعه اش اعلام کرد و یادآور شد: باید هزینه های مربوط به برگزاری جشنواره ها به صورت شفاف اعلام و برای مردم مشخص شود. نکته دیگر پرهیز از تشریفات در برگزاری جشنواره ها است که باید دار این زمینه هم اقدام شود.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین ضمن اشاره به فهرست بلند بالای اهل قلم که در سایت این موسسه ثبت شده اند بر لزوم خدمات دهی به آنها به طور عادلانه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر نحوه خدمات دهی به اهل قلم از عدالت به دور است و لذا باید آئین نامه های مربوط به این حوزه بروز رسانی شوند.

حسینی پور همچنین با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از بدنه خانه کتاب توسط معاون جدید فرهنگی این موسسه خواستار مشارکت بیشتر آنها در فعالیت های خانه کتاب شد.

در ادامه این برنامه افشین داورپناه معاون فرهنگی سابق خانه کتاب در سخنانی نیروی انسانی متخصص را از امتیازات این موسسه توصیف و ابراز امیدواری کرد که خانه کتاب بیش از پیش قدر این نیروها را بداند.

وی در عین حال با بیان اینکه من با ایده های فراوانی به خانه کتاب آمده ام عنوان کرد: خیلی از این ایده ها در این 3 سال و نیم امکان تحقق پیدا نکرد و این مسئله ای است که باعث ناراحتی و دلخوری من است.

داورپناه در عین حال تغییر صورت گرفته در معاونت فرهنگی خانه کتاب را به فال نیک گرفت و برای جایگزین خود آرزوی توفیق کرد.

در این مراسم همچنین سیدسعید میرمحمدصادق معاون فرهنگی جدید خانه کتاب در سخنانی با اشاره به اینکه همواره نگاهم به تحول بوده است و اساسا برداشتم از موفقیت تصویری است که در دو امدادی می بینیم گفت: فکر می کنم فرد موفق آن کسی است که می تواند با تلاش خود راه را برای دیگران باز کند تا حرکت تداوم بیابد.

وی مزیت سازی را هم از دیگر مولفه های مورد نظر خود برای پیاده سازی در ماموریت جدیدش عنوان کرد و در پایان سخنانش گفت: من همینجا از آقای حسینی پور می خواهم که هر زمان خودشان تشخیص دادند که من به درد این مسئولیت نمی خورم، بدون رودربایستی این را به خودم بگویم کما اینکه من همین الان هم برگه استعفایم در جیبم است  و می توانم آن را تقدیم آقای حسینی پور کنم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات افشین داورپناه، حکم معاون فرهنگی جدید خانه کتاب به سیدسعید میرمحمدصاق ابلاغ شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان