مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در گفت‌وگو با میزان خبر داد

رشد ۱۲ درصدی صدور اسناد کاداستری / این اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی خواهند شد

مدیر کل ثبت اسناد واملاک از رشد ۱۲/۳ درصدی صدور سند مالکیت حدنگار خبر داد و گفت: صدور اینگونه اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی و نیز باعث تثبیت مالکیت قانونی و شرعی اشخاص خواهد شد.

رشد 12 درصدی صدور اسناد کاداستری / این اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی خواهند شدمحمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از رشد 12/3 درصدی صدور سند مالکیت حدنگار خبر داد و گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 100 هزار و 200 برگ سند حدنگار در 24 واحد ثبتی صادر و تسلیم متقاضیان شده که این رقم از بدو تأسیس ثبت اسناد و املاک در استان در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت نیز از 2 هزار و 846 ملک، تقاضای ثبت پذیرفته شده که رشد 86 درصدی داشته است و از 1 هزار و 365 ملک تحدید حدود و 10 هزارو 796 قطعه ملک نیز تفکیک گردیده است که در مجموع با احتساب تجمیع انجام شده در عملیات ثبتی رشد 4 درصدی داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران پاسخ به 75 هزار و 578 استعلام و اعلام وضعیت ثبتی و بازداشت 14 هزار و 542 پلاک و رفع بازداشت 9 هزار و 622 ملک به دستور مراجع قضائی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در این مدت عنوان و تصریح کرد: 98/3 درصد از استعلامات پاسخ داده شده ظرف کمتر از 2 روز انجام داده شده که این استان همانند سال گذشته رتبه اول این تلاش را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واحد‌های ثبتی غرب استان با دارا بودن شرایط یکسان در صدور اسناد مالکیت کاداستری تلاش مضاعف و دو برابری داشته اند و این در حالیست که اسناد مالکیت انتقالی یا اصطلاحا تک برگ به تک برگ با توجه به کمبود نیرو حداکثر ظرف 2 روز در استان صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در ادامه تصریح کرد: اسناد مالکیت قدیمی دفترچه‌ای برابر قانون جامع حدنگار و کاداستر کشور مصوب 12 بهمن 93 تا 15 ماه دیگر اعتبار دارد و پس از این ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای خواهد بود.

بهادر در پایان تعیین موقعیت جغرافیایی، درج هولوگرام امنیتی، تثبیت و ترسیم کروکی و ثبت اطلاعات ملک در سیستم جامع املاک و کاداستر را از مزایای اسناد مالکیت کاداستر (تک برگ) برشمرد و اطمینان داد صدور اینگونه اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی وتثبیت مالکیت قانونی و شرعی اشخاص خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر