ماهان شبکه ایرانیان

حوالی سینما؛ فراستی رفت کافه، شورای پروانه ساخت تشکیل نشد، علی البدل چی بود؟

شایعات و حواشی پیرامون هنرمندان و به خصوص بازیگران سینما و سینماگران با اینکه برچسب زرد بودن می‌خورند، ولی خواهان دارند و بخش جدایی‌ناپذیر سینما هستند

شایعات و حواشی پیرامون هنرمندان و به خصوص بازیگران سینما و سینماگران با اینکه برچسب زرد بودن می‌خورند، ولی خواهان دارند و بخش جدایی‌ناپذیر سینما هستند. بسیاری از حواشی سینما چه در ایران و چه در جهان بر متن اصلی برتری می‌یابند و بدون توجه به این که اساسا آیا به هنر سینما ارتباطی دارند یا نه، دهان به دهان، سایت به سایت، کانال به کانال و صفحه به صفحه می‌چرخند. ما در بنیتا قصد داریم تا با نگاهی طنز به بخشی از این شایعات بپردازیم و در صورت لزوم به این حواشی و شایعات دامن بزنیم!

مهران مدیری دوباره در حاشیه

مهران مدیری در دورهمی

با مهران مدیری شروع می‌کنیم. پیش از هر چیز ایشان 50 ساله شدند. تیم بنیتا هم تولدشان را تبریک می‌گوید. آقای مدیری که در سال گذشته با برنامه‌ی دورهمی‌اش خوراک خوبی برای حاشیه‌پرستان ایجاد کرده بود، نشان داد امسال هم در روی همان پاشنه می‌چرخد. دورهمی‌های سال جدید او هم دوباره حاشیه‌ساز خواهند بود؛ کما اینکه در چند برنامه‌ای که در سال جدید ساخته، این‌گونه نشان می‌داد. چند روز پیش نیز در بخشی از مستند بهاره افشاری به نام «دچار» حضور پیدا کرده بود و در آن نسبت به سیاست‌زدگی جامعه و  اینکه چرا از آثارش برداشت‌های سیاسی می‌کنند، نالیده بود. البته گویا فراموش کرده که چقدر در این همین دورهمی مزه‌پرانی و تیکه انداختن‌های سیاسی داشت و احتمالا خواهد داشت.

آقای هاشمی! ما سر کاریم یا شما؟

سریال علی البدل

عید نوروز سریالی پخش شد به نام علی‌البدل. این درد که من و خیلی‌های دیگر نفهمیدیم که این سریال چی بود و چی شد، گویا دردی بود مشترک میان من، بینندگان و مهدی هاشمی. مهدی هاشمی یکی از بازیگران این فیلم هم نمی‌دانست این فیلم چه پایانی دارد. البته او یک قدم از مخاطب جلو بود و در عین حال یک قدم هم عقب! جلوتر از این بابت که در فیلم حضور داشت و بالطبع می‌دانست که برای چی سر لوکیشن است؛ عقب‌تر از این جهت که نمی‌دانست پایان فیلم چه می‌شود و تا کی باید سر لوکیشن باشد! آقای هاشمی! ما سر کاریم یا شما؟

پرسپولیسی‌ها به صرف خوب، بد، جلف

اکران خصوصی خوب بد جلف

فیلم سینمایی خوب، بد، جلف خوب می‌فروشد و خوب به دهان عواملش مزه کرده؛ 12 میلیارد کم‌پولی نیست واقعا. بگذریم. بازیکنان تیم پرسپولیس که این روزها کبکشان خروس می‌خواند و حالی شبیه قاسم‌خانی‌ها دارند، به تماشای فیلم خوب، بد، جلف رفتند تا به نفع بیماران اوتیسم بخندند و خوش باشند. دمتان گرم که به فکر بیماران اوتیسمی هستید. البته جدا از شوخی، چنین حرکت‌هایی در جامعه از سوی ورزشکاران و هنرمندان که به سود افراد نیازمند جامعه صورت می‌گیرد، امر نیکویی است. اما، اما و اگرهای خود را هم دارد که اینجا مجالی برای پرداختن به‌آن‌ها نیست.

اکران خصوصی خوب بد جلف

حالا از جدی گذشته، شاید در این قضیه، پای پژمان جمشیدی وسط باشد که با توجه به سهمی که در موفقیت فیلم داشته، سازندگانش خواسته‌اند تا حالی به او بدهند تا جلوی باشگاه سابقش پُزی داده باشد. البته بنده به عنوان نگارنده‌ی این مطلب مشکل کاملا شخصی با پژمان جمشیدی دارم و آن هم بر می‌گردد به استقلالی بودنم. پس شاید این تحلیل خیلی درست باشد.

گشت خط‌خطی2

فیلم گشت 2

گشت 2 هم خوب می‌فروشد. خود من به شخصه تا مدتی گیج این بودم که اسم این فیلم چیست که امروز نیروی انتظامی مرا از این سردرگمی در آورد. در اولین تبلیغات فیلم، جدیدترین اثر سعید سهیلی به نام «گشت ارشاد 2» خوانده می‌شد؛ سپس آقایی (استفاده از واژه‌ی آقا صرفا برای احترام به خانم‌هاست وگرنه شاید خانمی) با خودکاری، مدادی چیزی روی ارشاد را خط خطی کرد؛ بعد از آن کلا این ارشاد خط خطی شده هم از پوستر فیلم رخت بر بست و این شبهه را به‌وجود آورد که شاید پای نیروی انتظامی در کار باشد. نیروی انتظامی هم با انتشار بیانه‌ای رسمی گفت که هیچ ربطی به ما ندارد. نام فیلم در مجوزی که سازمان سینمایی به فیلم داده «گشت 2» بود و سازمان سینمایی می‌داند چه کند. کما اینکه می‌دانیم آنچه می‌دانست کرد. خلاص.

موج دوم تعطیلات شورای پروانه‌ی ساخت

حاشیه های سینمای ایران

شورای پروانه‌ی ساخت تشکیل نشد. چرا؟

بنده به عنوان کسی که کمی دغدغه‌ی سینما دارد این سوال برایم پیش آمد که حالا که شورای پروانه‌ی ساخت تشکیل نشد، چه می‌شود و چرا چه می‌شود؟

بعد از اندکی تامل به این نتیجه رسیدم که چیزی نمی‌شود. اندکی تامل به تحمل وضعیت موجود کمک می‌کند.

فراستی و شرکا

فراستی و همسرش

و در پایان اینکه چون این مطلب اولین مطلب از سری مطلب حاشیه‌های سینماست و ما سوژه برای این مطلب کم داریم، این مطلب را با مطلب عکس فراستی و افخمی به همراه منازل ایشان، در یک کافه می‌بندیم. امید که مقبول افتد. متوجه این سوال هستم که منزل چطور در کافه می‌تواند حضور یابد. منزل در گفتار عامیانه‌ی مردم ایران زمین به بخشی از جماعت نسوان یا بانوانی که شوهر اختیار کرده و به کار رتق و فتق امور منزل مشغولند، اطلاق می‌شود.

علی ایحال، فراستی، منتقد با فراست سینمای ایران و تیمی که با بهروز افخمی تشکیل داده‌اند، یک تنه می‌توانند سینمای ایران را متحول کنند و سخت در تلاش برای ایجاد این تحول هستند. البته هر تحولی خوب نیست و تحول فراستی و شرکا از نوع تحول خوب نیست. حالا فراستی و شرکا برای تنوع دادن به تحول ایجاد شده، در کافه‌ای حضور بهم رسانده و با ثبت عکسی، مسیری جدید در حاشیه‌بازی و ایجاد خوراک برای مطالب زرد رنگ گشودند.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان