ماهان شبکه ایرانیان

کریمی قدوسی در صحن مجلس:

گفته‌اند امسال سال انتخابات است، دست به تعرفه واردات نزنید!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در مقابل قاچاق کالا گفت: اخیراً جلسه گذاشته‌اند که امسال، سال انتخابات است؛ بنابراین دست به تعرفه واردات نزنید.

گفته‌اند امسال سال انتخابات است، دست به تعرفه واردات نزنید!

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز خود در طرح سؤال ملی خود از وزیر اقتصاد درباره اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: رهبر انقلاب 16 سال پیش تأکید کردند که پدیده قاچاق کالا یک حرام شرعی و قطعی است و امسال نیز در حرم رضوی مجدداً بر این مسئله تأکید کردند.

وی با بیان اینکه قاچاق یک نوع جنگ اقتصادی است که بیکاری و افزایش آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی اجتماعی و تضعیف حاکمیت ملی را به دنبال خواهد داشت، گفت: گزارش‌های رسمی اطلاعاتی و امنیتی نشان می‌دهد میزان قاچاق کاهش نیافته است.

کریمی قدوسی در پاسخ به اظهارات وزیر اقتصاد که قاچاق را ناشی از مبادی غیررسمی اعلام کرده بود، گفت: آیا 25 میلیارد دلار قاچاق را کوله‌بران انجام می‌دهند!؟ این نشان می‌دهد که بخشی از این مسئله بر عهده مناطق آزاد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: وزارت اطلاعات 160 باند قاچاق کالا را ردیابی کرده است؛ چرا مبارزه نمی‌شود!؟ صفر تا صد این اطلاعات در اختیار دولت است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تاکنون یک فریاد درباره قاچاق نزده است، اظهار داشت: هر چه فریاد بوده ولی‌امر مسلمین زده‌اند، اما شما ساکت بوده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: حجم قاچاق کالا در سال گذشته 15 میلیارد دلار بوده در حالی که کل واردات 40 میلیارد دلار بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: اخیراً آقایان جلسه گذاشته‌اند و گفته‌اند که امسال، سال انتخابات است، دست به تعرفه واردات نزنید! در حالی که همین ترامپ دیوانه که برنامه اقتصادی آمریکا را می‌نویسد، اخیراً جلسه گذاشته و گفته است که تعرفه واردات کالاهای چینی از 15 درصد به 35 درصد افزایش یابد تا بیکاری در آمریکا از بین برود.

کریمی قدوسی افزود: در رابطه با صرافی‌ها و معاملات مشکوک آنها که حسین فریدون هم در آنها دست داشته است، سؤال کرده‌ایم، اما هر چه پیگیری کرده‌ایم به جریان نیفتاده است.

وی با تأکید بر اینکه سؤال من جناحی و سیاسی نیست، گفت: در مجلس هشتم و هنگامی که موضوع فساد سه هزار میلیاردی امیر منصور آریا مطرح شد نیز من اولین کسی بودم که فریاد زدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در آن موقع با سردار کوثری از طرف کمیسیون امنیت ملی نزد آقای محسنی اژه‌ای رفتیم که ایشان گفت امیرمنصور آریا در مجلس هم نفوذی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان