کاهش آلودگی بصری ناشی از تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از کاهش معنادار آلودگی بصری ناشی از تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها، طی سال‌های اخیر خبر داد.

کاهش آلودگی بصری ناشی از تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها

به گزارش ایسنا، برزین ضرغامی، با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای جلوگیری از نصب تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها گفت: در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری های مناطق 22 گانه اقدامات لازم و قانونی برای ممانعت از نصب تبلیغات غیرمجاز در دیوارها، نماها، جداره‌ها، کف پیاده روها و پیاده راه‌ها، درخت‌ها، انواع مبلمان شهری نصب شده، کافوهای پست، کیوسک های تلفنی، پایه چراغ ها، تیرهای برق، ایستگاه های اتوبوس و ... انجام شد. 

وی با یادآوری نتایج این اقدامات ادامه داد: بر اساس آمار موجود، در سال 93 حدود 843 پرونده در این رابطه در شورای حل اختلاف تهران تشکیل شد که در نهایت 137 فقره از آن ها به صدور رNی قطعی انجامید.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در سال 94 نیز 466 فقره شکایت در شورای حل اختلاف تهران مطرح شد که از این تعداد 109 فقره به صدور حکم منتهی و 44 فقره با مراجعه مستقیم متخلف به سازمان و پرداخت خسارت قانونی مختومه اعلام شد. 

ضرغامی با تاکید بر اینکه کاهش محسوس شکایات در این دو سال، نشانگر تاثیرگذاری اقدامات انجام شده سازمان در انجام وظایف قانونی است، تصریح کرد: با این وجود، به دلیل نارسایی موجود در مقررات قانونی و فقدان اصلاحات لازم در آن، سازمان زیباسازی با تهیه پیش نویس لایحه اصلاح ماده 92 قانون شهرداری ها و ارسال آن به مرجع ذی صلاح درصدد رفع کمبود و نارسایی قانونی است. 

بر اساس گزارش سایت  شهرنوشت، وی گفت: البته، سازمان زیباسازی شهرداری تهران علی رغم ضعف های قانونی، تلاش می کند تا با اختصاص برخی از سازه های تبلیغاتی به موضوعات آموزشی، شهروندان را نسبت به عواقب این نوع از آلودگی بصری آگاه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان